Zappza Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hei! Jeg lurte på om det er mulig og lage et program/script som laster ned et bestemt bilde, og forandrer navn etter hvilken dag det er dag feks: Som Pondus på dagbladet.no de har jo samme adresse bortsett fra at bildenavnet forandrer seg hver dag feks i dag "pondus181005" og i morgen blir det jo pondus191005. Hvis dere skjønner hva jeg mener? Suger i å forklare ting jeg Takk for alle svar! Moderatorer: Dette håper jeg ikke bryter retningsreglene? er jo fan saker jo Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) ja, noe slikt: (defun mkstr (&rest args) (with-output-to-string (s) (dolist (a args) (princ a s)))) (dotimes (day 30) (run-program "/usr/bin/wget" `(,(mkstr "http://db.no/pondus" day 1005 ".jpg")))) ..må jo så klart ordne noe datogreier her, det finnes masse ferdig-kode og eksempler på Internett for dette.. ..om man ser på bilde-filene ser man at navnene på dem er generert av md5 eller lignende, så da må man til med å parse html for å få tak i navnene.. kan bli litt styr ..men jo, det er ikke umulig.. Endret 18. oktober 2005 av dayslepr Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Noen som gidder og lage et skript? Hvis det ikke er for mye styr da? Mange Pondus elskere som ville likt det Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) om du har ftp så har jeg alle de stripene liggende edit: stripene fra mai 2000 til februar 2005 Endret 21. oktober 2005 av Goebbels Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå