Gå til innhold

nVidia oppdaterer ForceWare 80-serien


HKS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driveren henger hele maskina etter noen minutter i BF2, 78.xx funker helt fint, mens alle på 81.xx som jeg har testet krasjer...

 

Rimelig irriterende, og etter litt lesing rundt på diverse forum kan det se ut som om dualviwew+ dualcore(eller hyperthreading) ikke funker som det skal på 81.xx driver serien. Den tid da Nvidia var gud på drivere synest å være forbi, etter diverse alvorlig buggede drivere det siste året.

Lenke til kommentar
Driveren henger hele maskina etter noen minutter i BF2, 78.xx funker helt fint, mens alle på 81.xx som jeg har testet krasjer...

 

Rimelig irriterende, og etter litt lesing rundt på diverse forum kan det se ut som om dualviwew+ dualcore(eller hyperthreading) ikke funker som det skal på 81.xx driver serien. Den tid da Nvidia var gud på drivere synest å være forbi, etter diverse alvorlig buggede drivere det siste året.

5051991[/snapback]

 

 

Hmm, dette affiserer jo meg, vhordan manifisterer disse problemene seg?

 

AtW

Lenke til kommentar
Alltid greit med nye drivere, men ikke akkurat enorm innvirkning for oss med et "low-end" 6600 GT.

 

AtW

5051294[/snapback]

Fikk nå nesten 200 poeng bedre i 3DMark05 jeg med 6600GT (nesten 4300). Det som hadde vært enda bedre var om SLI funket på forskjellige "nivåer" også, ikke bare på forskjellige merker. Altså at jeg kunne kjøre en 6800GT i SLI med en 6600GT...

Endret av Joffer
Lenke til kommentar

Ja.. så lenge det er samme kjærne. f.eks: 6800ultra+6800ultra=funker

men 6800ultra+6800gt=funker ikke.

 

bare det er samme kjærne.. hvilke andre tilleg som er på kortet har ikke no å si.

 

så det må være 2x6600GT

Endret av dim3
Lenke til kommentar

Hm.... installerte nettopp disse nye driverene 81.85. Når windows loader ( de derre prikk-prikk-prikk greiene) så kommer ikke blå skjermen med "velkommen" på opp like raskt som før?! Før jeg installerte driveren så kom det med en gang, nå tar det kanskje 30sec-60sec lengre??

 

irriterende å vente så lengre på å boote opp maskina...

Lenke til kommentar
Hm.... installerte nettopp disse nye driverene 81.85. Når windows loader ( de derre prikk-prikk-prikk greiene) så kommer ikke blå skjermen med "velkommen" på opp like raskt som før?! Før jeg installerte driveren så kom det med en gang, nå tar det kanskje 30sec-60sec lengre??

 

irriterende å vente så lengre på å boote opp maskina...

5063517[/snapback]

Har du avinstallert den gamle driveren sikkelig, samt kjørt DriverCleaner?

Lenke til kommentar
Hm.... installerte nettopp disse nye driverene 81.85. Når windows loader ( de derre prikk-prikk-prikk greiene) så kommer ikke blå skjermen med "velkommen" på opp like raskt som før?! Før jeg installerte driveren så kom det med en gang, nå tar det kanskje 30sec-60sec lengre??

 

irriterende å vente så lengre på å boote opp maskina...

5063517[/snapback]

 

Har du installert nvidia WDM driver? Det er en bug i nvidias wdm drivere som gjør at dem ikke fungerer med force ware 80-serien...

 

Nvidia WDM driver en driveren for bruk av video-inn funksjonene på kortet ditt(hvis du har video-inn)

Lenke til kommentar
Har Gainward Geforce 7800GTX Golden Sample....

Så løsningen på problemet er å avinstallere WDM driveren?

 

EDIT: Avinstallerte WDM driveren og installerte driveren på 20MB.... funket fint nå!  :!:  Takk for hjelpen  :w00t:

5063720[/snapback]

 

Så får vi bare håpe at nvidia gir ut en wdm driver i nærmeste fremtid som løser problemet. Bra det ordnet seg da...

Lenke til kommentar
Raptor,25/10-2005 : 13:25]
Hmm.. hvor forskjellige kan kortene som skal stå i SLI være tro? Jeg har ett Gainward kort, ett av dem dyrere 6600gt kortene med vivo og dual DVI.. Kan jeg sette inn ett billig ett uten vivo?  :hmm:

5056338[/snapback]

Ja, det kan du...

5056750[/snapback]

 

 

aha.. takk. :) Hva med forskjellig mengde ram? Har det noen hensikt å kjøpe ett kort med 256mb?

Endret av Ampy
Lenke til kommentar
Har Gainward Geforce 7800GTX Golden Sample....

Så løsningen på problemet er å avinstallere WDM driveren?

 

EDIT: Avinstallerte WDM driveren og installerte driveren på 20MB.... funket fint nå!  :!:  Takk for hjelpen  :w00t:

5063720[/snapback]

 

Så får vi bare håpe at nvidia gir ut en wdm driver i nærmeste fremtid som løser problemet. Bra det ordnet seg da...

5064037[/snapback]

 

Wdm driver? Hva er det? Og forresten, når jeg skal bruke drive cleaner, skal jeg bare trykke på nvida? Fjernes ikke alt annet som er av nvidia også da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...