Gå til innhold

Liker du din stemme?


applemania

Anbefalte innlegg

Kansje jeg kan berolige dere litte med det faktum at stemmen du hører når du snakker blir forplantet i kraniet, og mesteparten av det du hører kommer inne fra ditt eget hode.

Det er derfor alle oppfatter stemmen sin annerledes når de hører seg selv på opptak.

Det er også vanlig at man oppfatter stemmen sin som mørkere enn det den er.

 

Stemmen min er fin når jeg synger.

Synes som de fleste andre at det høres idiotisk ut når jeg hører min egen stemme på opptak.

 

Den mest forbausende opplevelsen jeg har hatt med stemmen min, var en gang jeg hadde vert i Peru i en måned for endel år siden.

Hadde kun snakket engelsk, og knotet litt på spansk i en måned.

Når jeg hørte meg selv snakke norsk på flyet fra Amsderdam, så mistet jeg helt tråden i det jeg skulle si, fordi jeg syntes det hørtes så rart ut.

Brukte 2-3 dager på å venne meg til min egen stemme igjen. He, he.. ;)

 

Og en liten ting til... ALDRI mobb eller ert noen som er i stemmeskifte!

Det er ganke enkelt dårlig gjort!

Det er like "possitivt" som å erte noen som har mye kviser.

Endret av Zamo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Æ kann snakk nynorske!

 

Æ veit æ ikkje kann det, så æ lar værra å gjørra det. Fekk to på seste steil. Forsøkar å få freitak.

5025524[/snapback]

 

Hva faen skal det bety ? vist faen skal du ha nynorsk, det du nettop skrev der beviser jo bare at du har en begrennset kunskap for kultur... alle her i norge burde lære seg nynorsk!

Lenke til kommentar
Æ kann snakk nynorske!

 

Æ veit æ ikkje kann det, så æ lar værra å gjørra det. Fekk to på seste steil. Forsøkar å få freitak.

5025524[/snapback]

 

Hva faen skal det bety ? vist faen skal du ha nynorsk, det du nettop skrev der beviser jo bare at du har en begrennset kunskap for kultur... alle her i norge burde lære seg nynorsk!

5034409[/snapback]

Alle burde lære seg ett språk først. Hvis du ikke klarer å skrive en eneste setning uten å dele opp ord og stokke om på og/å, er det siste du trenger et nytt språk å lære. 5 dyrbare norsktimer i uken, og de brukes på å lære et språk man aldri vil bruke. Hele denne tråden bør brukes som et eksempel på hvor dårlig norskundervisningen er satt opp.

Lenke til kommentar
Alle burde lære seg ett språk først. Hvis du ikke klarer å skrive en eneste setning uten å dele opp ord og stokke om på og/å, er det siste du trenger et nytt språk å lære. 5 dyrbare norsktimer i uken, og de brukes på å lære et språk man aldri vil bruke. Hele denne tråden bør brukes som et eksempel på hvor dårlig norskundervisningen er satt opp.

5034532[/snapback]

Hvis disse dyrebare norsktimene hadde blitt brukt utelukkende til språk og skriving/lesing, og ikke alt det unødvendige pisset om diktanalyse, litteraturhistorie og dramatikk, hadde det nok vært godt med plass til to skriftspråk.

 

Nynorsk er tross alt kun bokmål med en litt annen vri. :)

Lenke til kommentar
Alle burde lære seg ett språk først. Hvis du ikke klarer å skrive en eneste setning uten å dele opp ord og stokke om på og/å, er det siste du trenger et nytt språk å lære. 5 dyrbare norsktimer i uken, og de brukes på å lære et språk man aldri vil bruke. Hele denne tråden bør brukes som et eksempel på hvor dårlig norskundervisningen er satt opp.

5034532[/snapback]

Hvis disse dyrebare norsktimene hadde blitt brukt utelukkende til språk og skriving/lesing, og ikke alt det unødvendige pisset om diktanalyse, litteraturhistorie og dramatikk, hadde det nok vært godt med plass til to skriftspråk.

 

Nynorsk er tross alt kun bokmål med en litt annen vri. :)

5034580[/snapback]

Det er sant, og det hadde vært en god idé, hadde det ikke vært for at språkforståelse og tekstanalyse går hånd i hånd. Det er gjennom diktanalyse at vi lærer om kommunikasjon, samtidig som vi mestrer språkelementer og virkemidler som metaforer, struktur og rytme; ting som er meget viktig.

Nynorsk var og er et latterlig konsept; å slå sammen utvalgte dialekter, samtidig som man unngår visse (meget viktige) regioner som Østlandet og alt nord for Trondheim, i protest mot riksmålet har ikke et formål. Hele prosjektet var mislykket (noe vi ser på antall % som skriver det her i Norge), og det er på tide at folk kan innrømme at to skriftspråk er sløseri av ressurser og splitter landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...