Kris R Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hei. Jeg har nettopp tråkket på iPod-pluggene ved et uhell og de funker ikke bra lenger. Jeg skal derfor kjøpe ny "lyd" til iPod. Er litt usikker på om jeg skal velge plugger eller hodetelefoner. Var fornøyd med lydkvaliteten på de medfølgende pluggene, men fikk litt vondt i ørene av dem og de var vanskelig å få de til å sitte godt. Bass er ikke så superviktig, bare den er grei. Jeg får inntrykk av at bass er det eneste som teller i lydbildet for noen. I erfaringene til brukerene av Koss The Plug fortalte mange at bassen var alt for høy og at resten av lyden sugde, men mange andre mente at lyden var fantastisk. Jeg hører ikke så mye på rock og slikt, men mer på musikk som bruker mye diskant og mellomtoner. Derfor lurer jeg på.. Hva skal jeg velge? Plugger eller hodetelefoner. De må sitte, fordi jeg skal jogge og gå turer i marka med dem. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Koss The Plugg er jo kjente og har fått mye bra kritikk! Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 koss the plugg er som å putte døde biller i øra. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Sennheiser er et naturlig valg. Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Nettopp. Full uhenighet rundt KOSS The Plug. Er ikke Sennheiser utrolig dyrt? Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Fikk lyst på Sennheiser PX100, men den er utsolgt. :-( Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Her kanskje? https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17220 Billig på HPX, kan anbefale å handle derfra. Edit: Dei hadde PX100 på lager òg: http://hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7309 Endret 18. oktober 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Den HD 457 så litt stor ut, jeg skal tross alt bevege meg med dem. Takk for linken til HPX, butikken fantes jo ikke i prisguiden. Kjøper dem jeg. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) koss the plugg er som å putte døde biller i øra. 5025337[/snapback] Kan du utdype dette litt? Endret 18. oktober 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) de selger px100 for 368 på hifklubben tror jeg edit: feiljævel Endret 18. oktober 2005 av kfz Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 PX100 er vist veldig bra, en i klassen min har disse og han er fornøyd Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 de er overlegene =) Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) koss the plugg er som å putte døde biller i øra. 5025337[/snapback] Kan du utdype dette litt? 5026519[/snapback] de er ubehagelige, upraktiske og har forferdelig lydkvalitet. alt for brumlende og dårlig.. høres ut som lyden blir filtrert gjennom en feit madrass eller no. etter litt klipping og modifisering av øresvampene klarte jeg få de til å passe øret mitt hvertfall, men lyden var fortsatt rauva. eneste musikken jeg hadde den hørtes noegenlunde ok ut på var david gray.. så hvis du KUN hører på den type musikk så er det helt kurrant i nødstilfeller. (si at du er strandet på en øde øy helt alene og dette er det eneste du har.) kvaliteten er også rimelig skral, som koss produkter flest. tynne spinkle ledninger som ikke tåler allverdens. aldri blitt så utrolig skuffet over et produkt som jeg hadde lest så mye godt om før.. men igjen, når jeg ser på brukererfaringene eltax får på komplett.no så begynner det å demre.. nei, aldri mere koss the plug på meg. tror faktisk jeg kastet det paret jeg kjøpte. bruker heller et par gamle sony plugger jeg fikk med min første MD spiller, eller når jeg er innendørs, Beyerdynamic DT231 som jeg nå har invisterti. Endret 18. oktober 2005 av phax Lenke til kommentar
Feh Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Ligg unna the plugg hvertfall! Jeg kjøpte dem i god tro fordi jeg hadde lest at alle syntes dem var bra! Lyden i dem kan vel kort beskrives slik: MASSE bass og LITE diskant, med andre ord totalt ubalansert forhold mellom bass/diskant. Kjøp noen gode in-ear fra sony eller philips. Pass på at pluggene ikke er for store, jeg må bruke 20 sek på hver plug når jeg skal stappe the plugg inn i øra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå