espenhogbakk Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Angående en oppgave på skolen trenger jeg litt hjelp. Jeg må finne en problemstilling om følgende tema: Etiske utfordringer vi som fagpersoner kan møte på. Og med fagpersoner menes et eller annet innenfor informasjonteknologi. Hvilke problemstillinger kan man skrive en 5 siders rapporter om som omhandler dette temaet? det bør jo ikke være vanskelig å finne på noe men jeg kommer ikke på noe som helst... Litt hjelp settes stor pris på! Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 F.eks. at sjefen din vil at du skal finne eposter som de ansatte har skrevet om sjefen hvor de har kritisert sjefen? Det er i allefall en dagsaktuell problemstilling. Les om datatilysnet og redningsselskapet. Ellers så har man jo datatyveri fra arbeidstedet, f.eke en gruppe konsulenter som laster ned alle kode som de har tilgjenlig hos arbeidsgiver, tar den med og starter eget firma. Piratkopiering et annet tema. Finns ansatte hos f.eks ISP som oppretter store servere som brukes tilfildening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå