Gå til innhold

Kan jeg kjøpe et skjermkort til Min bærbar?

Paydis

Anbefalte innlegg

:innocent: Dette er vel et tåpelig spørsmål men jeg har ikke peiling! Har nettopp fått en bærbær av broren min. Som virker helt okay (Simens Amilo L6825) (Celeron 2,8g, 512ram og 30gigg), har installert WOW på det men det hakker jo da seff mye! Men hadde dette fikset seg hvis jeg hadde kjøpt et skjermkort og eventuellt 512 mer ram? (hadde jo vært genialt å kunne spilt litt wow på jobben og skolen! haha!!) Er det mulig for meg som ikke har peiling på dette å klare det?

Hjelp meg gjerne og jeg setter stor pris på eventuelle annbefalinger, guider, tester!

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, går an, men da ryker garantien...

Har dessverre ikke noen guider, tester e.l. og vet heller ikke hvor å kjøpe induviduell skjemkort til bærbar. Det som også kan være litt "trikky" er jo å passe for eks 6600Go inn i en bærbar ikke beregnet for den.

Men sånn i teorien så er det mulig..hehe hjelper vel ikke mye

Lenke til kommentar
Joda, går an, men da ryker garantien...

Har dessverre ikke noen guider, tester e.l. og vet heller ikke hvor å kjøpe induviduell skjemkort til bærbar. Det som også kan være litt "trikky" er jo å passe for eks 6600Go inn i en bærbar ikke beregnet for den.

Men sånn i teorien så er det mulig..hehe hjelper vel ikke mye

5026086[/snapback]

Skjermkortet er integrert i hovedkortet på de bærbare så vidt jeg vet...

forøvrig sett at det var mulig, hvor får du kjøpe slike kort, har du sett eks komplett elle ps selge noen ? ... jeg har aldri sett det i alle fall....

Lenke til kommentar

Noen baerbare kan faktisk oppgraderes (noen faa Dell modeller, noen Alienware mener jeg). Men det er da snakk om maskiner som har grafikk kort installert, ikke integrerte grafikk kort.

Men som Jolt nevner. Foerst maa du finne et kort. Og om maskina ikke er laga for aa bruke eget grafikk kort er det neppe laga rom for det inne kassa. Og om det er rom er det ikke sikkert det er kontakter for kortet. :-)

Zv6100 har ATI RADEON® XPRESS 200M IGP grafikk. Integrert grafikk kort burde tilsi at det er lite trolig at det er noe som helst mulighet for eget grafikk kort. Saa gjennom http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00364919.pdf og alt fra CPU til hovedkort kan tas ut, men grafikk datterbord nevnes ikke og sees ikke paa illustrasjonene.

Fudge Siemens har de absolutt mest meningsloese websidene jeg har sett paa lenge. Specs for utgaatte modeller finnes ikke. Men saavidt jeg kan se fra andre kilder bruker den enten Intel 845GV og Shared Video Memory (UMA) eller ATI 9200. Om det har ATI 9200 er det kanskje haap.

Gjengen hos http://www.notebookforums.com/forums (ekstern link, haaper det ikke er noe problem) kan muligens ha noe aa si og. De har egne forum for Fujistu og Comp/HP

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...