Guggelibu Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Jeg skal snart kjøpe meg maskin, og har lurt på om jeg skal bruke vannkjøling, og om jeg i det hele tatt tørr det, tatt i betraktning at maskinen koster ca. 18 000,- Kompisene mine sier at vannkjøling er farlig for det kan begynne og lekke, men hvor stor er egentlig sjansen for det? Et par skrivefeiler Endret 18. oktober 2005 av Guggelibu Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Hvis du er uforsiktig og handler før du tenker så er det store sjanser for at det begynner å lekke, men hvis du setter deg litt inn i vannkjøling på forhånd (lese litt her på forumet og slikt), tar deg god tid under montering og tester det for lekasje en dag eller to utenfor maskinen så skulle det ikke by på store problemer Hadde jeg vært litt rikere skulle jeg hatt vannkjøling jeg og Edit: Leif Endret 18. oktober 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
Damination Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) jeg fikk siste delene mine til vannkjølingen i dag ! det er supert å bli kvitt den støyende vifta på prosessoren ! det er helt klart en deilig oppgradering ! pcen er mye kaldere som igjen betyr bedere ytelse å mulighet for overklokking ! jeg var skeptisk når jeg slo på strømmen til pcen etter å ha lekk testa 24 timer ! men gjett hva ?? ingen problemer ble heller positift overaska ! nå er jeg avhengi av vannkjøling ! bare tenk før du handler å det skulle ikke være noe problem ! Edit: trykk leif ! Endret 18. oktober 2005 av Damination Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Men jeg drar på en masse lan-partys. . . jeg skal for eksempel på Arctic Lan til påsken. . . er det noe særlig å flytte på vannkjølingsanlegg?? burde jeg ta ut vannet først? og jeg skjønner ikke hvordan det ikke er mulig å søle når du tar ut tanken, eller heller vann nedi den eller noe. . . og hvor er det den burde stå? Lenke til kommentar
haakie Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) vet at de fleste hoved kort tåler vann. så lenge det ikke er litt mere av støv på hovedkortet. vann i seg selv leder ikke strøm, bare hvis det er andre ting i vannet feks. støv. så lenge du ikke har stått og smørt smør og fett i vanntanken, så skal hoved kortet tåle vann! vil anbefale vannkjøling på det varmeste. Edit: vet ikke hvordan uv ting og slik er men vann er ikke strømledene Endret 19. oktober 2005 av haakie Lenke til kommentar
Damination Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 uansett om du søler litt på frakten så er jo ikke strømmen på ! bare pass på at alt er tørt osv når du setter på strømmen ! men ingen fare, jeg skal selv på tg06 ! eten tar jeg ut vannet av systemet ellers tar jeg alt ut av pcen Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Hvis alt er riktig montert så vil det være ingen lekkasjer. Hvis du drar på LAN la bare vannet stå i da, hva er vitsen å ta det ut osv. For å ungå lekkasjer tester man vanligvis vannkjølingen i noen timer, f.eks. i badekarret eller på rommet, altså ikke montere i maskinen med en gang. Har hatt min siden et år og det har ikke skjedd noe. men vann er ikke strømledene oO Vann leder strøm Endret 19. oktober 2005 av Pels Lenke til kommentar
haakie Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Hvis alt er riktig montert så vil det være ingen lekkasjer. Hvis du drar på LAN la bare vannet stå i da, hva er vitsen å ta det ut osv. For å ungå lekkasjer tester man vanligvis vannkjølingen i noen timer, f.eks. i badekarret eller på rommet, altså ikke montere i maskinen med en gang. Har hatt min siden et år og det har ikke skjedd noe. men vann er ikke strømledene oO Vann leder strøm 5029526[/snapback] nei vann er ikke strømledende så lenge det ikke er blandet fett støv ol. men saltvann er strømledende. Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Vann leder strøm, men det er mye motstand i vann. Jeg har hatt to lekkasjer, og i begge tilfellene har det godt bra. Med hjemmesnekra vannkjøling, så jeg vil si at vannkjøling er trygt. Ingen grunn til å ta ut vannet nå du skal på LAN. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 dere får tro hva dere vil men jeg VET at vann ikke leder strøm. end off discussion. van leder ikke strøm. Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 dere får tro hva dere vil men jeg VET at vann ikke leder strøm.end off discussion. van leder ikke strøm. 5029716[/snapback] Det er fakta at vann leder strøm, har sjekket med multimeter. Er endel motstand i det, men det leder nå strøm. Bevis at det ikke gjør det Lenke til kommentar
haakie Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg tror at vann leder strøm, og du får tro hva du vil. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg tror at vann leder strøm, og du får tro hva du vil. 5029832[/snapback] "vanlig" vann fra springen leder strøm, destilert vann derimot leder ikke strøm for fem flate øre! dermed basta! Lenke til kommentar
MagE Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg tror at vann leder strøm, og du får tro hva du vil. 5029832[/snapback] "vanlig" vann fra springen leder strøm, destilert vann derimot leder ikke strøm for fem flate øre! dermed basta! 5029867[/snapback] Vann leder strøm EOD! Det finnes en type vann som ikke leder strøm, men dette er lagd på et labratorium og koster noen tusenlapper literen. Noen typer olje leder heller ikke strøm, men disse leder ikke varme så godt Lenke til kommentar
Damination Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 hold dere til topic a ! :!: Lenke til kommentar
erlend_halvorsen Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) vet at de fleste hoved kort tåler vann. så lenge det ikke er litt mere av støv på hovedkortet. vann i seg selv leder ikke strøm, bare hvis det er andre ting i vannet feks. støv. så lenge du ikke har stått og smørt smør og fett i vanntanken, så skal hoved kortet tåle vann! vil anbefale vannkjøling på det varmeste. Edit: vet ikke hvordan uv ting og slik er men vann er ikke strømledene 5029465[/snapback] Det er kalk i vann som gjør til at det ikke er en isolerer og dermed fører strøm. Søler du vann på hovudkortet eller om det er vann på det når du har skrur på maskina kan det gå til ***** Endret 19. oktober 2005 av erlend_halvorsen Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 men skvulper det når du kjører? er det ikke tett? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Altså. Å frakte på en maskin med vannkjøling er ingen problem. Men dette henger sammens med om du har gjort en god monteringsjobb. Sitter slangene skikkelig? Har du brukt stål klemmer på slangene? Er korka tett på tanken? Det meste henger i dette. Har du brukt strips eller plastklemmer på slangene er ikke det noe problem. Har du latt være å bruke stål slange klemmer så er det også ok, da stål klemmer kan kjære i slangen slik at den blir å lekke. Og korka er jo seff anbefalt på. Er alt dette OK, er det ingen problem å flytte en maskin med vannkjøling. Men det kan jo være en ide å gå over før man fyrer i gang maskinen på lanet. Er du i tvil, spørr noen på lanet så kan de også se.. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Ok, til dere som tror at vann ikke leder strøm: Hva med vannets egenprotolyse? H2O, hvis vann bare hadde inneholdt disse molekylene, ville det vært greit - vann ville ikke ledet strøm. Har dere derimot fulgt med i kjemitimene , ville dere ha fått med dere at det i vann er en likevekt: H2O <-> OH- + H3O+ Likevekt vil si at det alltid vil være noe av begge (evt. mye av den ene og lite av den andre dersom likevekten er forskjøvet den ene eller andre veien). Som dere ser, er det ioner her (ladning, + og -). Dette leder strøm. Dette var dagens kjemitime. Vann leder strøm. Basta! Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Hah, haakie, in your face edit: unskyld Endret 20. oktober 2005 av Økonom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå