Gå til innhold

Liker du din stemme?


applemania

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kenny000:

He he.. jeg bor i Stavanger og har fått ganske mange kommentarer på dialekten! Og spes. "I e statsminister".. :p

 

En gang jeg var ute på byen fikk jeg spm om jeg var fra Sverige. Romsdaling - Svensk? -Samma det :p

5026225[/snapback]

haha, jeg har også fått det spørsmålet en gang...om jeg kommer fra Sverige. Fra Sandnes her ;)

 

Syntes stemmen min er litt rar, jeg har hørt at den skal være bestemt. :p

Lenke til kommentar

Eg hater å høre meg på film og slikt men har fått høre det fra jenter at eg har en behagelig og barsk stemme. :shrug:

 

Edit: Det skal nevnes at når eg snakker spansk så høyner frekvensen seg og stemmen min blir lysere. :ermm: Korfor vet eg ikke. :hmm:

 

Vrenger strupen når eg kosesnakker med vofsen og da høres eg ut som en koselig pipete gammel dame. :blush:

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

Så lenge jeg ikke har en blek pinglestemme så hadde jeg ikke brydd meg mere, men det går bra for jeg har vel en ganske dyp/mørk/barsk stemme i forhold til lengden.

 

En i cs-klanen min som jeg bare kjente over vt(snakkeprogram for de uvitende) før han begynte i 8.klasse i år trodde jeg var sånn 1,80-1,90m høy og dritsterk. Før han fant ut at jeg er en "pinglete" gutt på 1,55-1,58m. :p

Lenke til kommentar
Liker den ikke. Den eier hverken tone eller klang, og jeg må rope til andre i

befolkede steder. Jeg har nesten sluttet å snakke med andre på fest fordi de lener

seg frem og sier "hæ?" hver gang jeg åpner munnen. :hrm:

5025425[/snapback]

 

Må bare si at jeg kjenner meg utrolig godt igjen her. Men, er ikke det at jeg ikke liker stemmen min spesielt, den er vel ganske mørk osv, men misliker mer det at jeg sliter med å snakke høyt og tydelig. Det er sjelden jeg klarer å gjøre meg forstått på steder med høy musikk osv. som f.eks utesteder. Litt synd å si det, men synes det er fint å se at jeg ikke er alene om dette, som det ofte kan virke som. Blir liksom et ork å dra på slike steder da, når man vet man må stå å rope av all sin kraft for å kanskje bli hørt... :no:

Lenke til kommentar
Selve stemmen min er ok, men jeg har en feil på tungebåndet så jeg ikke kan si R, jæ-æ-ævlig plagsomt egentlig. Så kan nok si meg fornøyd, men jeg foretrekker å snakke engelsk fremfor norsk.

5027248[/snapback]

Hva med å skarre på Ren?

5028083[/snapback]

 

Jeg klarte heller ikke å si R før (nesten) første dag på ungdomskolen. Nå går det helt fint. Jeg vil anbefale alle som ikke kan si R å skarre.

Lenke til kommentar
Jeg kan ærlig innrømme at jeg har jævlig vansklig for å forstå dialekter. Særlig sånne sære vestlandske. Hadde en student i Norsk i fjor, forstod ikke hva hun sa. "Unnskyld?" sa jeg. "Kan du holde tåta" sa hun på bokmål.

 

Er også ofte på NRK det er dialekter jeg ikke forstår... Innvandrerbarn..

5026180[/snapback]

 

Av og til tror jeg rett og slett du fordummer deg selv.

Lenke til kommentar

Har sett en film fra da jeg var et sted under ti år gammel. Der hadde jeg den jææævligste, stygge, mest irriterende stemme du noen sinne kan tenke deg :no: jeg snakka kontinuerlig gjennom den filmen og ikkenoe av det jeg sa hadde noe meningsfult innhold. Jeg blir flau når jeg ser hvordan jeg var da jeg var liten :blush: I dag synes jeg stemmen min er helt ok. Liker dog den stemmen jeg selv hører når jeg snakker, enn den jeg hører på film/lydopptak...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...