Rune69 Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) På vegne av en annen henvendte jeg meg på telefonen til Apple for å reklamere en Ipod. Alt var greit så lenge jeg snakket med en hyggelig dame hos Apple. Hun forklarte meg at Apple brukte UPS for å transportere en eske til meg som jeg skulle bruke til å legge Ipod'en i, slik at Apple kunne forsikre seg om at denne ble sendt i korrekt stand. Jeg fikk beskjed av Apple om at UPS skulle dukke opp et par dager etterpå. Flere dager gikk uten UPS-besøk eller beskjed om noe som helst. Mandag finner jeg en pakke i posten, sendt fra Apple/UPS (Hva vet jeg). De har sendt meg tomesken med Posten.... På telefonen hørtes det ut som om det var svært viktig at UPS brakte esken, de kunne vente på meg slik at jeg skulle få lagt inn Ipod'en, før disse kisene forsegla pakken. I dag ringer jeg så UPS og får høre at de ikke har leveringsservice der jeg bor (vel, det kunne vel Apple i tilfelle ha fortalt, siden de fikk adressen min). UPS ber meg da sende hele esken tilbake med Posten. Og ja, jeg får æren av å betale portoen selv. Da jeg ikke tar sjansen på å sende med brev, må det bli som Norgespakke. Jeg synes dette er ganske drøyt med tanke på at undertegnede vitterlig bor 1 1/2 time fra Oslo sentrum, dog ute på bondelandet. Apple lover en ting, UPS har deal med Apple på å bringe og hente, mens jeg får sitte ved postkassa med skjegget deri og attpåtil betale for det. Noen som har opplevd det samme? Edit: Skulle gjerne ha sendt disse refleksjonene til Apple Norge, men jeg er ikke i stand til å finne en passende adresse. Noen som vet? Endret 18. oktober 2005 av Rune69 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Du skal få dekket din porto til UPS, dette har du krav på. Bare spar på kvitteringen og ta en telefon til Apple eller mail. Nekter du så bre nevn forbrukerrettigheter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå