minimum payne Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 ja overskriften sier vel alt? link: http://www.epox.nl/english/support/bios.htm og hvis ingen har bruk for denne infoen så ikke svar på denne posten. Men hvis du hadde bruk for denne infoen så post her så vet jeg om det er noen vits. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Jeg skal teste den. Ser ikke at det er kommet noen revolusjonerende forandringer siden sist bios, men det skader vel ikke. Kan man forresten oppdatere bios så mange ganger man vil? Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 ja. har nå innstallert den( flaut å si at jeg har "innstallert" den. bare å legge den på en disk som er tom og trykke alt+f2. haha dritlett :smile: ) _________________ Toyota Crown 68 med 2,6l rekkesexer. Let the battle between the gpu versus the vpu begin. [ Denne Melding var redigert av: minimum payne på 2002-08-24 20:28 ] Lenke til kommentar
vegge Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Klarte ikke klokke lengre med den nye biosen, så da er jeg like langt. Jaja, bare vent til jeg får nye plastikkmuttere fra microplex. Da skal Alpha Pal-en planslipes(?), og monteres skikkelig. T-birden skal opp og kjøre på 1400@1700! Basta! :smile: Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 T-bird på 1700mhz??? Det er jo som å prøve å fly en boing 767 gjennom et nøkkelhull!!! jaja, kjører man fort nok så kanskje man klarer det... Lenke til kommentar
vegge Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Folk har kjørt T-bird på over 2GHz (men det var sikkert ikke med luftkjøling:D) Har hatt min AMD T-bird på 1620MHz. På 1660MHz vil ikke 3DMark fullføre og på 1700MHz klarer jeg ikke boote skikkelig. MEN, jeg klarte 1680MHz på mitt gamle MSI-kort. Så enten begynner CPU-en å bli gretten, eller så er det litt for varmt. Derfor skal kjøleren monteres SKIKKELIG. Har ingen tro på at MSI-kortet er bedre til å overklokke enn EPoX 8K3A+! Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Og du bruker Alpha PAL 8045 ? Det kaller jeg et kvalitetsstempel til Alpha... Jeg har også alpha pal 8045 på en xp1800+. Chipsettet hindrer meg å nå mere enn 1725 (150fsb) Jeg har et kt133a bassert a7v133-r Det er en knall-god kjøleribbe hvertfall. Man kan jo strupe vifta nedover og nedover, riktignok stiger temperaturen litt, men det virker som om det alikevel er stabilt... Den er magisk den ribba :wink: Lenke til kommentar
vegge Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Jep, jeg bruker Alpha Pal 8045! Den er bra. Kjører alltid min Papst 80mm 37db på laveste turtall med rheostaten min. Ellers glemte jeg å koble til vifta en gang. Tok faktisk en del minutter før CPU ble varm.. Les mer her; Hjelp, maskinen min var 85 grader! Ellers har jeg klart 190 fsb på EPoX 8K3A+ kortet. Dette med "Samsung" pc2700. Tror også jeg skal modifisere chipsetkjølingen. Da oppnår jeg i hvert fall høyere fsb, og kanskje overklokkingen når nye høyder også!? For foreløpig må jeg innrømme at EPoX-kortet ikke har gitt meg bedre OC, men stabilt hovedkort; det er det! [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-08-24 22:07 ] Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 24. august 2002 Forfatter Del Skrevet 24. august 2002 Hmm hvordan klokker dere? jeg måtte slå av udma for å få høye fsbklokkinger. hvordan har du gjort det Havegg? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Vel, for å si det kort, så har jeg gjort dette i bios; - satt fsb til 170 - satt multiplier til 9.5 - satt vcore til 1.900V 170*9.5 = 1615MHz Ellers vet du sikkert at overklokking er avhengig av komponentene dine. Derfor har jeg kjøpt overklokkingsvennlig hovedkort, ram osv. Det der med udma-en hørtes merkelig ut. Men PC-er er merkelig dyr. En venn av meg fikk problemer med brenneren når han klokket sin T-bird 1000@1100. Andre har ødelagt PCI-kort og harddisker pga. for høy fsb. På EPoX-kortet kjører derimot PCI på standard 33,3MHz når fsb på er 166, så det er en fin ting. Mange nye P4-hovedkort har PCI/AGP-lock. Da kjører PCI på 33.3MHz uansett fsb. Det hadde vært fint. Men nå sporer jeg litt av.. For å overklokke justerer man bare litt i bios. Samtidig er det viktig at komponentene er normalt(+) overklokkingsvennlige og at kjølingen er ok. Overklokking er gøy og en smule risikofylt, så det er opp til deg. Jeg legger jo ikke spesielt merke til om PC-en sviver på 1400 eller 1600... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå