snoemann Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Eksempel, jeg vil lage meg en liste over alle filmene mine og legge den på nett. Eneste jeg har kommet over er <OL> med <LI> foran hver eneste film, men da er det jo faktisk like enkelt å skrive inn alle tallene Finnes det ingen måte å gjøre dette auto på da? Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Én metode er som du sier; å bruke vanlige lister (OL, LI). En annen - avhengig av hvordan du setter det opp - er å bruke en definisjonsliste, spesielt om du f.eks skal skrive både tittelen på filmen og litt om den (bilde, sammendrag etc). Eventuelt kan du bruke et annet semantisk element og bruke CSS-innholdsgenerering til å legge til en nummerering forran alle elementene: x { counter-reset: movie; } x:before { content: counter(movie); counter-increment: movie; } Eneste jeg har kommet over er <OL> med <LI> foran hver eneste film, men da er det jo faktisk like enkelt å skrive inn alle tallene 5024131[/snapback] Enkelt eller ei - det er mer rett (semantisk) å bruke en liste enn å skrive tallene i hver linje. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) list-style-type: decimal; ? OL er forresten utgått (deprecated) og burde derfor ikke brukes. (dette stemte ikke, nei ) Endret 18. oktober 2005 av Mikka Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 OL er forresten utgått (deprecated) og burde derfor ikke brukes. 5024226[/snapback] Har jeg ikke hørt noe om. Fant ikke stort om det på sidene til W3C eller Google heller. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hihi, det stemte ikke nei. Beklager det. «Dette er ikke godt nok. Dette tar jeg på min kappe, og dette skal vi ta opp på neste styremøte. Dette må vi bli bedre på.» Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det letteste, riktigste og beste er å bruke ol og li. Om du kan litt VB for eksempel kan du lage et program som skriver en xml fil med filnavnet på alle filene dine(om du ikke allerede har en liste) også lese denne med php å skrive ut listen. Mikka da, bare lyst til å si deprecated Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå