rexs Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Jeg skulle overklokke min 800 Mhz duron prosessor. satte den på 1000 Mhz. Men når jeg skullke slå på pc`n, tuta det bare i pce`n å sjermen ville ikke slå seg på. hva er galt? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Først av alt må du vel resette biosen. Gjøres mest sannsynlig ved hjelp av en jumper på hovedkortet. Les i manualen. Neste gang du overklokker, så ikke ta 200MHz om gangen, men klokk litt og litt. Vcore må gjerne også økes når man overklokker. Regner med at det var problemet ditt denne gangen, CPU fikk for lite volt.. Pass i midlertidig på at maskinen ikke blir for varm. Flere MHz = flere varmegrader. Høyere vcore = høyere temperatur. Mitt tips; øk vcore. Lykke til og ikke skyld på meg hvis PC-en dauer! PS. Det er ikke sikkert at økt vcore hjelper. Kanskje klarer du ikke klokke så høyt!? Så klokk litt og litt som sagt, når det ikke vil lengre, så øker du vcore et hakk. Funker det ikke da heller, så kan alle slags komponenter i PC-en være hindringen... _________________ Amd T-bird 1400@1610MHz MSI GeForce 2MX400 167/200@190/230 "Alt skal klokkes!" (litt i hvert fall..) [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-08-21 23:17 ] Lenke til kommentar
rexs Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 har ett Abit KT7A hovedkort, hvor er jumperen for å restarte biosen da? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Har du ikke manualen? Det står der... Lenke til kommentar
vegge Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Hvordan går det? Fått nullstilt bios? Eller venter du fortsatt på svar? :razz: Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Venter du fortsatt på svar så er det hovedkort manual og hente ned fra Abit sine sider... Som PDF hvis jeg ikke tar feil? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Bare for å hjelpe litt til.. Link til manual, bios++ Sjekk nest nederste linken. Men du har kanskje fikset PC-en allerede da.. Heh, si i fra hvordan det går! Lykke til! :smile: Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 MrA| : Spnset av 512mb? Veldig morro , ha ha ha :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå