Gå til innhold

Vifta har stoppet på mitt gainward 6600GT

dr_love

Anbefalte innlegg

Da er det jammen meg pån igjen. For 7 måneder siden daua mitt radeon kort fordi vifta stoppet.

Har merka litt artifacts de siste dagene i wow, og idag merka jeg at grafikken hang ganske bra i perioder. Når jeg skulle sette meg ned ikveld var det helt håpløst, sjekka et par andre spill og det var like ille der.

Poppa hooden på kabinettet og da så jeg at vifta på gainward kortet hadde stoppa!! Er det mulig da, er det virkelig så dårlig kvalitet på viftene.

Hva ville dere gjort når dere tar med kortet til forhandler? Kreve nytt? Er jo en viss fare for at kortet har fått permanente skader vil jeg tro.

Dessuten frister det jo ikke å sitte i ukevis å vente på at noen skal se om de finer noe feil på det. Må jo ha WoW dosen min :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpt på en webshop regner jeg med..? Da tar det i allefall ikke ukevis før du får et nytt kort (med mindre noe uventet kommer opp)! Ser de at de er defekt så sender de det inn til produsenten og sender ut igjen et nytt kort til deg med en gang som oftest! Mange webshopper tror jeg nok driter i å i heletatt teste om kortet er defekt...

Edit: Har forresten hatt et skjermkort jeg også der vifta tok kvelden! Sapphire Radeon X800XT hvis du lurte...

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Kjøpt på en webshop regner jeg med..?

Edit: Har forresten hatt et skjermkort jeg også der vifta tok kvelden! Sapphire Radeon X800XT hvis du lurte...

5026075[/snapback]

Kortet er kjøpt på mamoz.no, det er ikke mange km unna her så jeg dropper vel innom i morgen på dagen tenker jeg.

Bør jeg ikke kreve et nytt kort? Vet jo ikke hvor varmt kortet har gått, og hvilke skader det kan ha gjort.

Lenke til kommentar

Jo det synes jeg da absolutt du bør kreve! Det gjorde nå i allefall jeg når vifta på koret mitt tok kvelden, men kortet mitt tok også skade av det da...

En ting som muligens går er å dytte vifta i gang etter oppstart, men det er slitsomt å måtte gjøre det hver gang du skal restarte :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...