Gå til innhold

Her kan vi gi hverandre hygiene tips.

Atomet

Anbefalte innlegg

Bare pass på at det er fluor i tannkremen som styrker emaljen :thumbup:

Vurdert å teste clinomyn? Den er jo mot misfarging på tennene.

Burde ikke pusse tennene i 5 min, de blir ikke nødvendigvis renere av den grunn.

Er det et stort problem for deg at du har gule tenner kan du jo dra til en tannklinikk og få de bleket? (eller hvor man gjør det).

Skjønner ikke hvorfor å skjære vekk forhuden skal hjelpe noe særlig på hygienen hvis man er påpasselig med å vaske penis ofte og nøye...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Viktig å klippe neglene ofte og vaske med børste under. Der ligger jo størsteparten av bakteriene.

Og så e det viktig å ikke ta hudkrem på med en gang etter at man har vasket seg i ansiktet. Porene skal ha tid til å puste visstnok :)

5054750[/snapback]

At det er "Viktig" er vel kanskje litt å ta i? :hmm:

Har så godt som aldri tatt hudkrem etter å ha vaska meg i ansiktet som jeg kan huske. Og har sluppet unna med utrolig lite kviser og problemer med huden.

Edit: Er forresten 18 år.

Endret av Edmanzor
Lenke til kommentar
Har så godt som aldri tatt hudkrem etter å ha vaska meg i ansiktet som jeg kan huske. Og har sluppet unna med utrolig lite kviser og problemer med huden.

Er faktisk enig med deg der. Jeg pleier å si at den eneste kremen alle virkelig trenger er tannkrem :)

Alt annet er mer eller mindre oppskrytt eller bare nødvendig for personer med særskilte behov.

Lenke til kommentar

Er faktisk enig med deg der. Jeg pleier å si at den eneste kremen alle virkelig trenger er tannkrem :)

Alt annet er mer eller mindre oppskrytt eller bare nødvendig for personer med særskilte behov.

5056146[/snapback]

Si det samme når du begynner med Botox-behandlinger ti år før meg.

Lenke til kommentar

5056146[/snapback]

5057639[/snapback]

:mad: det der tror jeg ikke på. Tror det faktisk er større sannsynlighet for at det blir omvendt, men det har jeg ikke noe grunnlag til å si, og du har ikke no grunnlag for det du sa eller. :ermm:

Lenke til kommentar

5057639[/snapback]

Kommer du seriøst til å bry deg om litt rynker når du blir 50?! :nei:

Dessuten har jeg min egen teori om at huden eldes mye fortere når man smører den inn med all slag "legende" midler dag og natt, f.eks brunkrem, "fuktighets"krem, anti-kvise-krem osv. Er disse kremene/stoffene naturlige for kroppen? Reagerer kroppen best på ingen behandling eller kunstig "behandling" (f.eks slanking vha. diett vs. sunn trening)?

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor å skjære vekk forhuden skal hjelpe noe særlig på hygienen hvis man er påpasselig med å vaske penis ofte og nøye...

5054580[/snapback]

Fjerner du forhuden har du mindre mulighet for å få aids :o I shit you not. Blir ikke imun da men :p

Grunnen? Når penishodet er bubeskyttet blir den mer som vanlig hud. Som har ett tykt lag med keratin(mener jeg det var) som beskytter huden mot nasty stuff. Har du forhud så får ikke penishodet det laget siden forhuden fungerer som det.

Burde lukke klosettlokket før du skyller ned, utrolig mange bakterier som blir spredd rundt dersom man ikke gjør det. Burde ikke ha en kopp med tannbørster stående like ved toalettet med tanke på akkurat det der :p

5030625[/snapback]

Har du ikke sett mythbusters :p Viste seg at en tannbørste som det kun ble sprayet med destilert vann en gang om dagen og var innesperret fra resten av rommet med en beholder hadde like mange bakterier på seg som den som stod rett oppå driteren :o

Bryr meg veldig lite om hygiene. Vasker henda etter jeg har vært på do, dusjer 2/3 ganger i uka, og pusser tenna hver morgen og kveld. det er vel stort sett det jeg tenker på av hygiene.

5045898[/snapback]

Hail to the king baby. :w00t:

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Frie radikaler er et atom som har mistet et elektron og prøver å gjennopprette balansen ved å stjele elektroner fra andre atomer. For mange frie radikaler fører til en rekke skader, blandt annet svært synlige tegn på for tidlig aldring av huden. De kommer fra ting vi kikke kan unngå, omgivelsene rundt oss, og bare det å puste. Ved å spise mat rik på antioksidanter unngår vi dette. Vitamin A, C og E er veldig viktige her, både inn og utvortes.

Lenke til kommentar

Enig co2.. Barn skal slå seg, spise litt sand, drikke litt sølevann. Det øker motstanden i imunforsvaret ditt, noe som er sunt for kroppen! Selv har jeg ikke vært syk på nesten 3 år.

Uansett, ha dette i bakhodet.

Såpestykker er uhygjenisk. Du og andre legger igjen masse bakterier på dem. Flytende såpe derimot er mye bedre!

De samme bakteriene du finner på do, finner du også på kjøkkenet.. [/b] Vask kjøkken regelmessig. Også di stedene du vanligvis ikke tenker over. Dette er finfine steder hvor bakterier og ulumskheter kan florere fritt!

Vask hendene når du kommer hjem. Si at du f.eks. har tatt bussen/trikken e.l., tatt i samme stang som en ekkel mann som aldri vasker hendene sine etter toalett besøk. Det er uhygjenisk det!

Skift sengetøy i ny og ne. Gjør du ikke dette regelmessig kan du faktisk bli syk. Sengetøy er et perfekt sted for midd, bakterier, sopp o.l. Her kan de vokse fritt!

Man bør også vaske dyna en gang i blant. Evt. Legge den ute på vintern for å kverke alle ulumskhetene! En liten artikkel om temaet.

hmm, mye annet er nevnt. :)

edit: Jo, dere som dusjer mer enn 2 ganger daglig bør revurdere dette. Du kan faktisk få sopp på tassen ved å dusje/vaske deg/den for mye. Noe jeg regner med at de det gjelder ikke vil ha noe av! :nei:

edit 2: Edderkopper liker støv og hybekaniner, for dere som ikke liker edderkopper! ;)

Endret av bigben247
Lenke til kommentar

Så noen nettopp "Ekstrem rengjøring" (eller hva det nå heter..?)

I dag vasket de ikke hus, men en mann... Han var disgusting, ingen ville sitte på samme rom osv. De fikk vasket han, og man kunne se forandring, samtidig var det tatt prøver som visste 100 ganger fler bakterier enn normalt under føttene. Det var på en skala fra 1 til 10.

7 av 10 med tanke på hvor ille de var. På henda hadde han 64 000 bakterier, og han fyren som sjekket de sa det var de verste hendene han hadde sett og at det var 360 ganger fler bakterier der enn normalt.

Når de skulle gi han ny sveis og vise ham prøvene var han sporløst forsvunnet... Og da måtte de gi opp.

Ille. Det kan nesten ikke beskrives.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...