3000 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Har nå hatt 7610 i over en måned og tenkte eg kunne lage en liten bruker test om ka eg synes mobilen DESIGN OG KVALITET: Eg liker designet til 7610 den er stilig å se på og er mer "eksklusiv" en endel andre mobiler. Konstruksjonen er og veldig bra, mobilen er godt skrudd i sammen og kniker minimalt, litt overaskende med tanke på at den har utskiftbare deksler. Den gir og fra seg en følelse av kvalitet selv om hele mobilen er lagd av plastikk. Tastaturet som ser og veldig stillig ut, kan ved første øyesyn virker vanskelig å skrive på. Men det er det absolutt ikke ( ikke synes nå eg det værtfall ) eg synes det er et godt tastatur. Alle tastene er meget responsive og gode å trykke på. Tastene er lagd av hardt plast, og er meget lette å trykke ned. I amobil sin test skriver di at tastene er et sorgens kapittel og at man får vondt i figrene av bruke det, åssen di fikk det er meg komplett umulig å forstå. Men smaken er som baken og det er vel di som synes tastene er elendig. Men eg gir di ! Mobilen veier 118 g noe som er helt kurrant for en symbian mobil, vekten bidra også i dette tilfellet til en smule høyere kvalitets følelse. Vekten er og rimelig jevnt fordelt, toppen veier ørlitegranne mer en bunnen. Eg må legge til at mobilen ikke føles så stor ut grunnet den er rimelig tynn. Alt i alt er eg meget godt fornøyd med både design og kvalitet. TERNINGKAST 5 av 6. SKJERM/ MENYER OG OS: Skjermen er en TFT skjerm på 176*208 pixler og en fargedybde på 65536 farger. Ikke revulosjonerende i disse dager, men alikavel en meget god skjerm. Fargene er klare og skarpe.+ man kan velge lystyrke selv. Den er og endel større enn en vanlig mobilskjerm, noe som ikke er et minus Som sagt så er 7610 en symbian mobil dette betyr at man leggetil skikkelige mobil programmer og ikke er begrensett med halvgode java programmer. Er det noe du mangler så kan du legge det til.. FX. vist ikke 7610 hadde hatt video opptak kunne man ha instalert et program som gir denne muligheten. Dette er ikke mulig på en "vanlig" mobil. Som resultat av at det er en avansert mobil med mange valg, blir menyen litt mer komplisert en den på en vanlig mobil FX. k700i. Du får flere ikoner og valg å forholde deg til. Og er du en nybegynner med symbian kan det være en smule overveldene men, man blir raskt vant til det. ( Og for min del vil eg ikke ha annet etter å ha blitt vant til det og mulighetene ) En annen fordel er at man minimere programmene til å kjøre i bakgrunnen,( trykk på avslutt samtale knappen ) for så å hente di opp igjen for å fortsette der man slapp Når det gjelder det estetiske ved menyen, så er standard ikonene og bakgrunnen rimmelig trøtte å kjedelige å se på. Men dette kan forandres på ved å skifte themes, og noen themes forandrer og meny ikonene og mappene ( enda en fordel med symbian ). Eg bruker nå et selv en N90 theme som gir samme bakgrunn og og menyikoner som nokia`s to nye mobiler n70 og n90. Stilig ! TERNINGKAST 5 av 6. UNDERHOLDNING OG MUSIKK: Det følger ikke med et eneste forhåndsinstalert spill med, noe som er ganske dårlig men, man kan selvfølgelig laste noen ned vist man vil. Og siden det er en symbian mobil så kan man og kjøpe og leggetil skikklig fete symbian spill, noen i "n-gage kvalitet" Det følger og med et filmredigerings program på mobilen, slik at du kan redigere dine video opptak. Man kan leggetil musikk og tekst og klippe i sammen flere videoer. Dette er dog et veldig enkelt program så ikke forvent deg underverker, men det er hyggelig muligheten er der. 7610 har og en mp3 spiller, denne spiller desverre kun av i mono og det følger heller ikke med et headsett, så noen mp3 spiller er telefonen ikke beregnet som. Den støtter heller ikke radio, litt synd men ettersom eg har en god mp3 spiller med radio så blir eg ikke sint av dette TERNINGKAST 4 av 6. MASKINVARE: Hvor stor prosessoren er vet eg ikke, men mobilen er tregere enn en vanlig tlf. som FX. k700i. Man merker ikke dette ved blaing i hovedmenyen eller ved tasting av sms, her er 7610 kjapp. Men ved åpning av programmer og blaing gjennom bildene tar litt mer tid en det burde. Dette er ikke noe problem for meg da eg er vant med litt trege mobiler ( siemens s65 ) men for folk med VELDIG høye krav til hastighet kan eg forstå di vist di ville få lyst til å hive hele mobilen ut vinduet. alt i alt er hastigheten til mobben grei nok. Men her har nokia noe å jobbe med da ingen symbian mobiler er noen reserbiler akkurat. 7610 bruker bye the way symbian 7.0. og har 8 mb innternminne og 64 mb rs-mmc minnekort følger med i pakken. 7610 bruker vanlig rs-mmc ikke dualvolt rs-mmc som med di nye symbian modellene fra nokia. TERNINGKAST 3 av 6. KAMERA OG VIDEO: 7610 var den første ut på det norske markede med 1 MP kamera( 1152 x 864 piksler ), det var stort da. Men selvfølgelig er ikke 1MP. noe stort nå. Men kamera til 7610 knuser alle VGA kameraene til andre mobiler, og det funker helt greit til useriøse bilder til å ha på dataen. Bildene blir helt greie ute i dagslys (se vedlegg ), og helt greie inne med tanke på at den ikke har så utrolig mye "støy" i innebildene som andre kameramobiler har (s65 ). nokiaen kan og ta opp videopptak på( Oppløsning: 128 x 96 eller 174 x 144 piksler, Sub QCIF eller QCIF) maks 10 min. Det er jo hyggelig men kvaliteten på opptakene er heller laber og hakker en del. Ikke noe å hoppe i taket av altså, men funker til sitt bruk som useriøs morro. TERNINGKAST 4 av 6. OPPSUMMERING: Eg er godt fornøyd med mobilen, var verdt di 1500kr eg ga for den. + stilig design, god kvalitet + megapix kamera +symbian OS, mange muligheter + ikke alle har den. Som med min forgie mobil k700i + stor og god skjerm - ikke stereo mp3 eller radio - litt treig - følgte ikke med headsett i pakken. TOTTALT: 5 av 6. Ps: dette er en test om hva eg synes om mobilen. Endret 10. mars 2006 av 3000 Lenke til kommentar
Palme Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 En fin lesertest Har selv denne telefonen, og må si meg helt enig med deg i det aller meste Lenke til kommentar
Erren Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Jøss, her var det noen nye sider ved 7610 jeg aldri hadde hørt om før :!: Helt genialt bilde du la ved, ikke bare er det rett og slett genialt, men det gir et godt grunnlag for fargegjengivning og kontraster.. At den fikk 3/6 for maskinvare og trekk for prosessor overrasker meg ikke Har en kompis som vil ha meg til å mekke videoer på sin 7610, og den er sabla treig :!: kvaliteten på opptakene er heller laber og hakker en del. Ikke noe å hoppe i taket av altså, men funker til sitt bruk som useriøs morro. Der traff du spikern på huet! :!: Lenke til kommentar
3000 Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 minusene til tross eg digger denne mobilen men den er ikke noe for amatørmobil filmere ikke vist du vil se hva du tar opp Lenke til kommentar
Erren Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Tja, si ikke det, til å filme bruker vi min 7600, som filmer i 96x128, noe som er mindre enn 7610, og filmene blir ganske tøffe for det! :!: Når vi først skal redigere bruker vi en 6670, og da blir oppløsninga satt opp, men kvaliteten satt ned! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå