Need_help_with_my_router Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hei, jeg har nettopp fått meg ny PC og tenkte å innstallere routeren min. Har prøvd i fire dager nå, men står fortsatt fast. Den jeg har er Skyr@cer WBR 7001B - Wireless Internet Sharing for ADSL/CABLE. -802.11b compatible -Wireless speed up to 11 Mbps -Integrated 4 port 10/100 Mbps Switch -Integrated Wireless LAN Acess Point -Integrated Firewall -WEP (65/128 bit) /WPA/ WPA-PSK Også er den visst trådløs. Mer vet jeg ikke. Prøvde å lese bruksanvisningen, men der stod det bare masse tull på tretti sider. Har absolutt ingen peiling på slike ting, så alle råd hadde vært kjekt å få. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hvis du har internett som kobles opp automatisk, så skal det være plug and play for å komme på nett (du bør i tillegg sette kryptering for trådløs). Har du PPPoE (telenor m.fl.) så må parametre legges inn i routeren. Sjekk at du har DHCP (automatisk setting av ip adresse på PC og router). Lenke til kommentar
Need_help_with_my_router Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Eh... litt for avansert for meg! Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hvilken internett leverandør har du ? Kommer du på nett om du kobler adsl modemet direkte i PC ? Lenke til kommentar
pine Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Få en kamerat som kan komme over , kjøp litt pils og få han til å ordne det Lenke til kommentar
Need_help_with_my_router Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Leverandøren er telenor. Nei, jeg trenger en splitter også. 14'åringer drikker ikke så mye pils! Endret 22. oktober 2005 av Need_help_with_my_router Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 For å få routeren til å virke må du gjøre følgende: Gå inn i nettleseren din. I adressefeltet hvor det normalt står http://www.startsiden.no eller en annen adresse skriver du inn ip adressen til routeren http://192.168.0.1 Logg deg inn med evt brukernavn og passord (står i skyr@cer manualen). Du må sette tilkobling til internett til PPPoE Deretter setter du brukernavn til [email protected] og passord. Logg ut av routeren. Voila! En ting mange forumbrukere misliker er at det postes samme spørsmål på flere forum... (Ref: samme spørsmål på itavisen.no) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå