notalive Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hei, i dag på skolen, under informasjonsbehandlingstimen ringte telefonen min, jeg kjente ikke igjen nummeret, men svarte ikke pga. lærer i rommet. Etter et lite minutts tid fikk jeg melding fra samme nummeret som ringte, begynte på 750 0 på meldingen sto det "Ring meg på 750 0* ***" Skriver ikke inn nummeret enda, er ikke registrert på telefonkatalogen.no. Uansett, det første jeg tenkte på når jeg fikk meldingen var om dette kunne være en slik oppringing som ville kostet j*ævelig mye. Var vel en periode for en stund siden der det var noen som gjorde det, ba folk om å ringe, folk ringte, ble belastet for ganske mye penger. Var for usikker til å ringe tilbake, prøvde å sende melding men det gikk ikke, som om jeg ikke hadde penger på kortet, har 49 kroner... Så... Noen som har peiling på om dette bare er kødd? Det mistenkelige var jo å få SMS fra et 750 0* ***-nummer...(vet vel at noen telefoner kan det) Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Var det et norsk nummer? Under Post og Teletilsynets sider, kan du se hvilken operatør som har har dette nummeret. Jeg ville ikke ha ringt tilbake, eller sendt noen slags sms til nummeret. Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hei, i dag på skolen, under informasjonsbehandlingstimen ringte telefonen min, jeg kjente ikke igjen nummeret, men svarte ikke pga. lærer i rommet. Etter et lite minutts tid fikk jeg melding fra samme nummeret som ringte, begynte på 750 0på meldingen sto det "Ring meg på 750 0* ***" Skriver ikke inn nummeret enda, er ikke registrert på telefonkatalogen.no. Uansett, det første jeg tenkte på når jeg fikk meldingen var om dette kunne være en slik oppringing som ville kostet j*ævelig mye. Var vel en periode for en stund siden der det var noen som gjorde det, ba folk om å ringe, folk ringte, ble belastet for ganske mye penger. Var for usikker til å ringe tilbake, prøvde å sende melding men det gikk ikke, som om jeg ikke hadde penger på kortet, har 49 kroner... Så... Noen som har peiling på om dette bare er kødd? Det mistenkelige var jo å få SMS fra et 750 0* ***-nummer...(vet vel at noen telefoner kan det) 5024657[/snapback] Det er bra du tar dine forhåldsregler Mulig dette kan sette et nytt lys på dine bekymringer. Det er tre faktorer som tyder på at dette er en helt vanlig fasttelefon: 1. det er et 8 siffret nummer 2. 75 00 er nummer i fra Trondheims distriktet 3. du kunne ikke sende en sms, noe som er helt vanlig til en fasstelefon Etter mine begreper, en helt vanlig feilopprigning. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Ok, Kan vel stemme, men har sendt melding til bestemor, sendte feil, hun leste av meldingen på displayet post og teletilsynet? Norsk nummer, ja EDIT: fant siden deres, hva skulle jeg der?:S:P Endret 18. oktober 2005 av notalive Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Ok, Kan vel stemme, men har sendt melding til bestemor, sendte feil, hun leste av meldingen på displayet post og teletilsynet? Norsk nummer, ja 5025057[/snapback] Ja, men da er det en ISDN-telefon vi snakker om, og ikke en ordinær fasttelefon. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Det er jeg ikke sikker på om de har. EDIT: jeg fikk jo melding fra den fasttelefonen..., hvorfor skulle ikke den kunne motta da? Endret 18. oktober 2005 av notalive Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Ok, Kan vel stemme, men har sendt melding til bestemor, sendte feil, hun leste av meldingen på displayet post og teletilsynet? Norsk nummer, ja EDIT: fant siden deres, hva skulle jeg der?:S:P 5025057[/snapback] Trykk her, og se hvem som har nummeret, ring deretter operatøren og sjekk eieren. (Viss du gidder) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå