El Matador Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 nei, bruker ike USB-headsett nå. Vanlige høyttalere via vanlig jack-plugg. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Problemet er løst, men vet ikke hvor lenge det kommer til å vare. La inn XP på ny. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Skal jeg forteller dere noe som ser ut til å være for godt til å være sant? Lyden virker for helve**e Sa*an ikke ! Hvorfor skjer dette meg?? Jeg begynner å bli mektig lei nå... Det ser ut til at det _kanskje_ kan være en kollisjon mellom lyddriver shit til tv-kort og driverene til lydkortet. Noen som har en liten anelse? Innstalerte programmer: (vis det kan hjelpe) Abit uGuru Adobe reader Battlefield 2 Bitcomet Logitech setpoint Microsoft antispyware MSN 7.5 NOD32 Opera Realtek Ac97 Teamspeak 2 Tweak UI VLC Winfast PVR Noen som kan hjelpe eller? Jeg begynner å bli mektig fortvilet, siden jeg la inn XP på ny igår! Endret 27. oktober 2005 av Zevs_ Lenke til kommentar
radiated Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Virker lyden eler virker den ikke? USB-headsett er ikke i kontakt med lydkortet i det hele tatt, de har et eget lydkort innebygd . Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Virker lyden eler virker den ikke? USB-headsett er ikke i kontakt med lydkortet i det hele tatt, de har et eget lydkort innebygd . 5064895[/snapback] Æsj, sorry for en liten leif der Jeg har vel aldri sagt at jeg bruker USB headsett? Jeg nevnte bare for et par poster opp at jeg bruker vanlig headsett med vanlig jack-plugg. Endret 27. oktober 2005 av Zevs_ Lenke til kommentar
Berrern Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Hmmm... Så lyden forsvant, du formaterte, lyden virket igjen - og nå har den sluttet å virke?! Dette var merkelig ja, kan høres ut som om det er en konflikt et sted. Gå til Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemverktøy -> Systeminformasjon. Velg "Maskinvareressurser" og "Konflikter/deling". Er det noen konflikter mellom lydkortet og andre komponenter? Endret 27. oktober 2005 av Berrern Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Hmmm... Så lyden forsvant, du formaterte, lyden virket igjen - og nå har den sluttet å virke?! Dette var merkelig ja, kan høres ut som om det er en konflikt et sted. Gå til Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemverktøy -> Systeminformasjon. Velg "Maskinvareressurser" og "Konflikter/deling". Er det noen konflikter mellom lydkortet og andre komponenter? 5066955[/snapback] Det stemmer! Helt korrekt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal se etter konflikter, men kan dere se noe på bildene under? Lenke til kommentar
Berrern Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jada, du fant fram - det andre bildet ditt viser konfliktoversikten. Du kan se at to komponenter deler IRQ17; Realtek AC97 (som er lydkortet) og IEEE1394 (som er FireWire tilkoblingen). IRQ-konflikter kan man komme unna med i mange tilfeller, men når det gjelder lyd- og grafikkort må man unngå dem. Bruker du noen Firewire komponenter? Hvis ikke, gå inn i BIOS og slå av IEEE1394 kontroller'n. Dette løser konflikten, og forhåpentligvis problemet. Dersom du har bruk for Firewire inngangen, må vi finne en annen løsning, som å manuelt forandre IRQ, men dette kan være en relativt komplisert prosess. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Jada, du fant fram - det andre bildet ditt viser konfliktoversikten. Du kan se at to komponenter deler IRQ17; Realtek AC97 (som er lydkortet) og IEEE1394 (som er FireWire tilkoblingen). IRQ-konflikter kan man komme unna med i mange tilfeller, men når det gjelder lyd- og grafikkort må man unngå dem. Bruker du noen Firewire komponenter? Hvis ikke, gå inn i BIOS og slå av IEEE1394 kontroller'n. Dette løser konflikten, og forhåpentligvis problemet. Dersom du har bruk for Firewire inngangen, må vi finne en annen løsning, som å manuelt forandre IRQ, men dette kan være en relativt komplisert prosess. 5067103[/snapback] Jeg gikk i Bios og skrudde av skitten, da forsvant hele IRQ17 fra listen i forrige innlegg. Fortsatt ingen lyd. Lenke til kommentar
Berrern Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Nå gjør du det vanskelig Kan du sjekke konflikt-listen igjen, og se om REALTEK AC97 dukker opp andre steder? Hvis den ikke er i konflikt med noe, kan jeg ikke hjelpe mer... Sorry! Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Realtek Ac97 står i enhetsbehandling selv etter disable greiene i bios. Den ligger ikke under konflikt. Hva skal jeg gjøre? DritPC! Lenke til kommentar
Berrern Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Realtek skal stå i enhetsbehandling; det er jo lydkortet ditt! Det som ikke skal stå i enhetsbehandling, er Texas Instruments IEE 1394 Kontroller (som du slo av i BIOS). Stemmer dette? Når du først er inne i enhetsbehandling, står det en gul ring med et utropstegn i, ved siden av Realtek? Eventuelt et annet "rart" symbol? Endret 27. oktober 2005 av Berrern Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Realtek skal stå i enhetsbehandling; det er jo lydkortet ditt! Det som ikke skal stå i enhetsbehandling, er Texas Instruments IEE 1394 Kontroller (som du slo av i BIOS). Stemmer dette? Når du først er inne i enhetsbehandling, står det en gul ring med et utropstegn i, ved siden av Realtek? Eventuelt et annet "rart" symbol? 5067580[/snapback] Texas har aldri stått, finner det ikke nå heller. Atlså hværken når det er disable eller able i Bios. Ingenting rart med lydkortet, hverken med symbol ved siden av reaktek eller når jeg spiller av en musikkfil. Alt virker som vanlig. Utenom lyden! Endret 27. oktober 2005 av Zevs_ Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Noen som vet om det slags program som kanskje kan finne ut hva som er galt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå