Yois111 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hei! Jeg har planer om å oppgradere PC'en min med: Hovedkort: DFI LanParty UT RDX200CF-DR m/Crossfire Skjermkort: Club3D Radeon X1800XT 512MB PCIe 16x (x 2) Ram: OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition (x 2) PSU (600W+): Enermax Noistaker 600W strømforsyning CPU: AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.4 Ghz BOXED Jeg er ute etter vannkjøling og prioterer først og fremst en stille løsning (helst en vifteløs vannkjøling). Hadde vert kjekt å kunne fjerne alle vifter i pc'en uten å riske at det går til helv***. Noen som har forslag til komplette sett eller deler som jeg kan bruke? Jeg er rett og slett ute etter å fjerne alle vifter! Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Med to kraftige GPUer og en kraftig CPU tror jeg nesten du kan glemme noe vifteløst først som sist Og om du allikevel ikke gjør det vil det hele ta stooor plass og bli ganske så dyrt! Her har du et vifteløst alternativ, men jeg har liten tro på at det skal holde med en slik til chipset, 2xX1800XT og en 4800+ Endret 18. oktober 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det spørs nok om Zalman-løsninga vil bli i snaueste laget ja! Da vil jeg nok heller foreslå en dual- eller trippel-radiator, i kombinasjon med 120mm vifter m. mulighet for regulering. Selv på svært lav hastighet vil en slik kombinasjon gi god effekt. Samtidig vil jeg sterkt advare mot et vifteløst kabinett! Mange glemmer i farten at det er en rekke andre komponenter i maskinen som er avhengig av (luft)kjøling. Også her vil jeg anbefale bruk av regulerbare 120mm vifter, en i forkant og en i bakkant av kabinettet. Det finnes et godt utvalg av vifter hos forskjellige webshops, som i utgangspunktet er svært stillegående. Regulerer du ned hastigheten på disse litt, skal du være ganske sart for å bli plaget av den knapt hørbare lyden fra viftene. Lenke til kommentar
Yois111 Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Takk for svar, men angående kjøling til skjermkortene: Finnest det blokker som passer til X1800 XT? Disse må jo ikke ta alt for mye plass siden jeg skal ha to stk. Ville vært kjipt om en av blokkene gjør at jeg ikke får plass til det andre skjermkortet :/ Og hva er phase kjøling? Lenke til kommentar
Damination Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 den der kan bli litt morsom. mulig du har et problem ! men har jo sett 7800 gt sli som begge er vannkjølt da. så på en eller annen måte må det jo gå Lenke til kommentar
Yois111 Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Ja, mener å ha hørt om det selv. Hadde vert knall om noen hadde vist hvordan jeg kunne fått dette til. Lenke til kommentar
Yois111 Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 eeehm, *bump* noen som harpeiling? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Det spørs nok om du ikke er litt tidlig ute med ønskene? Men her har du i alle fall en forsmak på hva som kan komme: http://www.hexus.net/content/item.php?item=1055&redirect=yes Google er kjekt å bruke. Lenke til kommentar
Yois111 Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 w0rd.. takker for svar skrue-mannen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå