Gå til innhold

Noen spørsmål hær!

Anbefalte innlegg

Kan ingenting om overklokking så har noen spørsmål.

Først spesifikasjonene til min data:

MSI Hovedkort(er det egentlig så mye mer å si?)

Intel pentium 4 3.2 ghz socket 775(duh) "boxed prescott"

Geil PC5300 1GB

Powercolor Radeon X800GT

Western digital 250 GB harddisk

Qtec 450 W strømforskyning

tre 120 mm kabinett vifter XD

Tja... det viktigste.

Så hær hær spørsmålene:

1. Da jeg prøvde å øke den greia til CPU'en (husker ikke navnet) fra 200 til 210 mhz og restartet kaskina så fikk jeg bare en svart skjerm med en blinkende unerstrekk midt på. Økte jeg den for mye? eller er det noe annet feil?

2. Er det noen som vet om et program som jeg kan bruke til å overklokke CPU, RAM og skjermkort. Kan kun overklokke CPU i BIOS'en og strømmen på RAM'en.

3. Når skal man begynne å gi seg med overklokking på CPU'en? når den passerer 50 grader?

4. Hvordan overklokker man RAM'en.

5. Hva må man huske på når man overklokker skjermkortet og hvor mye kan man sånn i gjennomsnitt overklokke det?

6. Har en viftestyring som kan måle temperature på deler i dataen min. Åsså lurer jeg på hvor jeg skal feste den på skjermkortet?

Håper noen kan hjelpe meg. Er ny inne overkloking og tar gjerne imot tips og hjelp.

Joakim

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Sett divider på ram før du begynner å klokke, og øk fsb (eller er det htt?) 5 steg om gangen.

2. CPU og ram er det best å klokke i bios. Skjermkort kan du finne i en sticky i skjermkort-delen

3.Rundt 50-60 grader LOAD bør man stoppe å klokke.

4.Den overklokkes i takt med cpu, derfor divider på ram for at det ikke er den som ødelegger når du prøver å klokke cpu.

5. Ikke for mye i gangen, får du artifacts har du klokket for langt.

6. På oversiden av kortet kanskje, rett "under" core.

Håper dette hjalp litt ;)

Lenke til kommentar
1. Sett divider på ram før du begynner å klokke, og øk fsb (eller er det htt?) 5 steg om gangen.

2. CPU og ram er det best å klokke i bios. Skjermkort kan du finne i en sticky i skjermkort-delen

3.Rundt 50-60 grader LOAD bør man stoppe å klokke.

4.Den overklokkes i takt med cpu, derfor divider på ram for at det ikke er den som ødelegger når du prøver å klokke cpu.

5. Ikke for mye i gangen, får du artifacts har du klokket for langt.

6. På oversiden av kortet kanskje, rett "under" core.

Håper dette hjalp litt ;)

5024267[/snapback]

Jo da. Hjalp en el det. Men skjønte ikke alt du skrev. Ny innen dette vøttø XD.

Sette divider på ram?? Hva betyr det?

"Skjermkort kan du finne i en sticky i skjermkort-delen" Det skjønte jeg ikke...

Skjønte ikke noe av svaret ditt på nr. 4.

Hva er artifacts??

Hvordan ser core'n ut da??

Tusen takk for at du hjalp meg :thumbup:

Lenke til kommentar

Koble ut strømmen, og så ta ut bios-batteriet. Og selvfølgelig sette det inn igjen før du fyrer opp...

Om du ikke skjønner så mye av det jeg skrev kan det være lurt å lese et par guider først. Du finner noen på overklokking.no... Ang skjermkortet som jeg skrev: Du går inn på det forumet som omhandler overklokking av skjermkort og så ser du i de viktige topicene øverst på siden, der skal du finne svar på det du lurte.

Edit 2: Her finner du guider. Bios - guiden og nybegynnerguiden kan være til hjelp. Og overklokking av skjermkort ;)

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...