Gå til innhold

Lyden er totalt bort! Har prøvd alt, virker ikke.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Idag når jeg skrudde på PC, var det 0 lyd. Jeg la inn driverene på ny, lyden virket litt, men med høy knittring. Nesten som om du hører CPU jobbe. Hva er dette for noe tull?

Spør vis du lurer på noe! ;)

En ting til: Vil et eksternt lydkort under 400kr være bedre en det innebygde? Noen forslag?

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min StuePC hadde samme problemet, men i tillegg fant den ikke diskene mine..

Etter en restart fungerte alt(dette skjedde hver gang jeg startet pc'n fra "scratch").

Feilen hos meg var at ATX-Kontakten fra PSU satt løst/skeivt. satte den på plass og ikke hatt problemer siden. :)

Lenke til kommentar
Min StuePC hadde samme problemet, men i tillegg fant den ikke diskene mine..

Etter en restart fungerte alt(dette skjedde hver gang jeg startet pc'n fra "scratch").

Feilen hos meg var at ATX-Kontakten fra PSU satt løst/skeivt. satte den på plass og ikke hatt problemer siden. :)

5028695[/snapback]

Skal sjekke for løse kabler nå.

EDIT: Ingen løse kabler inne i pcen.

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar

Det er jo en kjent sak at det kommer susing fra et on-board lydkort, men at skurret/suset plutselig blir verre, er merkelig!

Skjedde dette i forbindelse med installasjon av ny hardware, eventuelt software?

Uansett, du vil oppleve mye bedre lydkvalitet med et eget lydkort, ettersom dette er "isolert" fra hovedkortet og elektriske forstyrrelser - i tillegg til at det avlaster din CPU.

Er ikke store investeringen heller, "små" lydkort er billig!

Lenke til kommentar
Det er jo en kjent sak at det kommer susing fra et on-board lydkort, men at skurret/suset plutselig blir verre, er merkelig!

Skjedde dette i forbindelse med installasjon av ny hardware, eventuelt software?

Uansett, du vil oppleve mye bedre lydkvalitet med et eget lydkort, ettersom dette er "isolert" fra hovedkortet og elektriske forstyrrelser - i tillegg til at det avlaster din CPU.

Er ikke store investeringen heller, "små" lydkort er billig!

5035706[/snapback]

Det blir ikke verre, Den er totalt bort!

Jeg har prøvd alt;

Drivere

sjekket løse kabler

oppdatert BIOS

Ropt og "slått" i PC'en: Ikke stfu...

Ja, alt jeg kan komme på...

Vis jeg kjøper et USB headsett, hvilket lydkort bruker dette da??

Kan du anbefale et bra og billig ett? under 500kr. Skal se etter et på Ebay.

Lenke til kommentar

Hehe, beklager at jeg ble i et morsomt humør, men "Ropt og "slått" i PC'en" tok knekken på meg :p

Ved kjøp av et USB headset, vil dette benytte samme lydkort som Windows bruker. Trikset når du kjøper "frittstående" lydkort er å slå av det integrerte i BIOS. Dermed er det kun ett lydkort, og ett sett drivere for Windows å bearbeide.

Kan anbefale Audigy 4, det ligger på rundt 500-lappen. Om du har råd til å bruke noen hundrelapper ekstra er X-Fi ExtremeMusic en vanvittig god løsning; om du ikke trodde ordentlig surround var mulig med headset, vil dette kortet motbevise deg!

Det kommer litt an på hva du mest bryker lyden til..

Lenke til kommentar
Hehe, beklager at jeg ble i et morsomt humør, men "Ropt og "slått" i PC'en" tok knekken på meg :p

Ved kjøp av et USB headset, vil dette benytte samme lydkort som Windows bruker. Trikset når du kjøper "frittstående" lydkort er å slå av det integrerte i BIOS. Dermed er det kun ett lydkort, og ett sett drivere for Windows å bearbeide.

Kan anbefale Audigy 4, det ligger på rundt 500-lappen. Om du har råd til å bruke noen hundrelapper ekstra er X-Fi ExtremeMusic en vanvittig god løsning; om du ikke trodde ordentlig surround var mulig med headset, vil dette kortet motbevise deg!

Det kommer litt an på hva du mest bryker lyden til..

5036102[/snapback]

Hehe

Så vis jeg kjøper USb headsett, bruker det fortsatt det eksterne lydkortet?

Sikker på at du ikke mener Audigy 2? Finner ingen 4 i prisguiden...

Jeg har ikke mer en 500kr å bruke på lydkort.

Lydkortet må støtte 5.1

har du et headsett å anbefale? Skal bruke det til typiske "LAN-ting" Spill, musikk, film, osv.

Har tenkt på Icemat, men få slike på ebay.

Lenke til kommentar

Her er Audigy 4: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313615&cks=SER

Uansett hva slags headset du bruker, vil det bruke Windows' lydkort.

Dersom du skulle hatt både on-board og f. eks. Audigy installert (man bør aldri ha to lydkort installert på en gang, jeg tar bare et eksempel), får man opp et valg under Kontrollpanel -> Lyder og lydenheter. Her kan du velge mellom de forskjellige lydkortene, og du kan velge hvilket lydkort som skal gjelde for de ulike inn- og ut-mulighetene.

Uansett, de-aktiver det interne lydkortet i BIOS, det er en enkel sak :)

Som regel ligger det under "Integrated peripherals" eller noe lignende.

Har dessverre ikke noe headset å anbefale, bruker Z-5500 (ingen naboer :D).

Endret av Berrern
Lenke til kommentar
Her er Audigy 4: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313615&cks=SER

Uansett hva slags headset du bruker, vil det bruke Windows' lydkort.

Dersom du skulle hatt både on-board og f. eks. Audigy installert (man bør aldri ha to lydkort installert på en gang, jeg tar bare et eksempel), får man opp et valg under Kontrollpanel -> Lyder og lydenheter. Her kan du velge mellom de forskjellige lydkortene, og du kan velge hvilket lydkort som skal gjelde for de ulike inn- og ut-mulighetene.

Uansett, de-aktiver det interne lydkortet i BIOS, det er en enkel sak :)

Som regel ligger det under "Integrated peripherals" eller noe lignende.

Har dessverre ikke noe headset å anbefale, bruker Z-5500 (ingen naboer :D).

5037141[/snapback]

Takk, Så signalene blir bare "routet" til USB pluggene? BLir det tap av lyd eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Takk, Så signalene blir bare "routet" til USB pluggene? BLir det tap av lyd eller noe sånt?

5037344[/snapback]

Det vet jeg faktisk ikke, men jeg tror nok ikke det! :)

Hvis du er usikker, hvorfor ikke kjøpe et vanlig headset?

5037353[/snapback]

Fordi jeg skal få ett billig av en kompis. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...