KimS Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hei, Jeg driver stadig på å forbedrer (eller skal vi si lærer?) min CSS. Så jeg tar å prøver det ut med å lage en enkel hjemmeside til meg: kim.nux.no Det jeg nå har lyst til er å lage en meny på høyresiden av div'en #main. Alstså den ligger helt inntil #main hvor den starter, altså under #header. (ble det litt vanskelig vedlegget , og ja, det ble gjort fort i paint ) Problemet mitt blir vell det at jeg bruker margin : 0 auto; i #main. Noen som har svaret? - KimS Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Tjaa, jeg har laget noe liknende som du vil.. Den er ikke ferdig, men når den blir ferdig.. kan du sikkert få se på koden.!! En liten smakbit: Screenshot Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det var en grusom opplevelse funkweb Jeg har vel noe lignende det du vil ha på siden min(om du klarer å spotte menyen) Siden er midtstillt, og menyen henger på siden av den. Det jeg har gjort er å slenge på masse padding/margin som tilsvarer menyens bredde på motsatt side. Da vil det se ut som om menyen henger på siden mens inholdet er midtstillt. http://orsus.blogsite.org (savner www knappen ) Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Orsus: lol... hva mener du med grusom opplevelse?? :!: Nei, den ER grusom å se på...!! blir bedre og penere når den blir ferdig.!! Endret 19. oktober 2005 av funkweb Lenke til kommentar
KimS Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Det var en grusom opplevelse funkweb Jeg har vel noe lignende det du vil ha på siden min(om du klarer å spotte menyen) Siden er midtstillt, og menyen henger på siden av den. Det jeg har gjort er å slenge på masse padding/margin som tilsvarer menyens bredde på motsatt side. Da vil det se ut som om menyen henger på siden mens inholdet er midtstillt. http://orsus.blogsite.org (savner www knappen ) 5026918[/snapback] Uten å ha sett nøye på kodingen din. Så det du mere er at jeg legger sammens bredden på #main og #meny til en #wrap som jeg setter margin : 0 auto; på? (kort oppsumert) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå