havfal Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hei. Nå har jeg hatt min stasjonære PC i et par år, og jeg begynner å bli mektig lei av at den både tar stor plass og er i veien når jeg støvsuger (som om jeg gjør det!). Da tenkte jeg selvfølgelig å kjøpe meg en bærbar. Har ca. 10 000,- Kriterier: Ok skjermkort lite støy Bruksområder: Word/Excel litt spill om mulig film Jeg har sett litt rundt på nettet og sett på en del pc'er, og har falt spesielt for Whitebox sine, og ja, jeg har hørt x antall skrekkhistorier. Har spesielt sett på den som koster 4990,- og så tilpasse denn litt, mer RAM, bedre skjermkort og bedre CPU i første omgang, og i stede for å kjøpe en stort intern HDD, så kanskje kjøpe en ekstern? Noen synspunker på dette og evt hvor mye jeg bør oppgradere det orginale tilbudet? Batterilevetiden er ikke så forferdelig viktig, men det hadde vært veldig greit å få et par timer med det og:) Noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal gjøre? Kom gjerne med andre forslag til andre maskiner. Håvard Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Sett på en Tundra 1557? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 1559 fra netshop vil kansje være et bedre valg, med nyere brikkesett, ddr2 støtte, gf6600go skjermkort for å nevne de viktigste Lenke til kommentar
Spar Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312195&view=detailed - Dette er pcen som passer for alt til alle, Du får med masse greier,og for de pengene som er igjen kan du skaffe, word, exel, 512 ram til eller kanskje ett nytt skjermkort? bæreveske, mus, og ett integrert kamera får du også Lenke til kommentar
havfal Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Takk for forslag. Spar: Er Sempron noe bra til bærbare, og så synes jeg kanskje skjermkortet virker litt svakt? Må innrømme at Netshop 1559 frister litt mer, men det får jeg vel ikke med Win-XP? Endret 19. oktober 2005 av Imposter Lenke til kommentar
Spar Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Takk for forslag. Spar: Er Sempron noe bra til bærbare, og så synes jeg kanskje skjermkortet virker litt svakt? Må innrømme at Netshop 1559 frister litt mer, men det får jeg vel ikke med Win-XP? 5029288[/snapback] Du får gjøre hva du vil. Jeg har lett litt rundt, og synes at denne ASUS datamaskinen var mest attraktiv. Hva du vil gjøre, får du gjøre, jeg sa bare ett forslag. Du må åsså tenke på at Windows egentlig koster alt for mye, og at med denne maskinen får du med masse. Med litt mer penger, kan du VELDIG enkelt oppgradere rammen og skjermkortet hvis du synes det er litt svakt. Sempron er ikke det beste nei, men det er det du får til denne prisen...sånn cirka.. Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Sempron prosessoren skal konkurreres mot celeron prosessorene til Intel, dermed er det budsjett klassen det er snakk om. På 1559 for du P-M prosessor, som jeg kan si 100% med sikkerhet er ALLER best når det gjelder ytelse/gjerrig på strøm, og yter både bedre enn AMD sine Sempron og Turion prosessor slik dem er per idag. I tillegg for du med et 6600gt kort med dedikert minne, og som yter en god del bedre enn et 6200go kort. 1559'en vant forresten månedens kåring hos dinside.no kanskje verdt å lese http://www.dinside.no/php/art.php?id=276756 edit : jo man for med windows Xp når man kjøper netshop's 1559 maskinen Endret 22. oktober 2005 av ducmaster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå