Gå til innhold

HjemmePC for 6000 eller 16000:-?

Anbefalte innlegg

Jeg skal få ny PC gejnnom hjemme-PC-ordning og har fått to å velge på; en "standard" og en "avansert" (se vedlegg).

Jeg spiller ikke så veldig mye PC-spill, men jeg vil alikevel ha en PC som hjelplig klarer de fleste av dagens spill.

Spörsmålet er kanskje om jeg skal kjöpe en billig PC som jeg oppgraderer underveis og kanskje byter om tre år, eller om jeg skal ha en PC som holder seg i tre år og som etter det fortsatt duger med noen oppgraderinger.

Er virkelig den avanserte PC-en så mye bedre at den rettferdiggjör prsiforskellen?

Takknämlig for kommentarer.

avansert_stasjon_r.pdf

standard_stasjon_r.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med den skattefordelen som ligger til rette i et hjemme-pc tilbud pr.idag, ville jeg klart gått for den kraftigste pcn. Du får se an hva du vil ta deg råd til, men jo høyere pris på produktet, jo mere inntjening med ca. 30% skattefordel.

Btw: er det hjemme-pc fra iss igjennom telehuset?

Lenke til kommentar

PC-ene er fra Atea.

Når det gjelder skattefordelen så har finansdep 14 okt. betemt at hjemme-Pc ordningen kun skal gjelde på utstyr for opptil 10 000:-. Hvorvidt den nye regjeringen vil godkjenne dette vet man ikke.

Det betyr for meg at den reelle forskjellen blir ca 4000 mot 13000. Issolert sett ville jeg nok fortsatt gått for den avanserte PC-en, men jeg skal ha skjerm og skriver også. Det blir utsyr for ca 27000 (el. 24000), det er litt mye å ha et utlegg på 8000 per år. Jeg har veldig lyst nå, men vet ikke hvor lystig det föles om to år...

Lenke til kommentar

Tusen takk skal du ha Storken, men jeg har kun de to nevnte PC-ene å velge på tror jeg. Det kunne jeg jo selvfölgelig undersöke närmere, men jeg har i hvert fall forstått det slik.

Jeg liker egentlig ikke noen av PC-ene. Jeg kunne tenke meg en til ca 8-10 000 uten skjerm. Jeg har for eksempel sett at CPU-ene til den avanserte PC-en ligger på over 5000:-, da tror jeg man betaler et par tusenlapper for en ytelsesforskell som man i praksis kommer til merke svaert lite av.

Standard-PCen på den annen side begynner kanske å föles treg om allerede et år eller så. Da blir det kanskje aktuellt å feks bytte ut et skermkort som man fortsatt betaler for. Ikke spesielt ökonomisk det heller. Dessuten vil det kanske väre grenser for hvor mye standard-PCen kan oppgraderes.

Lenke til kommentar
Jeg skal få ny PC gejnnom hjemme-PC-ordning og har fått to å velge på; en "standard" og en "avansert" (se vedlegg).

Jeg spiller ikke så veldig mye PC-spill, men jeg vil alikevel ha en PC som hjelplig klarer de fleste av dagens spill.

Spörsmålet er kanskje om jeg skal kjöpe en billig PC som jeg oppgraderer underveis og kanskje byter om tre år, eller om jeg skal ha en PC som holder seg i tre år og som etter det fortsatt duger med noen oppgraderinger.

Er virkelig den avanserte PC-en så mye bedre at den rettferdiggjör prsiforskellen?

Takknämlig for kommentarer.

5025944[/snapback]

Den første er kjip med dårlig skjermkort, den andre alt for dyr.

Noen stikker av med skattefordelen + litt til på disse "tilbudene".

prøv heller http://www.dinside.no/php/art.php?id=92524

Mye bra til under 12000 med 17 eller 19 tommer lcd-skjerm

Endret av Paddington
Lenke til kommentar
Den første er kjip med dårlig skjermkort, den andre alt for dyr.

Noen stikker av med skattefordelen + litt til på disse "tilbudene".

Jo, det er det jeg også har en fölelse av, men jeg har ikke penger til en PC nå og hjemmePC-ordningen er vell en noenlunde gunstig "nedbetalingsplan"?

Jeg trenger skerm og skriver også. Jeg har prövd å sjekke prisene på dem men har ikke funnet den samme skriveren noe sted og hvorfor er en skerm med de samme spesifikasjonene billigere en enn annne. er den ene bedre enn den andre, eller er det merket man betaler for? Det er mye man plutslieg skal sette seg inn i.

:cry:

PS

Skjerm: Fujitsu ScaleoView S19-2 til 3168:-

Skriver: Canon Pixma MP800 til 2412:-

DS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...