Anonym5656 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Bruker Azureus og har åpnet porten 6884 i routeren, men når jeg tar nat test i azureus så får jeg bare feil :\ Noen som har noe tips? Firewallen i windows er av. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hei, kva ruter er det du har og korleis gjorde du det når du åpna portane? Eit alternativ til Azureus er BitComet, der du ikkje har behov for å åpne portar. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Hei, kva ruter er det du har og korleis gjorde du det når du åpna portane? Jensen Skandinavia. Er vel ikke så mange forskjellige måter og gjøre det på? Forwarda en TCP port(6881) til min lokale IP Eit alternativ til Azureus er BitComet, der du ikkje har behov for å åpne portar. 5026043[/snapback] Vell.. Hvis man ikke åpner porter er det jo sjeldent at man for over 5kb\s. Men skal teste hvordan det går med BitComet Lenke til kommentar
mbergseth Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 ok du må vere sikker på at du laster ned frå port 6884 visst det er den du har opnet for. Som oftes må du opne i modemet, (ikkje på alle). bruker du trådløs ruter må du åpne der med. Bruker du norton antivirus, kan det hende at du må opne der og på internett worm, general rules. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Jeg ville åpnet en annen port hadde jeg vært deg. Når det gjelder de fleste torrent trackere så har de svartelista portene 6881-6889 Les FAQ`en hos den trackeren du laster ned ifra. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Jeg har prøvd og åpna 6881, og brukt det i f.eks Azureus. Men vil fortsatt ikke funke. Jeg tror nesten at Telenor har tengt alle portene unntatt port 80. Har hørt noe om at de gjør det når de finner virus eller spyware på ip'n. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Jeg har prøvd og åpna 6881, og brukt det i f.eks Azureus. Men vil fortsatt ikke funke. Jeg tror nesten at Telenor har tengt alle portene unntatt port 80. Har hørt noe om at de gjør det når de finner virus eller spyware på ip'n. 5051942[/snapback] Leste du i det hele tatt inlegget mitt? Jeg bruker port 6400-6424 og Telenor ADSL, og jeg har ingen problemer Prøv noen andre porter enn 6881-6889 for de portene er fremdeles svartelistet. Har aldri vært borti at Telenor stenger porter hos folk. Endret 24. oktober 2005 av Wipeout Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Jeg har prøvd og åpna 6881, og brukt det i f.eks Azureus. Men vil fortsatt ikke funke. Jeg tror nesten at Telenor har tengt alle portene unntatt port 80. Har hørt noe om at de gjør det når de finner virus eller spyware på ip'n. 5051942[/snapback] Leste du i det hele tatt inlegget mitt? Jeg bruker port 6400-6424 og Telenor ADSL, og jeg har ingen problemer Prøv noen andre porter enn 6881-6889 for de portene er fremdeles svartelistet. Har aldri vært borti at Telenor stenger porter hos folk. 5051993[/snapback] Ja, men det funka helt fint og har gjort kjempe lenge for både meg og de andre som bruker torrent på nettverket. Og nå kommer jeg heller ikke på IRC, så det må være telenor som tuller. Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Det med at du får bare 5 kb/s på nedlasting i BitComet hvis du ikke har åpna porter i routeren er bare svada og tull. Da har dere ikke prøvd det en gang etter min mening. Selv sitter jeg med BitComet og kommer lett oppi 50-100 kb/s Uten å åpne en eneste port. Tror nok mye av problemet ligger i hvor mange som seeder fila. Noe flere som seeder, jo større hastighet får du som laster. PUNKTUM Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Eg brukte Azureus uten og opne porter. Hadde ofte over 100kb/s på filer. Det var då ting som veldig mange delte, og då får man stor fart. Jo fleire seedare jo beidre går det. Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Kanskje denne siden kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
mbergseth Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Ja, men det funka helt fint og har gjort kjempe lenge for både meg og de andre som bruker torrent på nettverket. Og nå kommer jeg heller ikke på IRC, så det må være telenor som tuller. 5052135[/snapback] Trur neppe det er telenor som tuller, eg har brukt telenor i eit år. Trur det må vere noko du har oversett: Windows brannmur, antivirus program, andre brannmurer. Åpning av portane i modem og ruter, husk visst du opner portane i modemet må du taste inn ip adressa til ruteren og ikkje direkte til maskina di. På den rutern som maskina di er direkte tilkobla skal du taste inn den lokal ip aressa til maskina di. Håper det kan vere til hjelp. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 med bittornado i Debian Linux uten firewall, og åpnet port vil den ikke connecte. Men dette forklarer ikke hvorfor jeg heller ikke kommer inn på IRC, eller kan bruke andre fildelings programmer(P2P). Lenke til kommentar
mbergseth Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Har ikkje erfaring med linux da men, har du andre sikkerhets program, spyware eller lignande? Med meg sluttet eit fildelings program å virke etter eg kjørde spyware scan frå eit spesielt program men eg huskar ikkje kva det var får du opp nokon feil meldinger da på IRC og P2P? Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Etter jeg ble overført fra tiscali til telenor for 2mnd(?) siden, har det definitivt blitt noe rart hos meg... Torrent går tregere og blir ikke active i dc++. Virker som telenor har køddet til noe for meg. Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hvis du har fått en mail fra telenor Abuse (eller hva det heter) så har de sperra alle porter untatt 80. Det skjedde med oss en gang, vi fikk virus/spyware som ble spredt via mail. De stengte portene til vi sa vi hadde fiksa problemet..... Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Hvis du har fått en mail fra telenor Abuse (eller hva det heter) så har de sperra alle porter untatt 80. Det skjedde med oss en gang, vi fikk virus/spyware som ble spredt via mail. De stengte portene til vi sa vi hadde fiksa problemet..... 5060774[/snapback] Jepp, det var det! Sendte mail og ba dom åpne igjen, og nå funker det fint Lenke til kommentar
nikrus Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Jeg har en netopia ruter uten noen åpna porter jeg får 20-30KB jeg ^^ Har strevd med det problemet i LANG tid. har nextgentel 2500/500 linje skal vel ikke gå så sakte da? Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Jeg har en netopia ruter uten noen åpna porter jeg får 20-30KB jeg ^^ Har strevd med det problemet i LANG tid. har nextgentel 2500/500 linje skal vel ikke gå så sakte da? 5103489[/snapback] 20-30 kb\s er jo ikke mye og skryte av. og du burde få mye større fart med den linja(i allefall med åpna porter i torrent). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå