Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Hei!Har laget meg en ny hjemmeside, og tenkte noen hadde noe (konstruktiv) kritikk å komme med! Alltid fint med noen tilbakemeldinger!Layouten jeg bruker er ganske enkel og oversiktlig, ikke no fancygrier assa!Hele siden er skrevet i JSP, mySQL og HTML.Her er linken: Endret 29. mars 2019 av Quote Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg likte det. Pent og funksjonellt. Noe som er kommentarverdig er at siden i og for seg mangler helhet. Jeg savner den følelsen av at alt hører sammen. Tenker da på tux som sitter oppe i hjørnet. Når resten er så stilrent, bør du hode deg til det, og ikke smekke på ne grungy. Ellers, eksterne stilark er en fin båt. HTMLen din er 5 år for sent ute. Les på www.htmldog.com for de nye oppdaterte måtene å gjøre ting på. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 "Oppdatert" og "siden har vært besøkt x ganger", er dårlig plassert, og passer ikke inn. Headeren står heller ikke helt bra til resten, pingvinen ser ganske utstøtt ut. Ville hatt en noe tynnere font i menyen. Ellers er det greit, rent og pent. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Stilig side. Enkelt og greit design, liker det! 1. Dropp frameset. Det messer opp for søkemotorene, og din "trykk oppdater for nytt bilde" funker heller ikke så godt. 2. "Siden har vært besøkt xxx ganger", den burde du skifte ut med en som teller unike besøkere. 3. Dropp "siden har vært besøkt xxx ganger", dette er et fjortis fenomen. Det viser bare hvor få folk som har vært innom, hvis ikke du har over 100k da. 4. Hadde skiftet ut "©" med © Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Takk for tilbakemeldingene! Skal ta ting til betraktning og se om jeg kan få rettet opp i noe av det som er nevnt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Virker bare litt ulogisk hvis du har et webhotell knyttet til domenet ditt. Er ikke webhotel, bare www-forwarding! =) Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Virker bare litt ulogisk hvis du har et webhotell knyttet til domenet ditt. Er ikke webhotel, bare www-forwarding! =) 5026690[/snapback] Jepp, indeedio, det var det jeg trodde. Men skaff deg et galleri, det er litt tungvidt å måtte sitte å klikke frem og tilbake for å se på bildene. I tillegg mangler du jo thumbs, som er et must Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Men skaff deg et galleri, det er litt tungvidt å måtte sitte å klikke frem og tilbake for å se på bildene. I tillegg mangler du jo thumbs, som er et must Ja, galleri kommer, må bare lære meg å lage det først! Noen forslag til gallerikode i jsp/html? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Her bruker vi PHP Neida, men det finnes en herskare med php-gallerier rundt om. Et enkelt et finner du på http://pixelpost.org Lenke til kommentar
ArchW Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Ok side, kunne jo vært en fordel å deaktivere kode i gjesteboka.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Ok side, kunne jo vært en fordel å deaktivere kode i gjesteboka.. 5033654[/snapback] Hehe, jasså, du som truer med Cross Site Scripting på siden min? Nei vettu hva.. hvis noen har no interesse av å bruke tid på å hacke siden min, så værsågod!! Hva er vitsen med å hacke en side der all info ligger tilgjengelig allerede? Lenke til kommentar
ArchW Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Ok side, kunne jo vært en fordel å deaktivere kode i gjesteboka.. 5033654[/snapback] Hehe, jasså, du som truer med Cross Site Scripting på siden min? Nei vettu hva.. hvis noen har no interesse av å bruke tid på å hacke siden min, så værsågod!! Hva er vitsen med å hacke en side der all info ligger tilgjengelig allerede? 5033794[/snapback] Er jo ikke store linjen med kode som skal til for å deaktivere dette da, personligt ville jeg ihvertfall ikke ønsket at brukerne hadde hatt mulighet til å sette opp sitt eget oppsett i gjesteboken selv om det ikke hadde vært ondsinnet ment. Du har jo satt en standard for at det skal være det, har du ikke? Fra et sikkerhetsmessig syn er ikke dette noen god politikk, selv om det bare er en gjestebok. Bare tenk på mulighetene med Javascript feks. Hva om jeg redirectet til en ondsinnet side etc? Men for all del, er jo din side... Lenke til kommentar
Mouser Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Bytt bakgrunns farge. og jeg syntes hele siden slutter litt brått. Lag noen form for footer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 noterer bak øre hva folk skriver, så endrer jeg siden! takk for tilbakemelding btw! Men noen som har forslag til jsp/SQL kode som skal til for å endre at folk kan skrive inn kode i gboka da? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) hadde du brukt php kunne du gjort det slik $innlegg = htmlentities($innlegg); og såvidt jeg kan se virker det som du sorterer spørringen etter dato, og ikke etter dato og klokkeslett. derfor vises ikke alltid nyeste innlegg først Endret 20. oktober 2005 av hockey500 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yXKhlxsjUZ Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 og såvidt jeg kan se virker det som du sorterer spørringen etter dato, og ikke etter dato og klokkeslett. derfor vises ikke alltid nyeste innlegg først 5034738[/snapback] Ja, vet. Men så vidt jeg kan se i SQL'n så er det faktisk sortert etter dato og klokkeslett, vet ikke helt hva som har skjedd.. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 syns den var behagelig og det var fin balanse, men personlig syns jeg den blå fargen bak linkene var litt for kraftig. Jeg ville heller lagd en avlang versjon av den firkanten på sun logoen til linkene. Men jeg har kansje litt kjedelig smak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå