Gå til innhold

Lyden er totalt bort! Har prøvd alt, virker ikke.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal jeg forteller dere noe som ser ut til å være for godt til å være sant?

 

 

 

Lyden virker for helve**e Sa*an ikke ! Hvorfor skjer dette meg??

Jeg begynner å bli mektig lei nå...

 

Det ser ut til at det _kanskje_ kan være en kollisjon mellom lyddriver shit til tv-kort og driverene til lydkortet. Noen som har en liten anelse?

 

 

Innstalerte programmer: (vis det kan hjelpe)

 

Abit uGuru

Adobe reader

Battlefield 2

Bitcomet

Logitech setpoint

Microsoft antispyware

MSN 7.5

NOD32

Opera

Realtek Ac97

Teamspeak 2

Tweak UI

VLC

Winfast PVR

 

Noen som kan hjelpe eller? Jeg begynner å bli mektig fortvilet, siden jeg la inn XP på ny igår!

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
Virker lyden eler virker den ikke?

 

USB-headsett er ikke i kontakt med lydkortet i det hele tatt, de har et eget lydkort innebygd .

5064895[/snapback]

Æsj, sorry for en liten leif der :)

 

Jeg har vel aldri sagt at jeg bruker USB headsett? Jeg nevnte bare for et par poster opp at jeg bruker vanlig headsett med vanlig jack-plugg.

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar

Hmmm...

 

Så lyden forsvant, du formaterte, lyden virket igjen - og nå har den sluttet å virke?!

 

Dette var merkelig ja, kan høres ut som om det er en konflikt et sted.

Gå til Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemverktøy -> Systeminformasjon. Velg "Maskinvareressurser" og "Konflikter/deling".

Er det noen konflikter mellom lydkortet og andre komponenter?

Endret av Berrern
Lenke til kommentar
Hmmm...

 

Så lyden forsvant, du formaterte, lyden virket igjen - og nå har den sluttet å virke?!

 

Dette var merkelig ja, kan høres ut som om det er en konflikt et sted.

Gå til Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemverktøy -> Systeminformasjon. Velg "Maskinvareressurser" og "Konflikter/deling".

Er det noen konflikter mellom lydkortet og andre komponenter?

5066955[/snapback]

Det stemmer! Helt korrekt.

 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal se etter konflikter, men kan dere se noe på bildene under?

Lenke til kommentar

Jada, du fant fram - det andre bildet ditt viser konfliktoversikten.

 

Du kan se at to komponenter deler IRQ17; Realtek AC97 (som er lydkortet) og IEEE1394 (som er FireWire tilkoblingen).

 

IRQ-konflikter kan man komme unna med i mange tilfeller, men når det gjelder lyd- og grafikkort må man unngå dem.

 

Bruker du noen Firewire komponenter? Hvis ikke, gå inn i BIOS og slå av IEEE1394 kontroller'n. Dette løser konflikten, og forhåpentligvis problemet. Dersom du har bruk for Firewire inngangen, må vi finne en annen løsning, som å manuelt forandre IRQ, men dette kan være en relativt komplisert prosess.

Lenke til kommentar
Jada, du fant fram - det andre bildet ditt viser konfliktoversikten.

 

Du kan se at to komponenter deler IRQ17; Realtek AC97 (som er lydkortet) og IEEE1394 (som er FireWire tilkoblingen).

 

IRQ-konflikter kan man komme unna med i mange tilfeller, men når det gjelder lyd- og grafikkort må man unngå dem.

 

Bruker du noen Firewire komponenter? Hvis ikke, gå inn i BIOS og slå av IEEE1394 kontroller'n. Dette løser konflikten, og forhåpentligvis problemet. Dersom du har bruk for Firewire inngangen, må vi finne en annen løsning, som å manuelt forandre IRQ, men dette kan være en relativt komplisert prosess.

5067103[/snapback]

Jeg gikk i Bios og skrudde av skitten, da forsvant hele IRQ17 fra listen i forrige innlegg. Fortsatt ingen lyd.

Lenke til kommentar

Realtek skal stå i enhetsbehandling; det er jo lydkortet ditt! Det som ikke skal stå i enhetsbehandling, er Texas Instruments IEE 1394 Kontroller (som du slo av i BIOS). Stemmer dette?

 

Når du først er inne i enhetsbehandling, står det en gul ring med et utropstegn i, ved siden av Realtek? Eventuelt et annet "rart" symbol?

Endret av Berrern
Lenke til kommentar
Realtek skal stå i enhetsbehandling; det er jo lydkortet ditt! Det som ikke skal stå i enhetsbehandling, er Texas Instruments IEE 1394 Kontroller (som du slo av i BIOS). Stemmer dette?

 

Når du først er inne i enhetsbehandling, står det en gul ring med et utropstegn i, ved siden av Realtek? Eventuelt et annet "rart" symbol?

5067580[/snapback]

Texas har aldri stått, finner det ikke nå heller. Atlså hværken når det er disable eller able i Bios.

 

Ingenting rart med lydkortet, hverken med symbol ved siden av reaktek eller når jeg spiller av en musikkfil. Alt virker som vanlig. Utenom lyden!

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...