Gå til innhold

Hva slags utstyr skal til for å fylle gass selv?

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å fylle kjøleanordninger som cascade, hjemmelagd kjøling med"kjøleskapaggregat" og lignende. Er dette noe man med små investeringer kan gjøre selv?

Har en varmepumpe (luft-luft) i huset som også skulle vært fylt opp. Er det samme fremgangsmåte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der er du inne på kjernen av det jeg lurer på.. Utstyr for å vacuumere og fylle på væske. Skjønner at "små investeringer" er relative greier.. Men hvis man sier at det skal svare seg mot at en fyr kommer og fyller opp noen ganger, da. Kan vel sikkert legge i noen lapper på utstyr.

Lenke til kommentar

"Sånne ting" skal man kunne få kjøpt hos "kulde-innstalatører". Det er mange av dem, mange driver privat, så jeg kan desverre ikke gi deg noe firmanav. Men du kan alltid spørre folk du kjenner om de veit av "Kuldemontører/insatallatør". Du kan også spørre på rørleggerfirma :)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å orientere meg litt i det siste når det gjelder påfyllig av gass og hvor man kan få tak i utstyr.

Du kan få tak i en ganske rimelig vakuum-pumpe på ebay, og servicemanifold fant jeg en link til på XS.

Men jeg tror ikke jeg kommer til å lage fasekjøling nå, i og med at det er så mye styr med påfylling. Må vel nesten nevne at jeg er bare 14, og har litt lite med penger til sånne prosjekter nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...