Gå til innhold

Forskjellen på AMD og Intel generelt?

Håvard

Anbefalte innlegg

Dette er ikke en diskusjonstråd, men en tråd der jeg søker fakta!

Hallo.

Jeg har lest mye om og men, og diskusjoner om hva som er best av Intel og AMD, og det fikk meg til å lure.

Jeg har lest at AMD har plasert sine transistorer anderledes en Intel, og intel har gjort noe AMD ikke har gjort.

Hva er egentlig forskjellen?

Og hva vil virke best, og til hvilke oppgaver?

Trenger ingen krangel om hva som er best, vil bare vite hva som er forskjellene..

Endret av Hrisebro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AMD sine er vel best til spillere, mens INTEL til de som redigerer mye film f.eks.

5026315[/snapback]

Hvis man først skal si det på den måten, er det best å formulere som at AMD er best på uforutsigbare beregninger, mens NetBurst-prosessorene fra Intel (Pentium 4/Celeron D/Pentium D) er best på forutsigbare beregninger. Pentium M/Celeron M kommer i omtrent samme bås som AMD:

Uforutsigbare beregning er ting som spill, men de forutsigbare er rendring, encoding/decoding osv.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvis man først skal si det på den måten, er det best å formulere som at AMD er best på uforutsigbare beregninger, mens NetBurst-prosessorene fra Intel (Pentium 4/Celeron D/Pentium D) er best på forutsigbare beregninger. Pentium M/Celeron M kommer i omtrent samme bås som AMD:

Uforutsigbare beregning er ting som spill, men de forutsigbare er rendring, encoding/decoding osv.

Hmm... Ut fra dette utsagn synes jeg det virker som om Intel er best på simulatorspill ala Civilization, Sim City etc. De spillene minner vel mer om rendring/encoding etc enn om førstepersonsspill. Har jeg rett?

Lenke til kommentar
AMD sine er vel best til spillere, mens INTEL til de som redigerer mye film f.eks.

5026315[/snapback]

5026416[/snapback]

Hva er Seti@home og diverse andre tall-knuse-ting da ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...