notalive Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Vi har liten børstelignende sak med stive børster for å vaske under neglene - brukes sjelden da... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Joda, et godt utvalg bakterier styrker immunforsvaret, men noen ganger kan man få overdoser. F.eks kommer kolera av bakterier fra avføring. I områder med oversvømmelser blir det ofte oppblomstring av slike bakterier og kan gi så store overdoser at det kan være dødelig. Barn som drikker sølevann og jord/hundebæsj kan få alvorlige bakteriesykdommer som følge av det. Jeg sleiker ikke doskåler for å herde immunforsvaret. Det kan være mye lumske ting der som kan gjøre langt mer skade enn nytte. Når det gjelder barnesykdommer så må man ofte gjennom en rekke av dem (røde huner etc) og dette hjelper immunforsvaret. Men dette gjelder ikke alle typer bakterier. Noen er rett og slett livsfarlige eller skadelige på forskjellige vis. Kanskje medføre matforgiftning. (noe man kunne hatt det bedre uten) Lenke til kommentar
notalive Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hvordan vil du definere overdose? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Jeg sleiker ikke doskåler for å herde immunforsvaret. Det kan være mye lumske ting der som kan gjøre langt mer skade enn nytte. Når det gjelder barnesykdommer så må man ofte gjennom en rekke av dem (røde huner etc) og dette hjelper immunforsvaret. Men dette gjelder ikke alle typer bakterier. Noen er rett og slett livsfarlige eller skadelige på forskjellige vis. Kanskje medføre matforgiftning. (noe man kunne hatt det bedre uten) 5043285[/snapback] Det er forskjell på å sleike doskålen og å ikke ta på dørhåndtakene i huset eller spise potetgull hos fremmede pga bakterier. -- Jeg har forresten ikke vært ordentlig syk siden niende klasse og før niende klasse har jeg ikke vært syk siden filmen Titanic kom ut. Endret 22. oktober 2005 av TrulZern Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Jeg vil definere overdose av bakterier til når man får så mye av en skadelig sort bakterier at de tar helt overhånd en stund før immunforsvaret får mobilisert styrker mot det. F.eks hvis man blir sjuk av salmonella. (Denne bakterien er vanlig og tåles fint i mindre antall. Immunforsvaret styrkes av det. Men hvis man f.eks spiser rått kyllingkjøtt som har salmonella og har ligget på benken en uke over dato så kan man nok regne md å få så stor overdose av salmonella at man blir skikkelig sjuk i mange dager. Edit: Legionella er også et eksempel på en bakterie vi omgir oss med til daglig i lavt antall, men som kan få alvorlige konsekvenser hvis det får blomstre opp til høye konsentrasjoner og mennesker får overdose av de. Endret 22. oktober 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
co2 Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Joda, et godt utvalg bakterier styrker immunforsvaret, men noen ganger kan man få overdoser. F.eks kommer kolera av bakterier fra avføring. I områder med oversvømmelser blir det ofte oppblomstring av slike bakterier og kan gi så store overdoser at det kan være dødelig. Barn som drikker sølevann og jord/hundebæsj kan få alvorlige bakteriesykdommer som følge av det. Jeg sleiker ikke doskåler for å herde immunforsvaret. Det kan være mye lumske ting der som kan gjøre langt mer skade enn nytte. Når det gjelder barnesykdommer så må man ofte gjennom en rekke av dem (røde huner etc) og dette hjelper immunforsvaret. Men dette gjelder ikke alle typer bakterier. Noen er rett og slett livsfarlige eller skadelige på forskjellige vis. Kanskje medføre matforgiftning. (noe man kunne hatt det bedre uten) 5043285[/snapback] Nå vet jeg ikke hvordan du har det på badet. Men så lenge en ikke driter overalt så er slikt ikke noe å tenke på Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Når du har vært på dass, skal du tørke deg i rævva! Det er en som ikke gjør det på skola mi.. 5025641[/snapback] Øhhh, er dette et tips? Nei. Det er en selvfølge at du tørker deg etter du har vært på do. Eller? Kanskje DU er den som ikke tørker seg i rompa på skolen din. Endret 22. oktober 2005 av ZeroMac Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg tror at for enkelte kan det være best å skaffe seg et par latex hansker. Det sparer mye bry. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Kan ikke si jeg er noen hygene freek, tenker ikke så mye på det. Det er kunn når noen nevner det for meg på en kvalmene måte. Slik som de Chilinøttene på en bar. På bade hjemme så regner jeg med at mange har sån spring en dytter opp og ned for å skru på/av. Så da tar en altid unner når den skal på, og over når den skal av. Så da er ikke det noe problem hjemme. Offentlige doer er en annen sak da. Lenke til kommentar
EVH Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Bryr meg veldig lite om hygiene. Vasker henda etter jeg har vært på do, dusjer 2/3 ganger i uka, og pusser tenna hver morgen og kveld. det er vel stort sett det jeg tenker på av hygiene. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Bruk såpe, klipp håret og omskjær deg(gjelder ikke jenter seff). Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Bruk såpe, klipp håret og omskjær deg(gjelder ikke jenter seff). 5045939[/snapback] Hva skal det hjelpe å klippe håret? De fleste vasker det vel uansett? Vær forsiktig med å nevne omskjæring i denne tråden, da det ser ut til å treffe et sårt punkt hos Simen1 som medfører advarsel. Men jeg er enig med deg, det er rensligere. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Hvorfor skulle omskjæring være tull? Gud sa ikke til Abreham eller hvem det var at, alle guttebarn skulle omskjæres for de skulle ofre forhuden sin. edit: Er selv omskjært, kommer fra en som vet hva han snakker om, ganske lenge siden though, så kan ikke altfor mye om det å ikke være det. Endret 22. oktober 2005 av Innos Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Fra medisinsk hold har det vært hevdet at omskjæring av menn er gunstig, og at f.eks. visse typer kreft forekommer mindre hyppig hos folk som praktiserer omskjæring. Medisinske og hygieniske synsmåter ligger til grunn for den store utbredelse omskjæring har i USA, der mange guttebarn omskjæres på klinikkene kort etter fødselen. Store norske leksikon Man får vel bare varsel for omskjæring for kvinner? Endret 22. oktober 2005 av Snillingen Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 (endret) Hvorfor skulle omskjæring være tull? Gud sa ikke til Abreham eller hvem det var at, alle guttebarn skulle omskjæres for de skulle ofre forhuden sin. edit: Er selv omskjært, kommer fra en som vet hva han snakker om, ganske lenge siden though, så kan ikke altfor mye om det å ikke være det. 5045987[/snapback] Umm, litt vanskelig og onanere? En venn av en venn av en venn ble omskjært når han var 13(?!)! EDIT: Har seriøst lurt på dette i åresvis. Endret 22. oktober 2005 av Bundy Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hvorfor skulle omskjæring være tull? Gud sa ikke til Abreham eller hvem det var at, alle guttebarn skulle omskjæres for de skulle ofre forhuden sin. edit: Er selv omskjært, kommer fra en som vet hva han snakker om, ganske lenge siden though, så kan ikke altfor mye om det å ikke være det. 5045987[/snapback] Umm, litt vanskelig og onanere? En venn av en venn av en venn ble omskjært når han var 13(?!)! EDIT: Har lurt seriøst på dette i åresvis. 5046023[/snapback] Håndkrem ftw! Men nå må vi ikke gå for langt ot her da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Lurer på om det er noen som kan gi meg litt tips for å få vakre, fine, hvite tenner. Pusser tennene lenge (5 min minst) to ganger for dagen, og bruker sånn Zalman-tannkrem, eller hva det nå heter (vet Zalman er noen som lager vifter). Det er sånn tannkrem med sink for å bekjempe dårlig ånde, men skal bruke sånn "gentle whitening". Noen andre råd? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Lurer på om det er noen som kan gi meg litt tips for å få vakre, fine, hvite tenner. Pusser tennene lenge (5 min minst) to ganger for dagen, og bruker sånn Zalman-tannkrem, eller hva det nå heter (vet Zalman er noen som lager vifter). Det er sånn tannkrem med sink for å bekjempe dårlig ånde, men skal bruke sånn "gentle whitening". Noen andre råd? 5054016[/snapback] Det var da voldsomt til pussing. Er ikke vits å ta i for mye heller (spesielt med "slipende" tannkremer) pga slitasje på emaljen. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Tror neppe tennene blir hvite, etter hva jeg har hørt/lest, så er faktisk emaljen gjennomsiktig, og det under emaljen er litt gulaktig. (med mindre tennene er misfargede da) Vanlig tannbørste er det umulig med, men den børsten med roterende gummitupp (er det ikke det det er?) hos tannlegen, er mye mer effektiv. (sånn som høres ut som en Dremel, ca., hvis jeg forklarte dårlig) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Tror neppe tennene blir hvite, etter hva jeg har hørt/lest, så er faktisk emaljen gjennomsiktig, og det under emaljen er litt gulaktig. (med mindre tennene er misfargede da)Vanlig tannbørste er det umulig med, men den børsten med roterende gummitupp (er det ikke det det er?) hos tannlegen, er mye mer effektiv. (sånn som høres ut som en Dremel, ca., hvis jeg forklarte dårlig) 5054433[/snapback] Tannlegen brukte sånn sist jeg var hos dem, og hadde pene, hvite tenner i 3 mnd. Når jeg ser andre med helt fine hvite tenner så blir han Torstein sjalu og pusser tennene sine veldig mye. Bruker elektrisk tannbørste, men om det er veldig seint så bruker jeg vanlig. Har egentlig tannkremen mye å si? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå