Koffert Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hvilket av albumene til Kaizers orchestra synes du er best? Selv vil jeg kanskje si Ompa til du dør. Selv om ikke jeg har det, legg gjerne til en begrunnelse. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hvilket av albumene til Kaizers orchestra synes du er best? Selv vil jeg kanskje si Ompa til du dør. Selv om ikke jeg har det, legg gjerne til en begrunnelse. 5025188[/snapback] Ompa til du dør er et meget godt album ja. Jeg liker også det best. Evig pint er også knallbra. Jeg elsker orgelet. Den siste platen skuffet meg litt. Det negative med den platen, er at orgelet er i bakgrunnen. Det positive derimot, er at trommene blir mer fremtredende. I tillegg synes jeg det ble litt for mye koring. Stemmen til Janove er rikgtig nok råkul, selv om han bommer litt iblandt. Christiania fra siste platen er bra. Det jeg liker med Kaizers (bort sett ifra orgelet) er at de skaper sitt eget lille univers gjennom platen. Tekstene er gode, og musikken fenger. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 På konsertene de holder framover forresten, er det de nye sangene eller litt mixet? Likte det første best. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Kan jo ta å snike inn denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...1989&hl=kaizers Ellers syns jeg alle albumene har sine kvaliteter. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 #1. Ompa til du dør #2. Evig Pint #3. Maestro Overraskelsesmomentet er borte. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hmm. Vanskelig valg. Jeg syns Maestro er best teknisk sett. Man hører at gutta har forbedret seg veldig siden Ompa til du dør, de høres i det hele tatt mer kompakte ut. Men Ompa til du dør har jo høy skramlefaktor. Og det er gøy. Og bra. 170 er en av de fineste sangene. Bris også. Evig pint er jo også et bra album, men ikke fullt like bra som de to andre. Tror det blir 1. Maestro 2. Ompa til du dør 3. Evig pint Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Debutalbumet, helt klart! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Liker best Evig Pint, høres bare best ut, men har ikke hørt noe særlig av Maestro. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Min stemme går til Ompa Til Du Dør. Jeg simpelthen elsker det albummet. Maestro og Evig Pint er også jævla bra, men ikke helt på høyde med Ompa Til Du Dør. Lenke til kommentar
CMOTDibbler Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Jeg sier Ompa til du dør. Det bærer ikke samme produksjon som Maestro, men fy for en stemning i det albumet! Oljetønner og pumpeorgel Endret 20. oktober 2005 av CMOTDibbler Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 1. Ompa til du dør 2. Maestro 3. Evig Pint -Altså, Ompa til du dør er knallgod gjennom hele platen. De kunne ikke satt opp sanglisten bedre. -Maestro, skikkelig god omtrent til halveis, og da går det bare en vei , den er jevnt over bra, men mangler en skikkelig godlåt på slutten. På ditt skift gjør ikke jobben etter min mening. - Evig Pint, har dessverre ikke altfor mange herligheter. salt og pepper og min kvite russer er vel de som utmerker seg som helt fullkomment. Den er jevnt over sånn middels... Lenke til kommentar
The Erland Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Nå har ikke jeg hørt så mye på Maestro, men mener at Ompa til du dør er ganske mye bedre enn Evig Pint. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Kjøpte Maestro igår, og må si meg litt skuffet. Kun tittelsporet var i god gammel kvalitet synes jeg. Ompa til du dør er ubestridt det beste albumet spør du meg. Den har den mest upoliserte stilen og mest gjennomførte storyen igjennom hele albumet. Var på Rockefeller på både Ompa til du dør og Evig Pint turneene, og den første er den mest energiske konserten jeg har vært på noen gang. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Jeg tillater meg selv å legge inn ett lite spørsmål her grunnet jeg ikke syntes det er verdig nok til å starte en ny tråd. Noen som vet hva den sigøyneraktige Tom Waits sangen som Kaizers bruker som intro på konsertene heter? Stor takk om noen vet. edit: så det var en stor post om lurer du på hva sangen heter. La inn der og. Moderator får bestemme denne postens skjebne Endret 27. november 2005 av dassen Lenke til kommentar
kine5689 Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 (endret) Åpnings sangen har jeg. Jeg vet derimot ikke hvem som har laget den , men den heter Russian dance. Endret 30. november 2005 av kine5689 Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Er dette noe å diskutere? De har mye bra. Men Ompa til du dør er uten tvil best! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Det var tydeligvis ikke så mye å diskutere i og med at ingen har sagt noe på over seks år.. Lenke til kommentar
Sønn av den spanske hærs korporal Skrevet 22. juli 2017 Del Skrevet 22. juli 2017 Innser jo at de bare hadde tre album når denne tråden ble laget, men nå som de har åtte studioalbum vil jeg si at ompa til du dør er best, mer klarer jeg ikke å rangere. Vil si at Violeta 1 er favoritten i trilogien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå