Gå til innhold

Diktafon, gjerne med USB

Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg har en kamerat som trenger en diktafon han kan ta opp forelesninger på skolen med, den skal være til ca 1000kr, og kunne helst ta minimun 8 timer med lyd, gjerne med USB tilkobling for å overføre lyden til pc.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette?

Endret av Alex_2xA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg kunne dele noen erfaringer som en kamerat gjorde ang. diktafon. Det viste seg fort å bli problemer.

For det første var lydkvaliteten elendig (ubrukelig) ved den innstillingen som ga den oppgitte opptakstiden. Han måtte justere opp lydkvaliteten og dermed ble opptakstiden halvert.

Det ble oppgitt at den bruker MP3-komprimering, men det viste seg at den brukte et proprietært filformat som kun kunne spilles av på diktafonen. Filene kunne kopieres til PC, men bare ved hjelp av et medfølgende program, ikke via vanlig utforsker. Filene ikke spilles av på PCen, men kunne konverteres ved hjelp av et program som fulgte med, men bare til .wav som jo medfører at filene blir enorme.

Diktafonen støttet USB 2.0, men det hadde ikke PCen, hvilket medførte at det tok laaaaang tid å laste over filene.

Ellers vil jeg tro at de fleste webshopper som selger datautsyr har diktafoner, men jeg tør ikke anbefale noen produkter. Jeg er i utgangspunktet skeptisk, da det er vanskelig å få akseptabel lyd på avstand med en så liten mikrofon som det er i USB-diktafonene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...