Gå til innhold

nye rettningslinjer... definisjoner..

Anbefalte innlegg

ok, back!!

dette hentet jeg fra de nye retningslinjene

Kort sagt; modchips brukes til å spille av brente CDer på konsoller.

Dette bevitner forfatters

1. manglende tekninske innsikt.

eller

2. Ønske om å villede publikum

eller

3. egen evne til å forenkle verden.

forklaring (ikke verst)

Modchips kan f.eks spille en brent cd (det kan cd spilleren i stua og) eller den kan gjøre slik at man kan se dvd filmer fra andre soner enn det konsollen er beregnet på (ikke ulovelig)

Poeng

At dere vil forby modchips diskusjoner er ok, men kom med et ordentlig argument. Gjerne direkte linket til norsk lov. (kansje Esso skal slutte å selge bensin fordi det kan brukes på biler som kan kjøres for fort..)

Kommer ikke til å forvente matnyttig svar, men posetive overaskeler er jo hyggelig..

[ Denne Melding var redigert av: PIIIpower på 2002-08-21 22:18 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moderator yummy har vært for snar i avtrekkeren her og stengte tråden. Tråden er nå åpnet for diskusjon igjen, og bumpes med dette opp. Jeg beklager misforståelsen og vil gjøre mitt for at det ikke skal skje igjen.

Jeg henstiller til å diskutere saklig og rolig. Det verste som fins er usaklige utblåsninger - de blir heller ikke tatt hensyn til. Brukerne har mulighet til å påvirke våre retningslinjer dersom en saklig debatt føres. Dette ment som et lite tips... :wink:

Mvh. moderator yummy.

Lenke til kommentar

Å forby å skrive om modchips er på kanten IMHO. Du kan spille av brente CDer av originaler (F.eks du har barn som ikke behandler CDer så fin osv) du kan ha lovlige kopier av musikkCDene dine...

Å forby det pga at det KAN brukes kan jo da videreføres til CD/DVD brennere... Hvor stor prosentandel av disse blir ikke brukt til piratkopiering?

Vet det var en diskusjon om disse reglene, men så lenge modchips er lovlige å selge (eller tar jeg feil her?) ser jeg ikke noe galt i å kunne skrive om hvor man får tak i de OSV.

Glir en slik topic ut kan den jo stenges med warez "paragrafen"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...