Gå til innhold

Prosjekt "Mud Flap Mod"

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg og skulle hive meg på bølgen nå og modde litt.

Etter mangel på tema for moddingen fant jeg ut at den berømte mud flap girl (den berømte dama som sitter i profil og som kan sees på nesten hvilken som helst amerikansk truck).

post-51153-1129660963_thumb.jpg

Dette er temaet.

Jeg har et Fujitsu Siemens Scaelo 600 kabinett, (kjære mor som har fått gjennom jobben, men har oppgradert den litt når det gjelder innmat)

Bestilte litt UV plexi glass her om dagen, og har allerede begynt å kutte i det, så fikk ikke tatt noe bilde. kom først på nå at jeg knaskje kunne lage worklog. Det er et uv plexi blå og et uv plexi rød.

må kanskje forklare litt om hva jeg skal gjøre, et bilde under viser kabinettet, det mangler de sorte kantene på siden, siden de er tatt av. Som dere også ser på bildet så er det trykka inn en sirkel. Der skla jeg skjære ut og lage vindu, ergo plexiglasset jeg har kjøpt.

Videre skal jeg lakke det. Hele kabinettet blir sort, og de sorte listene jeg har tatt av blir sølv metallic farge. Tenkte jeg skulle få tak i sort metallic til selve kabinettet, men de hadde ikke det på biltema. Hverken i Kristiansand eller arendal. (bor i lillesand). Skal jo selvfølgelig sette inn uv lys, og skal få tak i noen av disse og sette inn som lyskontroll og litt sånn.

Vinduet skal være slik at jeg kutter ut en sånn mud flap girl i uv rød plexi. jeg skal gjøre det samme med den blå uv plexien men den rød skal inn i den blå rammen, hvis dere skjønner.

post-51153-1129662035_thumb.jpg

har nå også fått laga et første utkast av den rød plexien

post-51153-1129661363_thumb.jpg

Endret av garfunk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pen utskjæring ;)

Hva brukte du til å skjære med, stikksag?

Kan bli tøft dette :D

5025558[/snapback]

Kan nesten garrantere deg at han ikke har brukt stikksag ;)

Men usansett så blir det kult det her :thumbup: Bra utskjæring :yes:

5025576[/snapback]

hehe, Du har helt rett, har ikke brukt stikksag ;) Har tegna opp på plexi og kutta rette linjer med dremel. Har så slipt ned i detalj med dremel

post-51153-1129663102_thumb.jpg

Tøft detta. Sikkert litt pirkearbeid.

Skal du lime\skru fast den figuren i ei sidedør eller?

5025616[/snapback]

Lagde en liten update på den første posten så les der :thumbup:

Lenke til kommentar

UPDATE!

Vel, har nå jobbet i går kveld og masse i dag og ble endelig ferdig med selve plexien. Begynte på en ny mud flap girl, den første knakk og da dundra det skikkelig i benken :cry: Men fant ut at jeg skulle bli ferdig i dag og klarte det faktisk også. Tok tid, men det ble faktisk bra.

post-51153-1129745915_thumb.jpg

Her er 3. og siste utskjæring. ble godt fornøyd med den :)

post-51153-1129745999_thumb.jpg

Her er utskjæringen i blå plexi, dere må nok åpne i eget vindu for å se det skikkelig. Denne delen gikk heldigvis bra på første forsøk. Hvis ikke måtte jeg ha bestilt en ny plexi plata :p

post-51153-1129746137_thumb.jpg

Her er de satt sammen. fant ut at de passa ganske godt sammen så brukte bare litt superlim her og der for å sette det sammen. Ble utrolig fornøyd med det. Spesiellt siden dette er min aller første casemod og har aldri vært i nærheten av en dremel før :D

Lenke til kommentar

Mini UPDATE!

Ikke så veldig mye som har blitt gjort, har ikke hatt så veldig god tid i dag, måtte rett på jobb etter skolen og etter det var det feiring av en bursdagsfest til noen gode venner. Men tidlig på morgenen i dag fikk jeg spraya listene som er på fronten av døren.

post-51153-1129844110_thumb.jpg

Disse var egentlig helt sorte, men har nå fått en sølv metallic finish :)

Bestilte litt varer fra Microplex her om dagen. UV lysrør, skjermkortkjøler, chipsett kjøler, IDE kabler kledd i UV plastikk og litt monteringslist.

Måtte jo selvfølgelig teste UV rørene.

post-51153-1129844332_thumb.jpg

Den rammen rundt dama (helt lys blå) var noe jeg ikke hadde regna med, men ble ganske stilig.

post-51153-1129844474_thumb.jpg

IDE kablene måtte man jo også teste :yes:

I morra håper jeg på å få begynt med kutting av sidedør, pusse det ned og kanskje hvis jeg rekker det, lakke det.

Men er det noen som har noen gode forslag for hvordan jeg skal feste plexien? Tenkte på å bare lime den fast på listen jeg kjøpte. Eller skrur den fast? kjøpte jo som sagt en monteringslist, men kanskje den er for tjukk hvis man skal lime på?

Lenke til kommentar

Nydelig den plexin der! :D Bra jobba med den! Syns den ringen rundt ble ganske stilig jeg og! ;) Angående ossen du skal feste... Jeg vil vel ikke anbefale monteringslist, syns ikke de ser så pene ut, men det går jo ann å lime det på, eller skru det på , inni eller utapå(skrur du det fast utapå kan du få en stilig effekt av kanten på Plexin ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...