GeirL Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg går tysk på allmenn GK. Er noen der ute som har et forslag til hvordan jeg skal lære meg tyske or og slikt. En slags lydbok eller noe sånt. Har veldig dårlig ordforståelse så lurer derfor på dette. Mvh Geir håper på hjelp Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Ingenting er lettere når du sitter ved internett Her har du en transelator som du kan lære deg ord gjennom Google kan jo også lære deg litt... Edit: Andre gangen i dag jeg ikke klarer å lage linker Endret 18. oktober 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
GeirL Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Ingenting er lettere når du sitter ved internett Her har du en transelator som du kan lære deg ord gjennom Google kan jo også lære deg litt... Edit: Andre gangen i dag jeg ikke klarer å lage linker 5025789[/snapback] Finnes det en sånn i norsk så hadde vært fint. Norsk-tysk Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Du kan jo google litt selv også da Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 http://www.kragero.vgs.no/tysk.html Kanskje dette kan være til hjelp. Går du c eller b-språk? denne siden er god: http://www.heinzelnisse.info/dict.html Bruker også www.freetranslation.com for å oversette fra tysk til engelsk, selv om oversettingen ikke blir helt riktig. Ellers så kan du kanskje legge til meg i kontaktlisten din da:p så kan jeg prøve å være til hjelp:P Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Det å se på tyske filmer (helst uten tekst) kan ofte hjelpe. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Det å se på tyske filmer (helst uten tekst) kan ofte hjelpe. 5061187[/snapback] Jepp, det finnes meget gode tyske filmer og. - Lola Rennt - Der Krieger und die Kaiserin - Anatomie for å nevne noen. Lenke til kommentar
eARNIe Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Skal du lære deg tysk er det uhyre viktig at du følger med i undervisningen fra satrten av. Er du heldig ahr du noen hjemme som kan hjelpe deg, men har du ikke det er det viktig å følge med fra FØRSTE stund, hvis ikke er du fortapt. Du kan også lese grammatikk og gjøre oppgaver som følger, av den enkle sorten. Skal du forstørre ordforrådet ditt må du rett og slett pugge gloser. INGEN annen utvei. Tysk er litt som matte vil jeg si, ofte er det bare slik det er. Det er en fast utregning. Du må gidde, det det handler om. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 jeg brukte dette programmet i sommerferien til spansken og det hjalp meg veldig.. det er også i en tysk utgave.. dette krever at du har god engelsk skills då Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Fysj og fy, jeg gleder meg til dette skoleåret er slutt, jeg skal jammen meg brenne tyskbøkene mine. Og jeg er halvt tysk. Jeg synes oppriktig talt synd på de som er "fullnorske" - de må jo ha det enda verre enn meg... Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Å lytte på tysk radio (Deutschlandfunk) var populært i gamle dager blant de som skulle til Tyskland for å studere. Mulig du kan finne tyskspråklige nettradioer. I tillegg finnes det en mengde tyske aviser på nettet, Frankfurter Allgemeine var kjent/beryktet for sin totale mangel på illustrasjoner, men nå ser jeg jammen at de klemmer til i farver også. Utrolig. Mer hjelp vil du få fra den norske delen av Goethe-Institut. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Å se tyske filmer og høre tysk radio vil hjelpe deg å forstå tysk, men ikke nødvendigvis lære deg å bruke ordene. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 ...- Lola Rennt ... 5061448[/snapback] Den der er skikkelig genial. Anbefales fra denne kanten også. Lenke til kommentar
padde121 Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Kan noen være så snill å hjelpe meg med denne teksten. jeg har prøvd så godt jeg kan å få det til, men jeg vet jeg har noen gramatikk feil. kan noen være så snille å rette opp disse. jeg skal skrive om idretten min - alpint, og jeg trenger hjelp. Hadde vært veldig snilt om noen hjalp meg se over. mvh kristine. Skifahren ist mein Sport. Ich habe wurde auf Skiern für fünfzehn Jahre. Von ich war drei Jahre alt habe ich Ski gefahren. Skifahren ist eine sehr Kälte Sport. Manchmal ist es dreissig minus Sortierer. Natürlich nicht oft. Es ist vier Disziplinen; Slalom, Riesenslalom, Super G und Abfahrt. Slalom ist Kurzschwingen, (hvor man slår portene). In Riesenslalom ist das Schwankungen grösser. Geschwindigkeit ist auch grösser. (farten er også større) In Super G und Abfahrt ist das Schwankungen noch grösser. In Abfahrt können die Geschwindigkeit werden 180 km/h. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Jeg begynner med første avsnitt, aner ikke om dette er 100% riktig. Håper noen kan korrigere MINE feil: Meine Sport ist Schifahren. (neste setning forstår jeg ikke. Mener du at du har stått på ski i 15 år? Isåfall: Ich stehe seit 15 Jahren auf Schie und habe bereits mit drei Jahren angefangen. Schifahren ist eine sehr kalte Sport. Manchmal ist es minus dreizig Grad. (Hva betyr "Sortierer"?) Aber so kalt ist es selten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå