Gå til innhold

Retningslinjer

Anbefalte innlegg

Vell vell, hva skal till for at foreksempel Telenor skal stenge mitt abonement? Mere en litt ordbrukt her på forumet vertfall. Lurer bare på om det går and og gjøre noe så "kvast" her på et forum at dem stenger abonementet. Hørest litt svakt ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du gjentatte ganger spammer forumet med mange meldinger så vil nok ISPen si opp kontrakten din.

Jeg vet om mange som har fått advarsel i brevform fra ISP etter at noen har maila til abuse pga spam på usenet. Jeg vet også om flere tilfeller der ISPen har stengt kontoen så ISPer vil nok ta en henvendelse fra Hardware Norge seriøst. Selvsagt skal det være grove tilfeller, men om du f.eks hver mandag begynner å poste reklame for at du selger XXX-DVDer på postordre i "annet om data" så vil det til slutt føre til at ISPen sier opp kontrakten din.

Lenke til kommentar

Jepp, og det er bare finfint. Men eg vill jo anta at en advarsel fra ISP`en kommer først og at stenging av abonement ikke fårekommer med første "låvbrudd". Tror det skall _VELDIG_ mye till før foreksempel Telenor stenger en konto momentant. Har selv "anmelt" noen barn til abuse for at dem har flooda meg (denial of service) og dem fikk bare en advarsel. Og eg ser på et "Denial Of Service" angrep som grovt.

Lenke til kommentar

Quote:

Goldelf skrev (2002-08-21 22:57):

Vell vell, hva skal till for at foreksempel Telenor skal stenge mitt abonement? Mere en litt ordbrukt her på forumet vertfall. Lurer bare på om det går and og gjøre noe så "kvast" her på et forum at dem stenger abonementet. Hørest litt svakt ut.

Skal nok litt til før de stenger det, men stort sett alle ISPere logger slikt og når en gjør det neste gang...

Lenke til kommentar

Skal nok litt til før de stenger det, men stort sett alle ISPere logger slikt og når en gjør det neste gang...

1)At isp'er looger språkbruk/innlegg el. på et forum som HW? Om du kan bevise slik aktivitet, så har du en case for erstatning for ulovlig overvåkning. En klage på uønsket oppførsel må komme fra administratorene/moderatorene her, men de vil antagelig få beskjed om selv å ordne opp i dette.

2) Når IIS scanning, fxp'ing, server hacking etc. kun fører til en advarsel i de aller fleste tilfeller, så kan man bare drøme om at en isp vil stenge en konto for upassende innlegg på en delvis reklamefinansiert site.

Generelt så er oppfattningen av hva isp'er kan/vil looge av aktivitet sterkt overdrevet.

Selv på usenet så er det ytterst få personer som har fått stengt kontoer, da etter klager til abuse fra flere over meget lang tid.

Etter flere år på ulike forum rundt omkring så er jeg ikke i tvil om hva som er den eneste måten å stoppe uønskedepersoner/posting på: IGNORERING.

Man kan alltids banne ip-adresser eller til og med hele serier av adresser (noe som kan ramme urettferdig), men om noen vil bruke et åpent forum så kommer de alltid inn.

Just my 2 cent :wink:

[ Denne Melding var redigert av: WRZ_rules på 2002-08-22 07:39 ]

Lenke til kommentar

Syns denne var litt drøy og jeg...

----------Pkt 5-------------------------

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det omfatter også informasjon om bruk av diverse modchips og lignende for konsoller.

-----------------------------------------

Jeg, som sterkt lurer på firmware oppgradering på en combo dvd/cd-r til å gjøre den sonefri blir ikke kalt en piratbruker(?), men noen som vil gjøre sin PS2 eller xbox sonefri da?

Tukling med hardware burde være lov for alle, garanti'n forsvinner ved mod'ing og da er det ikke noe _alle_ våger å gjøre uansett. Vi har ikke en maksfart på biler i norge på 100, til tross for noen kjører for fort. Politiet kontrollerer, og da blir det vurdert hvem som skal få bot [er f.ex 104 for fort?]

Overklokking gjør jo at cpu produsenter mister salg av sine dyrere cpu'er, for brukere kan få en middelmådig modell til å bli like bra. Dette gjelder skjermkort også.

Det er greit at det ikke blir ville warez tendenser her inne, men ærlig talt, hw endring av alle gjenstander burde være fritt fram, så kan heller moderator vurdere tråden hvis vedkommende lurer på cd kopi program, ftp sites med spill osv osv.

Syns f. ex at det hadde vært digg å kjørt linux på xbox når det blir klart, men da må den hackes. Hvis jeg trenger hjelp til å bruke en gratis linux distro på xbox'en, er jo jeg "ulovlig" ifølge hw's nye retningslinjer, for jeg må mod'e xbox'en til å spise linux.

Når vi er først inne på mod'ing, politiscannere er jo i fritt salg, hva med hjelp til mod'ing av disse?

Greit nok at noen kanskje tror jeg kødder, men det er greit å vite hva som kan og ikke kan diskuteres, for det er snart ikke mulig å bare bruke sunt bondevett lenger hvis retningslinjene skal være slik.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-22 07:38, WRZ_rules skrev:

1)At isp'er looger språkbruk/innlegg el. på et forum som HW? Om du kan bevise slik aktivitet, så har du en case for erstatning for ulovlig overvåkning. En klage på uønsket oppførsel må komme fra administratorene/moderatorene her, men de vil antagelig få beskjed om selv å ordne opp i dette.

Beklager, jeg var nok ikke presis nok. Det jeg mente var at ISPer logger henvendelser de får på kunder. Når de får "nok" klager på en kunde vil de strenge brukeren ute.

Quote:

Etter flere år på ulike forum rundt omkring så er jeg ikke i tvil om hva som er den eneste måten å stoppe uønskedepersoner/posting på: IGNORERING.

Man kan alltids banne ip-adresser eller til og med hele serier av adresser (noe som kan ramme urettferdig), men om noen vil bruke et åpent forum så kommer de alltid inn.

Enig med deg der. Det er vanskelig, men vi ofte er det ikke så vanskelig som en skal ha det til. Spesielt om det er snakk om abuse fra skoler/bedrifter.

Lenke til kommentar

Quote:

JoKr skrev (2002-08-22 08:38):

Syns f. ex at det hadde vært digg å kjørt linux på xbox når det blir klart, men da må den hackes. Hvis jeg trenger hjelp til å bruke en gratis linux distro på xbox'en, er jo jeg "ulovlig" ifølge hw's nye retningslinjer, for jeg må mod'e xbox'en til å spise linux.

Nei, du er ikkje "ulovlig" på hardware.no. Du blir bedt om å halde det vekke fra forumet. Om du ikkje klarer å overholde desse reglane, vil me sei at du er uønska på forumet.

Me kjem til å vere svært forsiktig når me modererer slike ting som dette, men det er greit å ha det med i reglane. :smile:

mvh.,

Vegard,

moderator

Lenke til kommentar

Vel, I rest my case:

Full artikkel her.

However, because this program is unsigned - meaning it does not contain code indicating that it has been authorised by Microsoft - it can only run on a machine with a modification chip (or mod chip) that allows unsigned software to execute. Eventually the project plans to create a full Linux distribution for Xbox that can run without any hardware modification.

Lenke til kommentar

Har det vært noe stort problem med fjortisser som spør etter modchipper i forumet? Og hvorfor var det nødvendig å presisere akkurat dette? Kjøp og installasjon av modchip som bare har den funksjonen at den gjør det mulig å kjøre kopierte spill, dekkes jo av forbudet mot "informasjon som kan lede til piratvirksomhet".

Og hvorfor er "Informasjon om installasjon av harddisker og BIOSer i konsoller også uønsket."? Det kan jo gjerne være lovlige formål med dette, f.eks. kjøre linux eller program-, film- eller musikkformater som i utgangspunktet ikke støttes. Eller kanskje man bare vil "eksperimentere" litt ala overklokking av PC.

Overklokking og annen modifisering og er jo et av de største diskusjonstemaene på disse forumene. Men for enkelte typer datamaskiner skal altså slik diskusjon være ulovlig?

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...