SineTwo Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Hei, beklager posteringen - men fant ikke noe annet passelig sted for "kabinetter". Angående shuttle ss51 (eller kanskje shuttle systemer generelt) - har noen erfaring med viftestøyen og eventuelt hva slags vifte som brukes? Har lest at den støyer en del og det hadde vært kjekt å vite om det er nødvendig å bytte vifte eller om man kan kjøre den på lav modus i bios (men har hørt temperaturen stiger noe voldsomt :smile: ) Mener å få den snart men kanskje greit å forbrede seg på evt. kjøp fra microplex... Skriv gjerne andre kommentarer angående barebone systemet som du kanskje tror jeg har nytte av. Takk på forhånd, SineTwo Lenke til kommentar
Guahtdim Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Har ikke kabinettet, men jeg vet at http://www.stealth.no også leverer disse støydempet. Vet ikke om de da kun skifter vifter eller om de gjør noe annet. Fikk tilbud på dette kabinettet. ca 4000 + 500 for støydemping. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 Jeg lette etter shuttle ss51 - stealth.no selger ikke dne modellen - men jeg har bestilt den for 3600,- ca, og det er billigst i Norge :smile: (selvom det ikke var så utrolig å skryte av)... Anyway - jeg bør få den i posten snart så jeg legger vel opp en liten review selv hvis jeg gidder - jeg skriver ikke mye så forvent mer bilder enn text :smile: Lenke til kommentar
vipewan Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Hvem i Norge selger SS51 boxen ? Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 22. august 2002 Forfatter Del Skrevet 22. august 2002 uff, jeg svarte jo nettopp på det.. :smile: men det er com-x og den webshop'en med det rare navnet...muzzie... mamos var det :smile: bruk prisguiden nestegang - den er til stor hjelp ya know (søk på : ss51) Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 http://www.digatech.no selger SS51G, kjøpte min der. Grei pris Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Har forresten bestillt ny vifte + PCI cooler til den. Skal prøve å få den så stille som overhodet mulig.... Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 oh, har min nå - bytta ut hovedvifta med papst 80x80 og psu vifta skal jeg bytte ut så snart som mulig - psu vifta er helt ekstrem :sad: menmen :razz: jeg er fornøyd så lenge jeg får bytta ut psu vifta - da bør den lille rakker'n min være stille og bra Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Hvilken Papst vifte bruker du? Har bestillt en Papst og en Enermax jeg. Må teste begge to. Er det PSU vifta som bråker mest? Må knerte (bytte) den også da Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Husker ikke hvilken - men mener det var en 19db (80x80) papst vifte og en 18db (40x40) papst vifte for psu'en... Ellers er jeg rimlig fornøyd med systemet, utenom onboard lyd, den må byttes ut ASAP - kjøp deg et ekstremt billig lydkort til 150,- eller noe sånt... selv har jeg 2xhd og 1x(snart)combo drive - dvd les og cdrw... blir litt trangt der med både pci og agp slot'en tatt, men onboard lyden klarer jeg ikke - man får støy fra lydkortet når hd'en jobber, når du rører musa etc... det er litt kjipt - men helt ok som nødløsning... Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Blir ikke CPU'en varm med den viften? Trodde ikke den kjølte å veldig bra jeg. Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Quote: Den 2002-09-12 11:40, SineTwo skrev:Husker ikke hvilken - men mener det var en 19db (80x80) papst vifte og en 18db (40x40) papst vifte for psu'en...Ellers er jeg rimlig fornøyd med systemet, utenom onboard lyd, den må byttes ut ASAP - kjøp deg et ekstremt billig lydkort til 150,- eller noe sånt...selv har jeg 2xhd og 1x(snart)combo drive - dvd les og cdrw...blir litt trangt der med både pci og agp slot'en tatt, men onboard lyden klarer jeg ikke - man får støy fra lydkortet når hd'en jobber, når du rører musa etc... det er litt kjipt - men helt ok som nødløsning... Jeg er imponert over den integrerte lydbrikken! 6-kanals lyd og optisk ut lyder godt i mine ører. Etter jeg lot være å sette inn mitt SB Live!, så har jeg faktisk ikke merket noe forskjell - lyden er minst like bra ettermin mening. Når det gjelder viftestøy så er det nok PSU'en som bråker mest, men dette er akseptabel støy. Selv merker jeg den ikke noe spesielt. Men en ny papst e.l kunne jo ha vært no' .. :smile: Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Hei hyp3z, får du Dolby Digital ut på SPDIF'en fremme? Når jeg tester høyttalerene ved å trykke på de respektive høytalerene så får jeg bare lyd i høyre og venstre front. Kan du hjelpe meg med dette? Er ellers fornøyd med lyden jeg også, har ikke hørt at noe slår inn. Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Hmmm, jeg brukte vanlig lyd-ut (foran) og fikk merkbar og irriterende støy o.l. i hodetelefonene mine når hd'en jobba, eller jeg åpna en meny, rørte på musen osv. Nå er det tilnærmet slutt - låner soundblaster pci 128 til en venn av meg, hehe Og ang. cpu varme så er den rimlig høy uansett, et sted mellom 49-60+ <-- fra idle og max load... Nå bruker jeg as3 og papst vifte, den ligger vel på 50-og-noe... Jeg bryr meg ikke om cpu varmen så lenge systemet er stabilt, og det er det eneste som teller. :smile: Bare gleder meg til jeg får fiksa den psu'en.. usj *bråk* Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 fy **** ronin - du har nesten akkuratt det samme som meg! :smile: Jeg har : * asus ti4200 128mb * 2xWD 120gb 8mb cache * Snart combo dvdles/cdrw (p.g.a kun èn brønn) * p4 2.53 * 1x512 3200 corsair ( hvor systemet kun støtter 333mhz :sad: ) det var vel det.. mye likt :smile: Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Min ligger på den tempen også. Tror nok jeg må handle meg noen nye vifter ja. Takler ikke viftestøy i det hele tatt. Hva er max dB man kan ha uten at det sjenerer? Noen som vet det? Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Kult. Venter i spenning på at Plextor skal komme med en DVD Brenner jeg, vet ikke om dette kommer til å skje i nærmeste fremtid men. Digger de hd'ene.... Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Hmm, dB bør vel ligge rundt eller under 25dB mener jeg... Skulle også ha dvd brenner - men trenger brenner og dvd cdrom, så da kjøper jeg LG sin billige løsning nå og investerer hard cash i en dvd brenner når dvd+rw blir skikkelig utbredt og media blir billig. Hmm, så forresten et sted i england som solgte dvd spindels for 25kr per blanke plate - da begynner det å bli nice :smile: Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Quote: Den 2002-09-12 12:57, Ronin skrev:Hei hyp3z, får du Dolby Digital ut på SPDIF'en fremme? Når jeg tester høyttalerene ved å trykke på de respektive høytalerene så får jeg bare lyd i høyre og venstre front. Kan du hjelpe meg med dette? Er ellers fornøyd med lyden jeg også, har ikke hørt at noe slår inn. Har desverre ikke testet dette enda. Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Om du noen gang tester det i fremtiden hadde du giddet å maile meg da? [email protected] =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå