Gå til innhold

Lære seg tysk

GeirL

Anbefalte innlegg

Jeg går tysk på allmenn GK. Er noen der ute som har et forslag til hvordan jeg skal lære meg tyske or og slikt. En slags lydbok eller noe sånt. Har veldig dårlig ordforståelse så lurer derfor på dette.

Mvh Geir håper på hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du lære deg tysk er det uhyre viktig at du følger med i undervisningen fra satrten av. Er du heldig ahr du noen hjemme som kan hjelpe deg, men har du ikke det er det viktig å følge med fra FØRSTE stund, hvis ikke er du fortapt. Du kan også lese grammatikk og gjøre oppgaver som følger, av den enkle sorten.

Skal du forstørre ordforrådet ditt må du rett og slett pugge gloser. INGEN annen utvei.

Tysk er litt som matte vil jeg si, ofte er det bare slik det er. Det er en fast utregning.

Du må gidde, det det handler om.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Å lytte på tysk radio (Deutschlandfunk) var populært i gamle dager blant de som skulle til Tyskland for å studere. Mulig du kan finne tyskspråklige nettradioer. I tillegg finnes det en mengde tyske aviser på nettet, Frankfurter Allgemeine var kjent/beryktet for sin totale mangel på illustrasjoner, men nå ser jeg jammen at de klemmer til i farver også. Utrolig.

Mer hjelp vil du få fra den norske delen av Goethe-Institut.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Kan noen være så snill å hjelpe meg med denne teksten. jeg har prøvd så godt jeg kan å få det til, men jeg vet jeg har noen gramatikk feil. kan noen være så snille å rette opp disse. jeg skal skrive om idretten min - alpint, og jeg trenger hjelp. Hadde vært veldig snilt om noen hjalp meg se over. mvh kristine.

Skifahren ist mein Sport. Ich habe wurde auf Skiern für fünfzehn Jahre. Von ich war drei Jahre alt habe ich Ski gefahren. Skifahren ist eine sehr Kälte Sport. Manchmal ist es dreissig minus Sortierer. Natürlich nicht oft.

Es ist vier Disziplinen; Slalom, Riesenslalom, Super G und Abfahrt. Slalom ist Kurzschwingen, (hvor man slår portene). In Riesenslalom ist das Schwankungen grösser. Geschwindigkeit ist auch grösser. (farten er også større)

In Super G und Abfahrt ist das Schwankungen noch grösser. In Abfahrt können die Geschwindigkeit werden 180 km/h.

Lenke til kommentar

Jeg begynner med første avsnitt, aner ikke om dette er 100% riktig. Håper noen kan korrigere MINE feil:

Meine Sport ist Schifahren. (neste setning forstår jeg ikke. Mener du at du har stått på ski i 15 år? Isåfall: Ich stehe seit 15 Jahren auf Schie und habe bereits mit drei Jahren angefangen. Schifahren ist eine sehr kalte Sport. Manchmal ist es minus dreizig Grad. (Hva betyr "Sortierer"?) Aber so kalt ist es selten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...