Gå til innhold

Liker du din stemme?


applemania

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Æ kann snakk nynorske!

 

Æ veit æ ikkje kann det, så æ lar værra å gjørra det. Fekk to på seste steil. Forsøkar å få freitak.

5025524[/snapback]

 

Det der kalles å voldta dialekter. :dontgetit: Var det lissom et forsøk på nynorsk så lurer jeg virkelig på om du har sett i ordeboken din. For meg så det veldig pakkistrøndersk ut, virket som om du ville si: " Æ veit Æ itj kainn de, så Æ lar vær å gjør det. osv." Nå skal det nevnes at jeg aldri har vært i nærheten av trondheim engang, så ikke ta trøndersken min ille opp dere trøndere der ute. ^^

 

 

 

Personlig så hater jeg stemmen min, tenker bare æsj æsj æsj. Filmet masse tull istad og det er skikkelig fælt å høre det på dataen. Men skal alikevel legge det i bloggen min senere. ;) Er forresten enig med Thea i at jeg skjønner ikke at noen gidder å snakke med meg og den stygge stemmen min.

 

 

Jeg har ikke lest hele tråden veldig nøye, men jeg håper de fleste vet hvorfor stemmen blir annerledes på opptak enn i hodet ditt? For alle andre synes jo den er normal på opptak. ;)

Lenke til kommentar

Før stemmeskiftet var stemmen min helt ok, læreren min sa at jeg hadde en perfekt taler stemme og jeg ble omtrent tvunget til å synge i musikktimene :blush: Nå liker jeg ikke stemmen min lenger, syntes jeg høres helt forferdelig ut når jeg hører meg selv på film :dontgetit: klarer ikke helt å sette fingern på hva det er men det er noe rart med den...

Lenke til kommentar

Stemmen min er helt grei.. Jeg synes ikke den er så ille å høre på opptak heller, for å være ærlig. Den høres ok ut, vanlig volum, litt dypere enn gjennomsnittet.. Den kan høres litt flåsete ut innimellom.. tror jeg, og jeg skulle gjerne hahatt en smule bedre sangstemme, men ellers er synes jeg den er helt ok.

 

..men det er litt gøy å bli tonedøv i singstar og. :cool::wee:

Lenke til kommentar

Når jeg snakker selv synes jeg ikke stemmen min høres rar ut. Noen ganger er den veldig lys, andre ganger veldig maskulin og mørk :whistle: og noen ganger kan jeg rett og slett høres ut som en narkis :p

 

På film HATER jeg stemmen min! Den er så ufattelig teit! Enten høres det ut som om jeg er 5 år, eller så høres jeg ut som en voksen mann med skikkelig bassrøst :p enten eller!

 

Når jeg har spillt inn min egen stemme på mobilen så høres jeg faktisk litt ut som jaa9. Mange venner som har ledd seg ihjel når jeg har rappa på mobilen :D

Lenke til kommentar
Jeg liker stemmen min på engelsk. På norsk bryr jeg meg ikke, men jeg føler at jeg har en ganske ålreit stemme på engelsk.

5029799[/snapback]

Nå har jeg ikke hørt opptak av stemmen min på engelsk, men når jeg snakker det språket føler jeg mye mer sikker. Rare greier det der. :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg kan ærlig innrømme at jeg har jævlig vansklig for å forstå dialekter. Særlig sånne sære vestlandske. Hadde en student i Norsk i fjor, forstod ikke hva hun sa. "Unnskyld?" sa jeg. "Kan du holde tåta" sa hun på bokmål.

 

Er også ofte på NRK det er dialekter jeg ikke forstår... Innvandrerbarn..

5026180[/snapback]

Så du må ha absolutt alt inn med teskje du og har null mulighet til å improvisere? :roll:
Lenke til kommentar
Jeg kan ærlig innrømme at jeg har jævlig vansklig for å forstå dialekter. Særlig sånne sære vestlandske. Hadde en student i Norsk i fjor, forstod ikke hva hun sa. "Unnskyld?" sa jeg. "Kan du holde tåta" sa hun på bokmål.

 

Er også ofte på NRK det er dialekter jeg ikke forstår... Innvandrerbarn..

5026180[/snapback]

Så du må ha absolutt alt inn med teskje du og har null mulighet til å improvisere? :roll:

5030696[/snapback]

 

 

Jeg forstår ikke hvorfor så mange ha problemer med å forstå dialekter. Det samme gjelder mellomnorsk, norrønt blir litt vanskelig, svensk og dansk går helt fint, og jeg forstår meg ganske godt på tysk og fransk, selv om jeg bare har fransk og kan så vidt formulere enkle setninger.

 

Det skal ikke være noe problem å forstå seg på andre dialekter!?

 

-

 

Jeg får faktisk heletiden spørsmål om jeg er i fra Amerika, fatter ikke hvorfor, men jeg har en rar blandingsdialekt, noe mellom Hedemark, Oslo, Bodø, "bokmål" og Bergen. Det er ikke få som spør meg hvor jeg er i fra, selv har jeg bodd hele livet i Bergen.

Lenke til kommentar
Jeg liker stemmen min på engelsk. På norsk bryr jeg meg ikke, men jeg føler at jeg har en ganske ålreit stemme på engelsk.

5029799[/snapback]

Nå har jeg ikke hørt opptak av stemmen min på engelsk, men når jeg snakker det språket føler jeg mye mer sikker. Rare greier det der. :hmm:

5030321[/snapback]

Engelsk, uten dialekt, er vakkert. Jeg snakker veldig amerikansk nyhetsoppleser; så lite dialekt som mulig. Engelsk med de fleste dialekter (utenom Alan Rickman sin) er ikke like fint.

 

De aller, aller fleste norske dialektene er stygge, ihvertfall bergensk.

Lenke til kommentar
Gef: He he.. genialt! :)

 

Får du det spm når du er på byen i Stavanger? ;)

5026909[/snapback]

hehe, nei...da hadde det vært noe galt med dialekta mi :p

 

Men jeg var ute en gang på en nattklubb (husker ikke hvor det var) og møtte på noen østlendinger som trodde at jeg var svensk, utifra dialekten min :p

 

Har også fått det en gang når jeg var i Danmark. Snakket med to chicks som påstod at jeg var fra Sverige, at min dialekt ikke hørtes norsk ut i det hele tatt :!:

Lenke til kommentar
Jeg liker stemmen min på engelsk. På norsk bryr jeg meg ikke, men jeg føler at jeg har en ganske ålreit stemme på engelsk.

5029799[/snapback]

Nå har jeg ikke hørt opptak av stemmen min på engelsk, men når jeg snakker det språket føler jeg mye mer sikker. Rare greier det der. :hmm:

5030321[/snapback]

Engelsk, uten dialekt, er vakkert. Jeg snakker veldig amerikansk nyhetsoppleser; så lite dialekt som mulig. Engelsk med de fleste dialekter (utenom Alan Rickman sin) er ikke like fint.

 

De aller, aller fleste norske dialektene er stygge, ihvertfall bergensk.

5031406[/snapback]

jeg digger engelsk dialekt, nå har jeg bare sånn kjedelig skoleengelsk mod norsk dialekt!

vil ha britisk dialekt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...