Goebbels Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Regelen fikser på et svært stort, kanskje det største problemet på forumet, nemlig all spamminga. Folk poster bare for å poste, og mye av det setter denne regelen en stopper for. Nå må folk begrunne svarene sine. Hurra! 5028122[/snapback] Hvorfor tror du de spammer? For å få flere innlegg? Hvorfor kan vi ikke da bare fjerne postcounten? 5031034[/snapback] Å kutt ut da for helvette... det trekkes så alt for mange lettvinte paralleller og konklusjoner vedr postcount. spesielt fra de som er imot visning av count'en, jeg blir rett og slett provosert over at man uten å mukke trekker slutningen at de som liker å se postcount automatisk er spammere. Jeg liker å se postcounten, og er smått forbannet over at dere forbannede motstands-tullinger har infisert admins med holdningene deres, slik at den nå har blitt fjærnet, men kom faen ikke å sett meg i spamme-båsen fordi jeg liker og se count'en. Samme nå med denne rigide regelen, denne regelen og dette med counten er så forbannet unødvendig å regulere, har vi ikke mod's til å korrigere spammere? hvorfor skal det gå utover alle oss andre lovlydige og ordentlig at noen svært få tullinger ikke klarer å oppføre seg? Slike meningsløse kneblinger gjør det mye mindre atraktivt å ferdes her på forumet: Gratulere så mye! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 For min del gjør det meg sikrere i mine valg når flere støtter opp om det. Slikt er det for absolutt alle mennesker. Vi søker aksept. 5038343[/snapback] Hittil har 15-16 personer klaget over regelen, kan ikke si at det er så mange hittil. Med tanke på andre endringer vi har innført tidligere er 15 personer veeldig få. (mulig jeg har overstt noen tråder) 14 tegns regelen er laget for at det skal være litt innhold og ikke bare "ja, nei, lol, pwned" etc, enkelt og greit. Det at ikke alle vil kalle det et godt nok svar får så være, for det er hvertfall grunnen til at vi la den inn, om 14 tegn er for mye er jo selvsagt noe som kan diskuteres. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 med tanke på at denne ligger i tilbakemeldinger vil jeg si at 15-16 personer er temelig mye.... ...De eneste som forsvarer denne regelen er wannabe mod og mods.... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) med tanke på at denne ligger i tilbakemeldinger vil jeg si at 15-16 personer er temelig mye.... ...De eneste som forsvarer denne regelen er wannabe mod og mods.... 5038442[/snapback] Dette forumet har 76842 medlemmer. 16 av 76842 er svært lite. Dette er såvidt litt over 0,02% Har du problemer med å komme over 14 tegn så siter innlegget du svarer på. Verre er det ikke. Makan til syting fra folk altså ... Endret 21. oktober 2005 av Ernie Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Ernie: tipper du har vært så lenge med at du vet at enkelte underforum er besøkt enn andre Med tanke på at dette er en av de mer populære trådene i dette underforumet den senere tiden, må jeg påstå at man må si at det har vært rimelig mange som er imot. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Ernie: tipper du har vært så lenge med at du vet at enkelte underforum er besøkt enn andre 5038509[/snapback] Er meget klar over dette.Med tanke på at dette er en av de mer populære trådene i dette underforumet den senere tiden, må jeg påstå at man må si at det har vært rimelig mange som er imot. 5038509[/snapback] ... eller at folk bare ser seg enig og surfer videre. De som er imot slike "overgrep" pleier som regel å ytre sin motstand. Det har vi ikke sett så alt for mye til her. Edit: Etter en rask opptelling er det "hele" 19 person som er uenig i reglen. Dette er neeeeeesten 0,025% av medlemmene. Endret 21. oktober 2005 av Ernie Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 ...De eneste som forsvarer denne regelen er wannabe mod og mods.... 5038442[/snapback] Nei, vet du hva? Nå får du rulle inn. Har du ikke noe vettugt å tilføre debatten, så foreslår jeg at du holder munn. Å si at alle som ikke mener det samme som deg er "wannabe-mods" er ren idioti. Nå skuffer du meg Øivind. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Ja du har rett Ernie. Folk klager ikke derfor er de fornøyde. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 ...De eneste som forsvarer denne regelen er wannabe mod og mods.... 5038442[/snapback] Der tar du skrekkelig feil, jeg er langt ifra noen "wannabe mod", men jeg har ingen problemer med at man må ha 14 tegn i innlegget sitt. For meg har et ja/nei svar i mange tilfeller null verdi, og jeg gidder rett og slett ikke å be om nærmere utdyping/begrunnelse på alt jeg kommer over av slike svar. Et typisk irritasjonsmoment i forhold til dette er for eksempel; Spørmål: Hva er best av opera vs. Firefox? Og hvorfor? Svar: Opera. Jeg er enig i at korte innlegg, ja gjerne på et eller to ord kan være et godt nok svar i mange tilfeller, men i veldig mange (de aller fleste?) tilfellene så er det ikke det. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Ja du har rett Ernie. Folk klager ikke derfor er de fornøyde. 5038553[/snapback] Vet du hva? Det der er passe latterlig. Klarer du ikke innse at de aller fleste bare gir faen i det her? Hvis folk så absolutt ikke er fornøyde, hvorfor poster de ikke? Endret 21. oktober 2005 av Ernie Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 ...De eneste som forsvarer denne regelen er wannabe mod og mods.... 5038442[/snapback] Nei, vet du hva? Nå får du rulle inn. Har du ikke noe vettugt å tilføre debatten, så foreslår jeg at du holder munn. Å si at alle som ikke mener det samme som deg er "wannabe-mods" er ren idioti. Nå skuffer du meg Øivind. 5038552[/snapback] Ser bare en som forsvarer en regel som ikke tydligvis berører en selv jeg.... Kanskje se det fra andre kanten at folk lar seg irritere over dette. Vi kan konkludere med at denne regelen: - Ikke medfører bedre kvalitet på forumet - Ikke medfører mindre spam - Er til irritasjon for en rekke brukere - Kan umulig håndheves - Er her for at hw skal sette krav til at vi skal skrive svar etter deres premisser, og ikke fordi vi har lyst - Gjør at folk blir mindre sikre i sine kjøp, da man ikke lenger får så mye aksept som man kanskje kunne tenke seg - Er bare et bevis på at det sitter en del umodne personer som dikterer regeler og normer som vanskelig lar seg gjennomføre i praksis. En ting forumstyret bør tenke på er: De unødvendige lover svekker de nødvendige. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 ...De eneste som forsvarer denne regelen er wannabe mod og mods.... 5038442[/snapback] Nei, vet du hva? Nå får du rulle inn. Har du ikke noe vettugt å tilføre debatten, så foreslår jeg at du holder munn. Å si at alle som ikke mener det samme som deg er "wannabe-mods" er ren idioti. Nå skuffer du meg Øivind. 5038552[/snapback] - Ikke medfører bedre kvalitet på forumet - Ikke medfører mindre spam - Er til irritasjon for en rekke brukere - Kan umulig håndheves - Er her for at hw skal sette krav til at vi skal skrive svar etter deres premisser, og ikke fordi vi har lyst - Gjør at folk blir mindre sikre i sine kjøp, da man ikke lenger får så mye aksept som man kanskje kunne tenke seg - Er bare et bevis på at det sitter en del umodne personer som dikterer regeler og normer som vanskelig lar seg gjennomføre i praksis. 5038584[/snapback] Jeg siterer mitt forrige innlegg. Hvordan kan du konkludere med at det ikke medfører mindre spam? Regelen har akkurat blitt innført, du kan ikke konkludere med noe to uker etter! Det tar en tid å venne seg til det for brukerne, men når det blir gjort, og moderatorene slår ned på brudd ved reglen, så vil 14-tegns-regelen fungere ypperlig. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) oivind_dahle: Ærlig talt, nå drar du ting svært langt her. - Ikke medfører bedre kvalitet på forumetJo, folk er nå nødt til å i det minste skrive 14 tegn for å poste, og ikke minst får man virkelig luket ut useriøse svar når man oppretter tråder. Klarer man ikke å begrunne et svar så er man overhode ikke seriøs.- Ikke medfører mindre spamHar du noe som backer opp den der?- Er til irritasjon for en rekke brukereFordi man ikke har kapasitet til å taste inn 14 tegn? Ærlig talt, verdien i brukere som ikke klarer å svare med minst 14 tegn er på atomstørrelse.- Kan umulig håndhevesJoda, hvis folk raporterer inn innleggene så.- Er her for at hw skal sette krav til at vi skal skrive svar etter deres premisser, og ikke fordi vi har lyst Hvor får du det fra? HW ønsker at man begrunner svarene, det er overhode ikke "Er her for at hw skal sette krav til at vi skal skrive svar etter deres premisser"- Gjør at folk blir mindre sikre i sine kjøp, da man ikke lenger får så mye aksept som man kanskje kunne tenke segNår baserte man kjøp på dårlig begrunnede innlegg?- Er bare et bevis på at det sitter en del umodne personer som dikterer regeler og normer som vanskelig lar seg gjennomføre i praksis.Eller et bevis på at folk ikke klarer å skrive velbegrunnede svar. En ting forumstyret bør tenke på er:De unødvendige lover svekker de nødvendige. De nødvendige i dette tilfellet er nå de som skriver mer enn 14 tegn når de poster uannsett, så hvor du får det der fra er for meg en gåte. Endret 21. oktober 2005 av Ernie Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Morsom diskusjon dette. Selv om folk ikke er åpenbart er i mot regelen, betyr ikke automatisk at de er for heller. Så det blir litt feil å si at det bare er 19 som er i mot reglen. Slike regler fører ikkeautomatisk til en forbedring av forumet, dere sier at man blir kvitt spam, men det tror jeg neppe. MAn må også huske på at for mange regler er heller ikke bra for et forum, det er lett å skremme nye til å ikke poste hvis reglene blir for pirkete og unødvendige. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Holder det ikke med 5 tegns-regel? (eller mindre...) Endret 21. oktober 2005 av datating Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Ernie: Det er mange som vil ha postcount tilbake, tror det eller ei, heldigvis er det bare å skifte skin. oivind_dahle har et poeng. Og dessuten vil 14 tegns-regelen bare medføre masse innlegg med *skrive for 14 tegns regelen* ... eller at folk bare ser seg enig og surfer videre. De som er imot slike "overgrep" pleier som regel å ytre sin motstand. Det har vi ikke sett så alt for mye til her. Folk gidder ikke ! Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Nei, hvis du brenner så mye for en sak at du vil vise din støtte, så kan du virkelig skrive mer enn "Amen!" eller "Enig!". Hva tilfører det debatten, egentlig? +1 til postcount? 5038332[/snapback] jeg er for fjerning av postcounten, da den har nada betydning. DEN kan føre til spamming, men det er en annen sak. kan ikke si at jeg opplever spamming som noe stort problem her inne og jeg har lest boardet titt og ofte helt siden jeg registrerte meg. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg har aldri følt at spamming har vært noe major problem på dette forumet. Jeg synes postcounten skulle vært der, ettersom man da kan se hvem som er nye på forumet, se bedre hvem som er litt særiøse osv...! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 nei til 14 tegnsregelen! irritasjonsmoment uten like, og jeg pleier å skrive innlegg over 14 tegn (mener jeg iallefall å huske). Men de gangene spørsmål kan svares på med ett ord eller noe slikt er det forbanna irriterende og leder som oftest bare til "jævla 14 tegn regel" setninger på slutten av innlegget bare for å oppfylle kvoten. Er det så mye bedre enn korte, enkle svar? Lenke til kommentar
am3k Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 nei til 14 tegnsregelen! irritasjonsmoment uten like, og jeg pleier å skrive innlegg over 14 tegn (mener jeg iallefall å huske). Men de gangene spørsmål kan svares på med ett ord eller noe slikt er det forbanna irriterende og leder som oftest bare til "jævla 14 tegn regel" setninger på slutten av innlegget bare for å oppfylle kvoten. Er det så mye bedre enn korte, enkle svar? 5042497[/snapback] Nei det er ikke bedre, men jeg ser ikke noe problem med at du må skrive 14 tegn. Det er tross alt ikke så mye som noen skal ha det til. Gjentatte innlegg der en legger ved "jævla 14 tegn regel" og lignende meningsfulle ytringer vil kunne føre til advarsel. Om du ikke liker regelen er det i tråder som denne du bør ta det opp og ikke i alle innleggene der du får beskjed om og legger 2 sek. mer i ditt innlegg før du poster det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg