Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Asus WL-500G -- Telenor -- Trådløs = :( Kabel = :)

Anbefalte innlegg

Hei

Vet at der er blitt postet mange emner om denne routeren og problemer, men fant ikke noen som hjalp meg.

Koblet en stasjoner med kabel til router og har en bærban jeg gjerne vil få trådløs.

Har bare hatt problemer med denne routeren siden jeg fikk den, hadde til og meg en konsulent innom her i kveld som ikke fikk dette til. Håper noen her kan bli min redning.

Har satt alt på minmum sikkerhet, alt er åpent. Lastet ned siste firmware og drivere til trådløs kort i den bærbare. Starter opp router kommer meg på nett på den stasjonere, men den bærbare vil ikke. Noen ganger så finner jeg det trådløse nettet rett etter en restart av router, prøver å logge meg på. Kommer ikke inn og til slutt finner jeg ikke nettet.

Skifter over til Windows klient, finner noen ganger nettet, men får ikke koblet til. "Vent mens Windows kobler til nettverket default." Denne meldingen går en stund før det virker som Windows gir opp.

Hvis det er noen som vil ofre litt tid og hjelpe en stakkar, men som trenger flere opplysninger så si fra.

Mvh

Stian.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jo være at ruteren og det trådløse kortet ikke kommer overens. Har du prøvd med et kort av annet merke?

Har hatt min Asus WL-500G i noe over 2 år, og har hatt svært få problemer. Bruker både switchen og trådløst daglig:)

Endret av ViperGTS
Lenke til kommentar

Mange takk for svar.

Som sagt hadde jeg en konsulent på besøk, han hadde med sin bærbare og opplevde samme problemene som jeg har hatt.

Så konklusjonen ble at problemet ligger i routeren.

Vi prøvde også programmet Net Stumbler uten noe hell.

Trådløs kortet i bærbaren er av merket: Intel Pro Wireless 2200BG.

stian

Lenke til kommentar

Har selv hatt WL500G i ca 1 år og har ikke hatt problemer med den, kjører med firmware lastet ned fra den "uoffiselle" men svært aktive forumsiden

http://wl500g.info/forumdisplay.php?f=8

Ville selv ha prøvd forskjellige versjoner av de aktuell firmwares som du kan laste ned der.

Benytter trådløs funksjonaliteten mot en Thinkpad bærbar PC, denne benytter en "11 a/b/g Wireless LAN Mini PCI Adapter fra IBM" og kan ikke derfor direkte sammenlignes.

I tillegg benyttes den ordinære ethernet switchen for to desktop PC'er', og routeren er i satt opp for pålogging til Telenor/ADSL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...