Håvard Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Dette er ikke en diskusjonstråd, men en tråd der jeg søker fakta! Hallo. Jeg har lest mye om og men, og diskusjoner om hva som er best av Intel og AMD, og det fikk meg til å lure. Jeg har lest at AMD har plasert sine transistorer anderledes en Intel, og intel har gjort noe AMD ikke har gjort. Hva er egentlig forskjellen? Og hva vil virke best, og til hvilke oppgaver? Trenger ingen krangel om hva som er best, vil bare vite hva som er forskjellene.. Endret 18. oktober 2005 av Hrisebro Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 AMD sine er vel best til spillere, mens INTEL til de som redigerer mye film f.eks. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) AMD sine er vel best til spillere, mens INTEL til de som redigerer mye film f.eks. 5026315[/snapback] Hvis man først skal si det på den måten, er det best å formulere som at AMD er best på uforutsigbare beregninger, mens NetBurst-prosessorene fra Intel (Pentium 4/Celeron D/Pentium D) er best på forutsigbare beregninger. Pentium M/Celeron M kommer i omtrent samme bås som AMD: Uforutsigbare beregning er ting som spill, men de forutsigbare er rendring, encoding/decoding osv. Endret 18. oktober 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Tusen Takk Den guiden hjalp masse! Lenke til kommentar
ShAvAnO Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hvis man først skal si det på den måten, er det best å formulere som at AMD er best på uforutsigbare beregninger, mens NetBurst-prosessorene fra Intel (Pentium 4/Celeron D/Pentium D) er best på forutsigbare beregninger. Pentium M/Celeron M kommer i omtrent samme bås som AMD: Uforutsigbare beregning er ting som spill, men de forutsigbare er rendring, encoding/decoding osv. Hmm... Ut fra dette utsagn synes jeg det virker som om Intel er best på simulatorspill ala Civilization, Sim City etc. De spillene minner vel mer om rendring/encoding etc enn om førstepersonsspill. Har jeg rett? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 AMD sine er vel best til spillere, mens INTEL til de som redigerer mye film f.eks. 5026315[/snapback] Hvis man først skal si det på den måten, er det best å formulere som at AMD er best på uforutsigbare beregninger, mens NetBurst-prosessorene fra Intel (Pentium 4/Celeron D/Pentium D) er best på forutsigbare beregninger. Pentium M/Celeron M kommer i omtrent samme bås som AMD: Uforutsigbare beregning er ting som spill, men de forutsigbare er rendring, encoding/decoding osv. 5026416[/snapback] Hva er Seti@home og diverse andre tall-knuse-ting da ? Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Antar at uforutsigbar er måten prosessoren jobber på, ikke om resultatet av en SETI-pakke er overraskende eller ikke, hvis du skjønner hva jeg mener... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Seti@home kan vel ikke brukes til sammenlikning da det er forskjellige resultater i hver pakke, ergo forskjellig arbeidstid for hver eneste pakke som prosesseres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå