Gå til innhold

Jævla fu*kings 14 tegn regelen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minst 14 tegn i innlegget, maks 2 smilyer, ingen forkorta ord, i tilfelle de er med på å lage et grunnlag for spam, osvosv!

Neida...

Tror ikke jeg gidder å klage på den mer! Styret får bestemme hva de synes er best! Hvis de kommer frem til at regelen er god, blir den! Ferdig med det...

Jeg synes at hvis man skal ha en slik regel uansett, burde den senkes med en god del tegn!

Leno :)

Lenke til kommentar
Hva skjer når styret finner ut at man kan skrive spam-poster på mer enn 14 tegn? Ny regel?

5053403[/snapback]

Ny regel? Noen som trenger en oppfrisking av retningslinjene :ermm:

#10: Blant andre ting regnes f. eks tre eller flere like tråder/innlegg som uønsket innhold (heretter referert til som "spam"), og kan føre til advarsler eller midlertidig/permanent utestengelse. Brukere som deltar i slike tråder kan straffes på lik linje med trådstarter. Ulovlig bumping er heller ikke tillatt og kan bli straffet på samme måte som spam

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Lenke til kommentar
Hva skjer når styret finner ut at man kan skrive spam-poster på mer enn 14 tegn? Ny regel?

5053403[/snapback]

Ny regel? Noen som trenger en oppfrisking av retningslinjene :ermm:

#10: Blant andre ting regnes f. eks tre eller flere like tråder/innlegg som uønsket innhold (heretter referert til som "spam"), og kan føre til advarsler eller midlertidig/permanent utestengelse. Brukere som deltar i slike tråder kan straffes på lik linje med trådstarter. Ulovlig bumping er heller ikke tillatt og kan bli straffet på samme måte som spam

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

5053536[/snapback]

Da har man jo også begrunnelse for hvorfor akkurat 14 tegns reglen er unødvendig også.

Lenke til kommentar

Nok en gang... skjønner ikke hvordan folk klarer å skrive så mange innlegg under 14 tegn at det er et problem. Som sagt har jeg aldri hatt behov for å skrive noe under 14 tegn, og jeg har noen tusen innlegg. Mange av de kan sikkert regnes som spam, men de inneholder uansett mer info enn bare en smiley eller et "ja" eller "nei" svar.

Regner med at dette sier mer om brukerne som klager over det, enn det sier om oss som ikke ser dette som et problem (skrevet som bruker av forumet, ikke som moderator!)

Lenke til kommentar
Som sagt har jeg aldri hatt behov for å skrive noe under 14 tegn, og jeg har noen tusen innlegg.

5054023[/snapback]

Jeg tok et kjapt søk på innleggene dine, og hoppet til side 50, hvor jeg fant 3 innlegg du hadde skrevet som var under 14 tegn :whistle:

"takk for info" og 2 stk "stenges"

Det jeg ikke skjønner er hvor styret har fått det fra at dette er et problem, og eventuelt hvorfor en begrensning på 14 tegn skal klare å begrense problemet.

Lenke til kommentar

Jeg mener fortsatt at en 14-ordsregel kan ha noe for seg. Den vil motvirke alt for korte innlegg akkurat på samme måte som 3-ordsregelen motvirker alt for korte emnefelt. Den vil også bli like enkel å håndheve. Det er ikke nødvendig å kunne skrive innlegg på under 14 tegn, så helst skulle jeg ønske at folk kunne skrive litt mer enn 14 tegn i innleggene sine. Hvis dere likevel har for vane å skrive kortere enn det har jeg svært vanskelig å tro at innlegget kan ha noe informasjonsverdi i seg selv uten at man vet hvilket innlegg det er svar på. Derfor er et sitat nødvendig. Sitatet skal selvsagt kun inneholde den delen av innlegget som er relevant for svaret, og heller ikke nøstede sitater.

edit: skrivefeil

Endret av oro2
Lenke til kommentar
Som sagt har jeg aldri hatt behov for å skrive noe under 14 tegn, og jeg har noen tusen innlegg.

5054023[/snapback]

Jeg tok et kjapt søk på innleggene dine, og hoppet til side 50, hvor jeg fant 3 innlegg du hadde skrevet som var under 14 tegn :whistle:

"takk for info" og 2 stk "stenges"

Det jeg ikke skjønner er hvor styret har fått det fra at dette er et problem, og eventuelt hvorfor en begrensning på 14 tegn skal klare å begrense problemet.

5054293[/snapback]

Herregud... har du virkelig lest gjennom 50 sider med mine innlegg for å finne noen innlegg under 14 tegn? Da står du virkelig på for å "felle" mine påstander. Og det er faktisk en god stund siden de innleggene ble skrevet.

Uansett... "takk for info" ble etterfulgt av en smiley, og er derfor på minst 14 tegn. Kunne laget et punktum eller hva som helst annet for å komme på 14 tegn eller mer. "Stenges" brukes utelukkende av oss som har moderatorrettigheter, og man kan lett skrive grunnen til hvorfor innlegget stenges samtidig, selv om det gjøres klart andre steder i tråden. "Flyttes" har jeg sikkert også noen av, kan lett etterfølges av hvor det flyttes. Dette er ting som tar meg fem sekunder ekstra, og det er ikke et problem for meg. Har derfor aldri hatt behov for å skrive innlegg under 14 tegn.

Lenke til kommentar

Jaså, så vi har fått en 14 tegns regel?

Jeg hadde ikke tenkt å engasjere meg i denne debatten, men siden det er et diskusjonsforum så kan jeg vel like godt skrive noen linjer ;) selv om temaet rører meg like lite som den gigantiske smiley-diskusjonen vi hadde for noen år siden.

Om ikke dette vekker de store følelsene hos undertegnede er det kanskje typisk at det som berører lekegrinda en selv befinner seg i, er noe av det som engasjerer mest i vår navlebeskuende tidsalder.

Også jeg ser ulempene og fordelene (legg merke til at jeg skriver fordelene og ikke nødvendigheten) med denne regelen. Det jeg derimot ikke helt ser er at noen få regler, unødvendige eller ikke, skal skal engasjere mer enn de hundrevis eller tusenvis av tråder som opprettes her hver uke. Denne 14-tegns saken er da bare en bagatell i den store sammenhengen?

Bortsett fra det, så handler det også om å akseptere at andre, dvs. forumets ledelse, gjør det de mener er til formets beste, herunder at de foretar grep som isolert sett kan virket firkantet, men som kanskje i en større sammenheng er med på å bedre kvaliteten på forumet?

Dette fratar selvsagt ikke medlemmene retten til å være uenig, derfor har vi også denne kategorien for tilbakemeldinger.

Folk reagerer forskjellig når det gjelder å akseptere ting som ”prakkes på” dem, selv om alle har akseptert å følge de til en hver tid gjeldende spillereglene ved å være medlem. Det betyr som sagt ikke at en trenger å være enig, bare at en opplever fordelene ved å være medlem som større enn ulempene. Dersom noen opplever det motsatte står de fritt til å la være å delta.

Det står i så fall respekt av de som tar konsekvensene av sine meninger dersom de opplever endringene som så sterkt negative at de finner det uholdbart å delta lenger.

For min del er det imidlertid av mindre betydning hvor mange tegn en må skrive, hvor mange ord en må ha i emnetittelen, eller hvordan smileyene skal se ut.

Siden dette er ett diskusjonsforum og ikke et fora for ”post våre smileys” så kan jeg, for at forumet skal fungere, godt iritere meg over denne og andre regler, vel vitende om at andre ting betyr mer.

el-asso

Edit: ord som manglet.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Herregud... har du virkelig lest gjennom 50 sider med mine innlegg for å finne noen innlegg under 14 tegn? Da står du virkelig på for å "felle" mine påstander.

5054732[/snapback]

Hahaha... :!: Nei, jeg trykket på finn innlegg av dette medlemmet, og klikket på side 50 (for å være sikker på at jeg så innleggene før regelen kom), og vips var det 3 eksempler på første siden jeg så. 3 eksempler på hvorfor en slik regel er dum.

Denne 14-tegns saken er da bare en bagatell i den store sammenhengen? 

5054875[/snapback]

Det er faktisk ikke bare en bagatell i den store sammenhengen. Grunnen til at jeg engasjerer meg er overhode ikke fordi jeg har problem med regelen (var ikke klar over den før jeg plutselig begynte å se mange innlegg som ble avsluttet "14-tegn her"). Det er fordi dette er enda en relativt unødvendig regel som er innført i dette forumet, som jeg mener begynner å bli såpass overmoderert at det er på grensen til utrivelig å bruke forumet. I den store sammenhengen kan en slik bagatell være den lille dråpen som får begeret til å renne over :whistle: .

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Det flere av oss vil fram til er at det er en prinsippsak. Ja, lange begrunnede innlegg er bedre enn korte ubegrunnede innlegg stort sett, men det er en smule drøyt at storebror skal bestemme hvor lange innlegg vi skal skrive, eller rettere sagt, hvor korte.

Er dere ute etter å bli kvitt smiley-svar kan dere jo hindre innlegg som kun inneholder en smiley. Problem solved. Er dere ute etter å bli kvitt spam er dette ikke veien å gå. Tviler på at den regelen ser forskjell på spam og "ikke-spam". Ja, det er faktisk sjelden vi skriver så korte innlegg, men det skjer. Og det er som sagt en prinsippsak.

Lenke til kommentar
Med å ha ei forklaring bak ja-svaret vil ein kunne luke ut folkene som ikkje har peiling mot dei som faktisk har peiling.

Dette vil vel samtidig være med å begrense forumet og "utestenge" de som ikke føler at de sitter med enorme kunnskaper om alt, men det er vel muligens det som er tanken bak dette :hmm:

Om jeg har en skjerm og jeg synest denne er bra og så spør noen om denne er bra, da må jeg vel kunne ha mulighet for å svare JA uten å sette meg inn i hva som gjør skjermen bra, hovedsaken er vel at jeg har sagt at jeg er fornøyd med denne ;)

Lenke til kommentar
Om jeg har en skjerm og jeg synest denne er bra og så spør noen om denne er bra, da må jeg vel kunne ha mulighet for å svare JA uten å sette meg inn i hva som gjør skjermen bra, hovedsaken er vel at jeg har sagt at jeg er fornøyd med denne  ;)

5056521[/snapback]

Med kun 14 tegn trenger du ikke "sette deg inn i" hva som er bra med skjermen. En utfyllende setning er mer enn nok. "Ja, jeg synes den er bra", er innenfor grensen, selv om heller ikke dette svaret er særlig konstruktivt.

I disse SMS-tider synes jeg et slikt forum kan inneholde fullstendige (og mest mulig rettskrevne) setninger. Met et tastatur burde de fleste kunne bruke minimal tid på knatre frem en ordentlig setning.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev tidligere, tenk også over at innlegget ditt blir lest av andre enn trådstarter. Er noen interessert i et produkt (en Motorola 21" XFT-skjerm, for eksempel), søker de gjerne etter det. Hva er så mer interessant å lese, et velformulert og godt begrunnet innlegg hvor man nevner både fordeler og ulemper, eller et innlegg som består av "Ja"?

Et "Ja"-innlegg er ikke verdt en særdeles lite verdifull ting (her var jeg fristet til å skrive "en dritt", men det er ganske ufint). Ville noen her faktisk kjøpt et produkt basert på en tråd med følgende innlegg:

"Er dette produktet bra?"

"Ja".

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...