magikern Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 skal bytte CMS på en side og det har seg sånn at registrerings datoer på brukere er fra tidligere av satt inn i mysql som varchar og ser ut sånn "Mar 01, 2001" for en som er registrert første mars 2001, hvordan kan jeg få gjort om dette til unixtime som brukes i ny db... titta litt på php.net og fant noe som er veldig nærme det jeg trenger, men ikke helt der allikevel //her fungerer det hvis jeg bruker test eksempelet //$serverdate = gmstrftime("%Y-%m-%d %H:%M:%S"); //men ikke med f.eks denne $serverdate = "Jul 27, 2005"; $serverdate = str_replace(",", "",$serverdate); echo $serverdate."<br>"; function extract_date($date){ $arr = explode(" ",$date); $d = $arr[0]; $t = $arr[1]; $arr_d = explode("-",$d); $year = $arr_d[0]; $year = intval($year); $month = $arr_d[1]; $month = intval($month); $day = $arr_d[2]; $day = intval($day); $arr_t = explode(":",$t); $hour = $arr_t[0]; $hour = intval($hour); $minute = $arr_t[1]; $minute = intval($minute); $second = $arr_t[2]; $second = intval($second); return array($hour, $minute, $second, $month, $day, $year); } function unix_timestamp($date) { $a = extract_date($date); $b = mktime($a[0],$a[1],$a[2],$a[3],$a[4],$a[5]); return $b; } echo "Unix TimeStamp:<br>"; $b = unix_timestamp($serverdate); echo $b."<br>"; aller helst ville jeg sett en "ren" mysql løsning, men det blir kanskje litt knepent? Lenke til kommentar
zokra Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Det finnes en enkel php funksjon du kan bruke: strtotime() Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå