chrlod Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Har en AMD64 3500+ prosessor (ikke klokket), og Artic Cooling kjølevifte (som skal holde tom. AMD's 4000+ prosessor) Når jeg spiller "enkle" spill som CS og World of Warcraft en stund (les: over en time) blir prosessoren veldig varm: 70 grader, og skruer seg av. Noen som har en aning om hvorfor dette skjer, og eventuelt kan hjelpe meg å løse problemet..? Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Du må nesten sjekke standardgrunnene til at dette kan skje. - Kjøler feil montert (satt bak frem eller på annen måten slik at kontakten blir dårlig) - Veldig dårlig luftgjennomstrømning i kabinettet, men skal vel en del til for at dette alene skal gi SÅ høy temperatur. Kanskje kombinert med høy romtemperatur eller at kabinettet står trangt, f.eks. inne i et skap e.l. - Vifte går ikke fort nok? Koblet til feil kontakt? Siden den slår seg av, regner jeg med at det ikke er feil på temp-målingen. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) PC'en står ikke serlig trangt, men det har til tider vert høy romtenperatur. Tviler på at koblinger er feil, ettersom jeg har kjøpt ferdimontert PC fra Netshop. Endret 18. oktober 2005 av chrlod Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Har du kabinettvifter? Siden det tar såpass lang tid på å varme den opp til kritisk temp tror jeg ikke at kjøleren i seg selv er problemet.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Stenges grunnet brudd på tre-ords-regelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg