The.Arisen.One Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Quote: Den 2002-08-22 00:08, Bitex skrev:Kom ut et spill for et år siden cirka som heter Typing of The Dead. Det er et zombie-spill "on rails", dvs. du ikke styrer karakteren din, men du SKRIVER zombiene ihjel. De kommer med korte setninger og ord som du må skrive fortest mulig rett ellers kommer de for nært. Veldig bra touch-trening.Bossene drar LANGE setninger, ofte flere..bommer du, må du skrive alt pånytt. Ja, det stemmer..... hehe. :smile: Begynte med enkle ord som "cat" og "chair", for så å ende opp med ord som "comprehensive" og "encyclopedia" (i setninger). Og jo raskere du skrev, jo raskere drepte du zombiene eller noe i den dur ja... Skikkelig god trening om man skulle bli sekretær iallfall. :grin: PS! ikke noe for meg, da :wink: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Quote: Den 2002-08-22 02:31, Bitex skrev:Heh ja..skifter dem til tastaturer der det står ABCDEFGH istedet for QWERTY tror jeg mange kommer til å bli forvirra. ... Dvorak Lenke til kommentar
en mann Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Men tenk hvor behagelig det hadde vært hvis det aldri hadde vært noe QWERTY system. Bare ABCDEFGH osv... Eller ikke? Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Tastene på qwerty-tastaturet ble lagt ut så skrivemaskinene ikke skulle henge seg opp. De mest brukte tastene ble godt spredt, slik at en faktisk skulle skrive tregere.. En har fortsatt å bruke qwerty, på tross av at det er heller meningsløst med tanke på pc. Dvorak derimot, er utviklet så de tastene du bruker mest ligger på den midtlinja på tastaturet. Hvis du prøver å skrive litt med det, merker du fort at fingrene ikke trenger bevege seg så mye for å skrive det samme som på et qwerty-tastatur. Det eneste negative med dvorak er at de aller fleste er oppvokst med qwerty, bruker qwerty hele tida til vanlig, og er omgitt av bare qwerty-tastatur. Det blir derfor slit å gå over.. Om du derimot gidder sette deg inn i dvorak vil jeg tro at du kan skrive litt raskere etter hvert. Det er visstnok en del bedre i forhold til håndleddsskader og sånn også.. Her er en side med mer info om dvorak: http://www.mwbrooks.com/dvorak/ Har hatt lyst til å prøve å lære meg dvorak en stund, men må prøve å finne en stund jeg ikke trenger å bruke pc så mye.. siden jeg da er nødt til å holde meg til dvorak en stund.. og da skrive tregere. Noen som vet om noen bra typingtutors som takler dvorak? .. gjerne norske.. --- tillegg Forresten, i tillegg er det kult hvis du skal hjelpe noen med å skrive noe på en pc.. Og så sier du.. "Vent litt, må sette meg inn i qwerty igjen, ser du ikke har gått over til det bedre og mer effektive dvorakoppsettet ennå".. Kanskje installerer en kjapp liten dvorakdriver.. :wink: [ Denne Melding var redigert av: Tosh på 2002-08-22 18:36 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå