Gå til innhold

Tør jeg å bruke vannkjøling?

Anbefalte innlegg

Ja. . . da kan det hende jeg kommer til å bruke vannkjøling. . . men er det silikonslanger som er best?

finnes det noe vann-opplegg for s. 939 med 2 7800GTX eller 2 X1800XT 512MB? er faktisk ikke helt sikker på hvilke skjermkort. . . i starten blir det ett, men man må jo tenke litt lengre ut i tid ;)

5052886[/snapback]

Du setter opp eller får en på forumet til å sette opp ett costum oppsett da vet du :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja der ser dere at jeg hadde rett, rent vann leder ikke strøm,må innrømme at jeg trodde at rent vann heller ikke var strømledende,man nå vet jag det.

on topic: hvor får du kjøpt silikon-slanger?

vet at de har de på tess, men vil helst vite om en web-shop.

Mvh

haakie -in your face økonom... :p

Endret av haakie
Lenke til kommentar

Jah, Stig Arne, jeg burde jo ha nevnt Primoflex-slangene. Det er også et meget godt alternativ til både PVC- og silikonslanger, og vesentlig billigere enn silikonslanger.

haakie: Silikonslanger kjøper du greiest her:

http://www.dunlophiflex.no/

Tror bestemt at du ikke får kjøpt slike slanger hos noen av de "vanlige" leverandørene av vannkjølingsutstyr, men du kan jo google litt?

Lenke til kommentar

Ja. . . er det noen som kan sette opp et "anlegg" til meg?

jeg vil ha silikonslanger. . . så mye har jeg fått med meg, at det er brae saker ;)

helst på Komplett, for jeg kjøper på Norek :D

så her lang tråd har jeg aldri startet før! :omg:

Endret av Guggelibu
Lenke til kommentar
Guggelibu: bruk primoflex slanger du:)

5058065[/snapback]

vel, sier ikke skrue at silikon er best, men primoflex er nesten like bra, bare litt billigere?

når jeg kjøper maskin til 18,000,- så skal jeg ha det beste! ikke noe billigere alternativ som kan begynne å lekke ;)

Lenke til kommentar

silikon slanger kan også lekke.. om man tar en kniv å skjærer i dem før man montere dem så lekker de også.

Er etter min mening like stor risiko at silikon slangene lekker som om primoflex slangene skal plutselig begynne å lekke.

Men pvc blir annerledes for de er vanvittig stive og dermed tåler de mye mindre.

For å si det sånn, er mye større sjanse for at blokkene, nipplene skal lekke fremfor at selve slangen skal lekke.

Men er opp til deg så absolutt.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...