en mann Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Jeg skjønner ikke noe!! Jeg hadde en HD på 60 gigabyte. SÅ skulle jeg opprette en partisjon. (Med win95 boot disk, noe som tydeligvis ikke går an. Et eller annet med 16bit, og 32bit ?) ) Tydeligvis klarte ikke FDISK å vise at det var en partisjon (eller hva heter det når det ikke er en partisjon? ) på 60 000 MB. Den viste sizen som "-865MB". Da jeg opprettet en partisjon på 60%, lagde den automatisk ? en partisjon på 2000 MB, 3% av selve HD. Og det stod tydelig på "use" at den brukte 3%. Men når jeg skulle "åpne" resten av HD'en med en partisjon, stod den idiotiske tilgjengelige størrelse som "-865MB. Dette vet jeg ikke går an å lage partisjon av. Så la jeg inn win98. Jeg trodde jeg skulle få frem noen svar. Men, nei. Ingeting annet enn 2GB på C:. Den andre partisjonen var ikke der (Seff). Så formaterte jeg og slette alle partisjoner. Da jeg skulle så opprette en ny partisjon, igjen, stod det at det var 2000MB ledig. Jeg er totalt n00b når det gjelder NTFS og bootdisker fra win95. Noen må ha noen svar på hva jeg skal gjøre. Jeg har og fått media- ettellerannet feil (check cable). Lover dette bra? :sad: Lenke til kommentar
en mann Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 kaos deluxe. Jeg vet du må opprette en NTFS partisjon. Men hva er HD'en før den er partert? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Den 2002-08-21 23:13, en mann skrev:Jeg skjønner ikke noe!!Jeg hadde en HD på 60 gigabyte. SÅ skulle jeg opprette en partisjon. (Med win95 boot disk, noe som tydeligvis ikke går an. Et eller annet med 16bit, og 32bit ?) ) Fant du ikke noe eldre enn Win95? Quote: Tydeligvis klarte ikke FDISK å vise at det var en partisjon (eller hva heter det når det ikke er en partisjon? ) på 60 000 MB. Den viste sizen som "-865MB". Hva forventer du av en så gammel bootdisk? Quote: Da jeg opprettet en partisjon på 60%, lagde den automatisk ? en partisjon på 2000 MB, 3% av selve HD. Og det stod tydelig på "use" at den brukte 3%.Men når jeg skulle "åpne" resten av HD'en med en partisjon, stod den idiotiske tilgjengelige størrelse som "-865MB. Dette vet jeg ikke går an å lage partisjon av. Pga. for gammel bootdisk. Quote: Så la jeg inn win98. Jeg trodde jeg skulle få frem noen svar. Men, nei. Ingeting annet enn 2GB på C:. Den andre partisjonen var ikke der (Seff). Du må vel ha minst ME-bootdisk. Quote: Så formaterte jeg og slette alle partisjoner. Da jeg skulle så opprette en ny partisjon, igjen, stod det at det var 2000MB ledig.Jeg er totalt n00b når det gjelder NTFS og bootdisker fra win95. Noen må ha noen svar på hva jeg skal gjøre. Hva er det du snakker om? NTFS er et filsystem som ikke fungerer på Windows 95/98/ME - kun på NT/2000/XP. For å lage en NTFS-partisjon, så kjører du innstallasjonsprogrammet til f.eks. Windows 2000. Quote: Jeg har og fått media- ettellerannet feil (check cable). Lover dette bra? :sad: Du har sikkert ikke 80-pins IDE-kabel. Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
en mann Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 Borre, jeg fant det ut. Var litt fortvilet i det øyeblikk jeg tastet. Men du kom med absolutt NULL svar, og masse kritikk. Latterlig. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Kritikk? Mener jeg kom med noen tilleggsspørsmål og svar også jeg... Var vel mer bare for å klarlegge hva du egentlig mente? Du må vel selv innrømme at innlegget ditt var litt "rotete"? Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Quote: en mann skrev (2002-08-22 00:01):Borre, jeg fant det ut.Var litt fortvilet i det øyeblikk jeg tastet.Men du kom med absolutt NULL svar, og masse kritikk.Latterlig. Ka snakker du om???? Det var de svarene du stilte spørsmålene til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå