CIder Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hei alle! Jeg føler det er på tide med en oppgradering nå. Sitter på et hovedkort med via-KT266 chipset, 1024 mb pc2100 minne , XP 2400+ prosessor og et Radeon 9800 Pro skjermkort. Har kikket litt på AMD 64 cpu'er, men er åpen for Intel også. Nvidia eller Ati er det samme. Må ha to DVI-utganger. Hadde vært artig med TV-kort også, men det er ingen krav. (Det kan jeg kanskje kjøpe for en billig penge i tillegg?). Pc'en skal brukes til vanlige oppgaver,surfing, office, se film og spilling. Den må kunne dra de nyeste spillene på en ok måte. Er ingen fps-freak men liker heller ikke når det hakker. Ellers er kanskje det viktigste at den skal kunne multitaske på en bra måte. Jeg vil kunne brenne en cd, høre på musikk, laste ned noe, pakke ut store filer, holde på med photoshop,kompilere programmer m.m samtidig uten at systemet går i stå. Er også viktig at maskinen er rimelig stillegående. Jeg trenger som sagt: Hovedkort, CPU, Minne (minst 1024mb), skjermkort og et stilrent kabinett (helst svart) med en god strømforsyning som gir stabile spenninger. Gjerne kabinettvifte®. Prisen vil ligge på 6-7000,- men selvsagt billigst mulig. Kan strekke meg til 8000,- om ytelsen bedres betraktelig. Setter stor pris på alle som orker å sette av litt tid til å hjelpe meg da jeg ikke klarer å bestemme meg selv. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte 2450 kr Hovedkort: EPoX EP-9NPAJ, nForce4, Socket-939 ATX, 4xSATA/ATA, GbLAN, DDR, PCI-Ex16 790 kr Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs 919 kr Skjermkort: Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express,"U/3400PCX XP ViVo" 3095 kr Kabinett: APLUS Case Qubic, Sort Midi tower (Uten Strømforsyning) 395 kr Strømforsyning: Fortron/Source Strømforsyning ATX 400W 120mm Vifte, SATA, 20/24pin 595 kr Totalt: 8244 kr Her er det en veldig kraftig prosessor, et bra hovedkort, gode minnebrikker, et bra skjermkort, et ok kabinett og ei kraftig strømforsyning. Du kan godt sammenligne priser med andre butikker. Skjermkortet har VIVO(Video In Video Out) som er et TV-kort UTEN tuner, så du må koble det til f.eks. video-spiller eller tv for å ta opp. Så kan du redde eventueller filmklipp på VHS også. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Hjertelig tusen takk for innspill! Så veldig bra ut det der, skal vurderes nøye. Synd at komponenter skal være så dyre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå