Cizza Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Hei! Jeg har nylig kjøpt meg PC og fra første dag har jeg hatt problemer med spill. Problemet er jeg detter ut av spillet etter en kort stund uten å få noen som helst feilmelding (med untak av warcraft 3). Spill som rammes er litt tungre spill som for eksempel quake 3, starcraft, warcraft 3 og gta 3, men av en eller annen grunn ikke half-life. Også andre spill blir rammet :sad: Jeg vet at årsaken ikke kan være prosessor-temperatur fordi denne ligger på under 40 grader. Hardware spesifikasjoner: Hovedkort: Asus P4S533 Prosessor: Intel P4 1.6A Minne: Crucial 256MB PC2700 Harddisk: WD 120GB 7200RPM Skjermkort: Gainward GF4 ti4200 64MB Svar mottas med takk. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Cizza Hva har du gjort for å prøve å fikse feilen, Er alle driverne og os'et oppdatert. Lenke til kommentar
Cizza Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 Operativsystemet jeg bruker er XP, og driverene til skjermkort og andre ting tror jeg nok er ganske nye. Lenke til kommentar
krenshar Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Kunne vært greit om du sa hva feilmeldingen var...! HKet ditt støtter sannsynligvis ikke ECC minne. Er Crucial minnet 100% godkjent ved bruk til det HKet? Er alle siste drivere lagt inn? Siste Detonator fra nVidia.com og VIA 4 in 1, med oppdatering for eventuel AGP-port og IDE-bus/usb Samt OS oppgradering. Flash BIOS(jeg hadde en feilmelding i Computer management som jeg fikk fjerna ved flashing) Ingen konflikter? Lenke til kommentar
Cizza Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 Her er et bilde av feilmeldingen: http://www.zigma.org/error.jpg (jeg måtte spille helt til jeg fikk feilmeldingen derfor tok det litt tid, sorry) Skjermkortdriveren jeg bruker er v29.42, og det er ingen konflikter i "Computer Management". Edit: Skiftet bildet til url istedenfor [ Denne Melding var redigert av: Cizza på 2002-08-21 23:20 ] Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Legg inn en eldre version av nvidia driverene. Ram/minnen brikkene dine har ingenting med denne feilen og gjøre. Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Mest sansynlig ligger feilen i NTUSER.DAT filen din. (under C:Documents and Settingsusername) Så du kan kanskje lage deg en ny profil i WinXP,logge på med den nye "brukeren" og så spille litt for å se om feilen er forsvunnet. Lenke til kommentar
Cizza Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 OK, skal prøve det i morgen. Må legge meg nå, skole i morgen. :/ Takk iallefall! :smile: Edit: Endret hele innlegget. [ Denne Melding var redigert av: Cizza på 2002-08-21 23:38 ] Lenke til kommentar
Cizza Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 Jeg prøvde det nyggen sa, men uten hell. Samme feil forekommer fortsatt. Jeg har også lagt inn de nyeste driverene til nvidia som heller ikke hjalp. :sad: Edit: Skrivefeil [ Denne Melding var redigert av: Cizza på 2002-08-22 15:46 ] Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Dette er en Warcraft + WinXP issue.. les linken under.. http://www.war3pub.net/forums/viewtopic.php?t=8438 Fungerer bra visstnok med win2000 osv.. Lars Ove Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Men siden du faller ut i andre spill også (leste litt mer nøye posten din.. :smile: nå..) så har du mest sannsynlg ustabil RAM eller har tweaket RAM-en litt for mye i bios.. Prøv fail safe default i bios... Lykke til... Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Litt info fra Bill her. http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;EN-US;q262490 Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Quote: Cizza skrev (2002-08-21 22:37):...Jeg vet at årsaken ikke kan være prosessor-temperatur fordi denne ligger på under 40 grader.Hardware spesifikasjoner:Hovedkort: Asus P4S533... Ser du har sett at temperaturen er 40 grader, og har et ASUS-hovedkort. Dersom jeg ikke husker feil, finnes det en versjon av PCProbe (sannsynligvis det programmet du bruker til å lese av temperaturen med?) som har en bug som gjør at den viser ca. 40 grader uansett. Prøv å last ned en ny versjon av dette programmet herfra, og se om du får oppgitt en annen temperatur. Lenke til kommentar
Cizza Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 Jeg har nå testet skjermkort og minne i en annen maskin, og begge fungerte som de skulle. Jeg har derfor ikke funnet ut mer om hva som feiler PC-en min :sad: Jeg har tenkt å prøve et annet minne i maskinen og se om det kanskje fungerer bedre da. Takk for svar sålangt. Lenke til kommentar
Cizza Skrevet 26. august 2002 Forfatter Del Skrevet 26. august 2002 Jeg har nå klart å fikse problemet!! :smile: Det eneste jeg gjorde var å skifte slot på RAM-brikken. Jeg burde ha prøvd det før, men nå funker iallefall PC-en som den skal og jeg er veldig fornøyd. Takk til alle som svarte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå