Passasjer Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hei Jeg skal kjøpe nytt headsett, og valget står mellom overnevnte. Skal brukes hovedsaklig til musikk og spill, ikke film. Pris er ikke viktig. Takk for alle råd Lenke til kommentar
JensL Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det kommer an på hvor viktig mikrofonen er. Er den ikke viktig, er HD555 en bedre løsning, da den ganske sikkert spiller mye bedre enn PC160. Den er ihvertfall bedre enn PC150, som jeg har hørt litt på. HD555 er også mer komfortabel. Du skriver at pris ikke er viktig... Hvorfor står valget kun mellom de to da? Bare nysgjerrig. :-) Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 jeg ville kjøpt Sennheiser HD555, også heller brukt en annen mic. Det gjør jeg. bruker mic'en til ett headsett som korter 30,- på biltema Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Takk for svar JensL: Det jeg mener er at prisen ikke er et argument når man skal se på for og imot. Prisen skal være under 800, og jeg tror disse to er de beste til den prisen Mikrofonen kommer jeg ikke til å bruke, men det er jo kjekt å ha. Skal som sagt brukes mest til musikk, og litt til spill. Tror nok jeg går for HD555, med mindre det finnes noe bedre under 800,- Jeg hører en god del på heavy, rock, metal osv, og har hørt at HD555 ikke er så bra på dette. Stemmer det? Endret 19. oktober 2005 av FredericC Lenke til kommentar
JensL Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Ok, da er jeg med. :-) Jeg er forsåvidt ikke 100% enig om at disse er de beste til prisen. HD555 er definitivt et bra valg, men jeg synes stadig Beyerdynamic DT231 er hakket vassere lydmessig. Når det gjelder tyngre musikk, så er nok HD555 relativt snill, men den har mer detaljer enn f.eks. Sennheiser HD497. Til å begynne med vil HD497 virke mer "rockete" og heftig, men den er også ganske så slitsom. Så når man blir mer vant til det snillere lydbildet i HD555, kan man ikke tenke seg å gå tilbake til HD497 (bare som eksempel). Jeg har skrevet et par om bl.a. HD555 og HD497 her: http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=78470 Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Det var der jeg så at DT555 ikke egnet seg så bra til heavy. Utrolig bra skrevet, forresten Så du mener at DT231 er bedre enn HD555? Tenker du generelt, eller når det gjelder rock? Og koster det virkelig bare 367 her : http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...38;c:36134;r:pg ? Tusen takk for svar, jeg setter stor pris på det Lenke til kommentar
JensL Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Her er det selvfølgelig mye smak og behag ute og går. Jeg har alltid hatt mest sans for lyden iBeyerdynamics hodetelefoner. Sennheiser er ofte ganske mørke og tilbaketrukne i lyden. Det gjør dem behagelige og snille, men jeg synes mange detaljer blir borte. Selv om HD5x5-serien til Sennheiser er blitt en god del bedre, så er det litt igjen enda, synes jeg. Styrken til HD555 ligger i utseendet og konstruksjonen. De er så godt som identiske med den dyrere HD595, og like behagelige å ha på. Beyer DT231 ser nok litt kjipere ut, og putene vil ligge på ørene, men er solid og behagelig nok. Lydmessig foretrekker jeg DT231 av de to. Det er opp til deg hva som teller mest. :-) Og ja, det er visst utrolig gunstige priser på DT231 for tida. Jeg hadde anbefalt den selv om den kostet 7-800,-. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Okey, da tror jeg faktisk at jeg satser på DT 231 Med en så gunstig pris kan man ikke gå feil. Tusen takk for hjelp Men Jens, du har ikke sagt så mye om Sennheiser PC160, hva synes du om det? Lenke til kommentar
JensL Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg har ikke prøvd PC160 selv, bare PC150, og den var ikke spesielt imponerende. Langt etter f.eks. DT231 ihvertfall. Har ikke inntrykk av at PC160 er så revolusjonerende mye bedre, men jeg vil ikke så noe bastant før jeg har hørt på den. Til prisen, er det ikke mulig å slå DT231, synes jeg. Den er jo nesten like billig som PortaPro'en, og vanvittig mye bedre. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Da er det avklart, jeg går for DT231. Tusen takk for hjelp, du er er en guru Lenke til kommentar
JensL Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Det er bare hyggelig å kunne hjelpe. Geek eller nerd er vel mer passende enn guru, tenker jeg... ;-) Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Jaja, nå har jeg ombestemt meg, jeg venter litt, og sparer opp litt fler penger, så jeg kan få noe enda bedre Men tusen takk allikevel Lenke til kommentar
JensL Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Hehe...forsåvidt bare bra at du satser enda litt hardere. :-) Man kan fort få rimelig rå lyd for ikke så alt for stor investering. Bare synd at så mange synes det er helt forkastelig å bruke over 1.000,- på en stakkers hodetelefon. Når man tenker etter er det jo ganske ulogisk å f.eks. kjøpe en god MP3-spiller til 3-4.000,-, og så bruke denne med de tragiske 10-kroners sakene som følger med. Man kjøper ikke CD-spiller og forsterker til stua for å koble til høyttalere til 100,-? Sorry...måtte bare få det ut. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Jeg er helt enig. Jeg setter selv veldig stor pris på god lyd, men når jeg ikke har jobb, og er 16 år er det begrenset hva økonomien strekker til. Men jeg har bestemt meg for å spare opp litt, og få noe bra. 1500, inkl. frakt, er jeg villig til å ofre på saken. Har sett meg ut Beyerdynamic DT770, hvis hpx.no fortsatt har det til den prisen de har nå Lenke til kommentar
JensL Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 En fornuftig beslutning, synes jeg faktisk. Med den prisen som er nå, er det ikke mulig å gjøre mye feil. Jeg har DT770 selv, og den blir brukt MYE. Til spill og film finnes det ikke noe bedre. I tillegg vil DT770'en vare utrolig lenge, den er sykt solid og alt er utbyttbart. Tror nok det betaler seg på lengre sikt. Lykke til med sparingen. ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå