Aykon Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hvordan skriver eg et reklamasjons brev ? Har aldri skrevet det før, men skal eg bare forklare hva som er gale med mobilen. Å sei hvor mange ganger den har våre til rep. osv? Lenke til kommentar
reintz Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hvordan skriver eg et reklamasjons brev ?Har aldri skrevet det før, men skal eg bare forklare hva som er gale med mobilen. Å sei hvor mange ganger den har våre til rep. osv? 5024946[/snapback] Skriv hva som er galt, hvor mange ganger den har vært inne (inkl. datoer), skriv hva du ønsker å oppnå med reklamasjonen. Husk kontaktinfo, kopi av kvittering for kjøp og evt. for reparasjoner. Husk også å lage en kopi til deg selv av alt du sender inn; ikke gi fra deg kvitteringen, for eksempel :-) Ellers er det en god klage-generator på forbrukerportalen.no - såvidt jeg husker. -M Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Flyttes til forhandlere og verksteder da dette er et mer relevant forum for en slik tråd Tips om riktig plassering av tråder: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=481821 Endret 18. oktober 2005 av Alastor Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Gratulerer Alastor 1. Sett deg ned med all dokumentasjon angående varen (kvitteringer, reperasjonsbrev etc). 2. Finn ut om hva du vil, hva har du krav på? Ta gjerne med flere krav hvis de ikke godtar det første. eks: Jeg vil ha omlevert varen på grunn av .... Subsidiært hvis ikke omlevering går, vil jeg heve kjøpet og få renter fra kjøpsdato. Uansett krever jeg å få mine dokumenterte utelgg refundert med kr. xxx (Dette er bare til info, du kan gjøre det bedre selv.) 3. Hva slags mangler er det snakk om? 4. Kladd grovt: Få ned det viktige, hovedpunktene. 5.. Skriv ut, men vær saklig samt kort og presis. Ikke krev erstatning for tort og svie, det kan du bare glemme å få. P.S Husk å sette en svarfrist : eks: Hvis ikke mine krav blir oppfyllt, eller hvis jeg ikke få skriftlig svar (viktig med skriftlighet pga bevis verdi), innen xx\xx - 05 vil jeg sende saken til forbrukerrådet ( gi en rimelig frist på 2 - 3 uker) 6. Les gjennom, luk ut ALLE skrive feil. 7. Send det på mail eller rekommandert. Da har du bevis for når du sendte det. Og husk: saklighet kort og presis Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 20. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2005 Takk for hjelpen. Eg skal se hva eg klarer og få ned på papiret. Lenke til kommentar
Dr. Phil Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 En liten ting bare: De fleste (nett)butikker henter ikke post som kommer i oppkrav eller rekommandert. Dermed bør du unngå dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå