inaktiv000 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg sendte dem noen tekniske spørsmål (hovedsaklig om routeren og UPnP) for ca. to måneder siden. Fikk svar i dag, noe som så ut som en automatisk generert forklaring på hvordan jeg logger inn på routeren og forwarder porter... Altså ikke svar på mine spørsmål. Det ble sendt fra en no-reply-adresse, så det er ikke mulig å svare direkte på mailen. Har tidligere prøvd å ringe dem, men det fungerte nesten verre. Satt i telefonkø i ca en time, der mitt nummer i køen endret seg vilkårlig - demotiverende å gå fra nr. 1 i køen til nr. 54. Plutselig ble det avbrutt, fordi det var stengt. Lenke til kommentar
Kriztus Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Velkommen i klubben. Lenke til kommentar
mar Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Noe spesielt du lurer på? Har fått Upnp til å fungere fint med Netopia 3351 og Windows XP SP2. Blant annet så fungerer filoverføring med MSN meget bra, men Azureus må fremdeles fikses manuelt (aner ikke hvorfor). Endret 18. oktober 2005 av mar Lenke til kommentar
Grom Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jepp, NGT har bra linjer, men suger bigtime på kundeservice. De har vel en gjennomsnittlig svartid på mail på 2 uker og 45 min på telefon. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Det jeg lurte på ang. UPnP var om routeren var "halvkompatibel" - den vises i Windows, men lar seg ikke konfigurere. Den fungerer i noen programmer, men ikke alle. Var også om jeg kunne få tilgang til konfigurasjon via web på routeren. Husker ikke alt nå.. Lenke til kommentar
mar Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Dersom jeg ikke husker helt feil så var UPnP en del av en firmware oppgradering til Netopia 3351 routeren, så det er tydelig at den ikke er laget med UPnP i tankene. Det er derfor ikke helt utenkelig at den bare er sånn delvis kompatibel. Har hatt maskinen koblet opp mot routere med det som har fremstått som komplett UPnP støtte sammenlignet med det NGT routeren min har. Så det er helt klart at den mangler et eller annet. Webgrensesnittet tror jeg ikke du får tilgang til, men med litt knoting så får du nok kontroll på telnet grensesnittet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå